Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

Kako da kreirate sopstvenu karticu u Ribbonu Office-a

Neki korisnici Ribbon Office-a smatraju veoma zbunjujućim. Međutim, možete da ga upotrebite za dodavanje sopstvenih kartica i olakšate sebi posao.  

Dodavanjem sopstvenih kartica u Ribbon kreiranje dokumenata je puno brže i jednostavnije. Karticu možete da dodate u bilo koji program Office paketa. U ovoj vežbi, mi ćemo upotrebiti Word.  



Da biste kreirali sopstvenu karticu u Ribbonu Office-a, uradite sledeće:  

  1. Kliknite desnim tasterom miša na Ribbon i iz kontekstnog menija izaberite opciju Customize the Ribbon. Otvoriće se ekran Customize Ribbon sa okvirom za dijalog Word Options.
  2. Kartice koje su dostupne u Ribbonu su izlistane sa desne strane okvira za dijalog.
  3. Kliknite na New Tab na dnu liste.
  4. Kliknite desnim tasterom miša na New Tab i iz kontekstnog menija izaberite opciju Rename da biste promenili naziv kartice.
  5. U okviru za dijalog Rename, unesite naziv za karticu u polje Display name i kliknite na OK.
  6. Kada dodate novu karticu, automatski je dodata i nova grupa (New Group) komandi.
  7. Kliknite desnim tasterom miša na New Group i iz kontekstnog menija izaberite opciju Rename da biste joj promenili naziv. U polje Display name unesite naziv za novu grupu.
  8. U odeljku Symbol možete da izaberete ikonicu koja će predstavljati novu grupu. Kliknite na OK.
  9. Ako želite da promenite poziciju kartice u Ribbonu, selektujte karticu i kliknite na dugme sa strelicom ka gore ili nadole.
  10. Da biste dodali komandu u grupu na vašoj kartici, selektujte komandu u listi sa leve strane i prevucite je u desno ispod naziva grupe.
  11. Kada dodate sve grupe i komande koje želite, kliknite na OK da biste prihvatili promene i zatvorili okvir za dijalog Word Options.  

Nova kartica će se prikazati u Ribbonu dajući pristup komandama koje ste vi izabrali.  

Možete da kreirate rezervnu kopiju vaših kartica da biste mogli da ih importujete u slučaju da ste reinstalirali Office progra ili želite ista podešavanja da imate i na drugom računaru.  

Da biste kreirali rezervnu kopiju vaših kartica, uradite sledeće:  

  1. Kliknite desnim tasterom miša na Ribbon i iz kontekstnog menija izaberite opciju Customize the Ribbon.
  2. Na dnu ekrana Customize Ribbon, na desnoj strani okvira za dijalog Word Options kliknite desnim tasterom miša na opciju Import/Export a zatim izaberite opciju Export all customizations.
  3. U okviru za dijalog File Save potražite lokaciju gde želite da snimite rezervnu kopiju, unesite naziv za fajl u polje File name i kliknite na Save.  

Ako želite da uklonite sve kartice koje ste kreirali, kliknite na opciju Reset a zatim izaberite opciju Reset all customizations.  

Možete da izbrišete i samo jednu karticu tako što ćete je selektovati, kliknuti na Reset, a zatim izabrati opciju Reset only selected Ribbon tab.


 

         
Twitter Facebook Linkedin Pinterest Email
         

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar

 

 

 

Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272