Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

 

Access

Alternativna učenja

Analiza podataka

Android

Animacija

Antropologija

Apple - MAC OS X

Arheologija

Arhitektura

Astrologija

Astronomija

Audio kursevi + knjige

Audio, Multimedia, Video

Autobiografija

AutoCad, ArchiCAD, SolidWorks, Catia, Pro/Engineer

Automobili

Bajke

Baze podataka

Biografija

Biološke nauke

Blockchain

Botanika

C++ Visual C++ C#

ChatGPT

CSS

Dečije knjige

Delphi

Digitalna fotografija

Dizajn

Django

Domaće pripovetke

Domaći roman

Drama

E-knjiga

E-komerc

ECDL

Ekologija

Ekonomija

Elektrotehnika

Enciklopedija

Esejistika

Etika

Fantastika

Film

Filologija

Filozofija

Fizika

Fotografija

FULL STACK DEVELOPMENT

Funkcionalno programiranje

Generativna veštačka inteligencija

Geografija

Geologija

Git i GitHub

GOOGLE

GPT

Grafika, Dizajn, Štampa

Građevinarstvo

Hardver

Hemija

Hidrotehnika

Hobi

Horor

Humor

Internet

Intervju

Istorija

Istorija i teorija književnosti

Istorija umetnosti

Istorijski roman

Java

JavaScript

Joomla

jQuery

Knjiga posle posla - Beletristika i ostala izdanja

Knjižare i naše knjige

Književna kritika

Kuvari, hrana i piće

Leksikografija

Lingvistika

Ljubavni roman

logo

Magija

Marketing

Mašinsko učenje

Mašinstvo

Matematika

Medicina

Memoari

Menadžment

Modeliranje podataka

Monografija

Mreže

MS Office

Muzika

Nagrađivanje knjige

Naučna fantastika

Obrada teksta

OFFICE 2013

OpenOffice.org

Operativni sistemi

Oracle

Organizacione nauke

Pedagogija

PHP I MYSQL

Pisci u medijima

Ples

Poezija

Politika

Poljoprivreda

Popularna medicina

Popularna nauka

Popularna psihologija

Posao

Poslovanje

Pozorište

Pravo

Pravoslavlje

Primenjene nauke

Pripovetke

Prirodne nauke

Priručnik

Programiranje

Projektovanje softvera

Psihologija

Publicistika

Putopis

Python programiranje

Računarstvo u oblaku

Raspberry PI

Razvoj

Rečnici

Religija

Robotika

Roman

Ruby i Ruby on Rails

Satira

Saveti

Serija Roberta C. Martina

Sertifikati

Slikarstvo

Socijalna mreža - Facebook

Sociologija

Sport

Sport i hobi

SQL

Statistika

Strip

Tabele

Tableti

Tehnologija

Telekomunikacije

Triler

Turizam

Twitter

Udžbenici

Umetnost

Unix, Linux

Urbanizam

UX DIZAJN

Veštačka inteligencija

Visual Basic .NET, VBA, V. Studio

Web design

Windows

Windows 7

Windows 8

WordPress

Zaštita i sigurnost

Zoologija

 

Saveti – MS Office

Ukupno: 228, strana 11 od 12

KAKO DA vratite stare menije u Office 2007

 

 

 

Upotreba nove funkcije Ribbona u Office-u 2007 traži malo  vremena za učenje. Pronašli smo rešenje kako da vratite stare menije u Office  2007. UBitMenu je pomoćni program koji će vratiti poznati meni iz  Office-a 2003 u Ribbon Office-a 2007. On će dodati klasičan meni u Word, Excel  i PowerPoint 2007. Ne samo da će vam omogućiti da lako pretražujete dokumente  već će dodati i elemente dodatnih funkcija Office-a 2007. Ovaj mali program je zasnovan na standardnoj Microsoft  Office tehnologiji i dobro se integriše sa Office-om 2007 bez uticaja na  performase. UBitMenu je besplatan za daunlodovanje za ličnu upotrebu. Adresa: UBitMenu
 
   

KAKO DA zaštitite Microsoft Word dokumente

 

 

 

U ovom članku saznaćete kako možete da zaštitite vaše Word dokumente. Otvorite dokument koji želite da zaštitite. Kliknite na Tools > Options > Security Upišite u polje "Password to open" lozinku koja će se koristiti samo za otvaranje dokumenta dok u drugo polje "Password to modifly" upišite lozinku koja će morati da se unese da bi se modifikovao dokument. Ukoliko vam prva lozinka nije dovoljna upišite i drugu, ali ne morate. Nakon što ste upisali željene lozinke kliknite na OK. Pojavice se okvir za dijalog u koji treba ponovo da unesete lozinku ili lozinke: Sada je vaš dokument zaštićen. Kada ga ponovo budete otvarali pojaviće se Password okvir za dijalog u koji treba da unesete vašu lozinku. Ako ste tačno uneli prvu lozinku, (za otvaranje dokumenta), odmah će se pojaviti i drugi okvir za dijalog (za lozinku za modifikovanje), ako ste je definisali. Unesite lozinke i vaš dokument će se otvoriti samo za vaše oči.
 
   

KAKO DA zaštitite promenu teksta zaglavlja i fusnote u Word dokumentu

 

 

 

U ovom članku opisaću vam način na koji možete da sprečite da bilo ko promeni tekst zaglavlja i fusnote u Word dokumentu. Da biste to uradili pratite sledeće korake: Otvorite Word dokument koji sadrži zaglavlje i fusnotu koje želite da zaštitite od promena. Nemojte da otvarate zaglavlje i fusnotu dokumenta. Uverite se da se nalazite u vrhu Word dokumenta. Da biste to uradili na tastaturi pritisnite tastere Ctrl+Home. U Insert meniju kliknite na Break. U Break okviru za dijalog kliknite na opciju Continuous pod Section break types a zatim kliknite na OK. U Tools meniju kliknite na Protect Document. Zatim pratite sledeću proceduru: U Protect Document task panelu, selektujte Allow only this type of editing in the document opciju koja se nalazi pod Editing restrictions a zatim promenite polje na Filling in forms. Kliknite na Select sections. U Selection Protection okviru za dijalog kliknite da biste poništili Section 2 polje za potvrđivanje a zatim kliknite na OK. Pod Start Enforcemen kliknite na Yes, Start Enforcing Protection.
 
   

KAKO DA – animacione šeme, Power Point

 

 

 

Nova verzija PowerPointa dolazi sa još jednom mogućnošču koja će nam olakšati kreiranje efektnih prezentacija. Reč je o animacionim šemama čijom upotrebom odjenom primenjujemo animacione efekte na celu prezentaciju. Sa novom verzijom PowerPoint, verzijom XP ili 2002, dolaze nam i novi ugrađeni animacioni efekti. Kao dodatnu stvar, nova verzija obezbeđuje i tzv. animacione šeme. Animacione šeme će vam omogućiti da primenite prethodno pripremljene animacione i tranzicione efekte na vašu celokupnu prezentaciju, i to odjednom. Naravno, ovo može biti urađeno i na drugoj osnovi, slajd po slajd. Kada želimo da primenimo određenu animacionu šemu, prilagođenu ciljanom auditorijumu, u pomoć nam priskače specijalni task pane sa animacionim šemama. Najbolji deo ove mogućnosti predstavlja to što možete da dodajete, odnosno modifikujete i distribuirate samostalne animacione šeme. Sve animacione šeme su smeštene u jedan read-only fajl (quikanim. ppt), koji je lociran na sledećoj putanji (ova putanja zavisi od vaše instalacije Office-a) C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\1033 U svojoj osnovi ovo je obični PowerPoint fajl, tako da ga direktno možete otvoriti u PowerPoint>-u. Međutim, najbolje bi bilo da uklonite obeležjeread-only, pre nego što otvorite fajl. Krucijalnu stvar predstavlja praćenje strukture prezentacije, u toku preuređivanja, kako se ne bi dogodile greške kada koristite animacione šeme. Ovaj svojevrsan fajl-prezentacija je struktuirana na sledeći način:  • Svaka animaciona šema poseduje dva slajda. • Prvi je za naslovne slajdove, a drugi za ne-naslovne slajdove. • Naslov slajda predstavlja kategoriju kojoj pripada šema, a telo slajda predstavlja naziv animacione šeme. Prema tome, animacione šeme su primenljive samo na naslove slajdova (title) i tela slajdova (body). Kada dodate nove animacione šeme, možete snimiti fajl i zatvoriti ga. Zatim pozovite task pane sa animacionim šemama i videćete izlistanu novu, korisnički definisanu animacionu šemu. Možete slobodno distribuirati šeme, međutim, na ciljnom računaru može postojati samo jedan quikanim. ppt. Zato pazite da ne prepišete tuđe, postojeće animacione šeme. Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

KAKO DA – animiranje teksta i objekata, PowerPoint

 

 

 

Izgled cele prezentacije vrlo lako možete izmeniti dodavanjem efektivnih slika u pozadinu svakog slajda, odnosno master slajda. Uz MS PowerPoint dolazi dosta ugrađenih efekata animacije i zvučnih efekata. Dodavanje ovakvih efekata u vašu prezentaciju je veoma lako, a dobićete prezentacije koje su mnogo efektnijeg i profesionalnijeg izgleda. Da bi uopšte primenili neko od efekata pređite u “Normal” prikaz u Powerpoint-u. • Izaberite tekst ili objekat koji želite da animirate. • Sa padajućeg menija izaberite Slide Show > Custom Animation…, otvoriće vam se dijalog prozor. • Pređite na karticu “Efects”,(ukoliko animirate grafikon pređite na “Chart Effects”). • U okviru sekcije “Check to animate slide objects”, klikom na polje za potvrdu birate koji objekat ćete da animirate. • U okviru sekcije “Entry animation and sound”, izaberite opcije koje hoćete (za tekst je vezana i opcija ” Introduce text “). • Ponovite korake 4 i 5 za svaki objekat koji želite da animirate• Pređite na karticu “Order and Timing”, ukoliko animirate više objekata ovde podešavate redosled pojavljivanja i vreme• U okviru polja “Animation Order” birate redosled, a u okviru sekcije “Start animation” birate da li će se animacije izvršavati na klik miša(On mouse click) ili automatski u vremenskim razmacima (izraženo u sekunadama). • Kada ste sve podesili kliknite na “OK” i vratićete se u “Normal” prikaz. Pritiskom na funkcijski taster [F5] pokrenućete prezentaciju u Full screen modu. Najbrži način da napravite neku animaciju je da selektujete neki objekt (koji želite da animirate), izaberte meni “Slide Show”, dođete pokazivačem miša iznad opcije “Preset Animation” i pojaviće vam se podopcije koje predstavljaju podešene i pripremljene animacione efekte. Jednostavno kliknite na bilo koju opciju. Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

KAKO DA – AutoCorrect, Word

 

 

 

Ovom alatkom možete automatski ispravljati sve vaše greške koje najčešće činite tokom unosa teksta. Verovatno ste već, koristeći Word primetili da se ukucavanjem teksta događaju i ispravke vaših grešaka. Najverovatnije ste se susreli sa ispravkom veznika „i” u srpskom jeziku, koji je Word ispravio i veliko „I” jer “pretpostavlja” da se radi o engleskoj zamenici „I” (engl. „ja”), koja se piše velikim slovom. Ova ispravka i mnoge druge ispravke pravopisnih grešaka su deo Word-ove alatke AutoCorrect. Da bi videli koje se greške u kucanju ispravljaju pozovite meni Tools > AutoCorrect i dobićete dijalog prozor AutoCorrect. Pređite na karticu Replace i u samoj sredini dijalog prozora videćete sa jedne strane listu reči i izraza pogrešno napisanih , i sa druge strane, te iste reči i fraze kakve će biti ispravljene. Jedna od dobrih karakteristika ovog alata je ta, da i vi možete dodati svoje greške koje najčešće pravite, tj. njihove ispravke. Da bi ova alatka uopšte proveravala tekst koji pišete proverite da li je potvrđen okvir za potvrdu „Replace as you type”. Najbolji način da dodate listi nove grešeke je kada kontrolišete sopstveni dokument, kada možete da uočite najfrekventnije grešeke. Kada uočite neku, pozovite prethodni dijalog prozor i u polje „Replace” unesite pogrešno napisanu reč, a u polje „With” pravilno napisanu tu istu reč. Na kraju vam ostaje samo da potvrdite unos pritiskom na dugme „Add”. „AutoCorrect” dijalog prozor i kartica „Replace” ima još tri bitne opcije, polja za potvrdu: • „Correct two initial capitals” - alatka koja sprečava slučajan unos dva velika slova na početku rečenice. • „Capitalize first letter of sentences” - brine se da prvo slovo rečenice uvek bude napisano velikim slovom. • „Correct accidental usage of caps lock” - opcija koja ispravlja greške koje nastaju slučajnim pritiskom na taster-prekidač „Caps Lock” i taster „Shift”. Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

KAKO DA – automatsko ponavljanje poslednje aktivnosti, Word

 

 

 

Većina korisnika popularnog Word-a, pa cak i onih iskusnijih, ne poznaje funkciju, tj. prečicu za ponavljanje poslednje akcije. Reč je o vrlo korisnoj funkciji kojom možete da ubrzate unos podataka u Word dokumente. Recimo da morate da ispišete neku reč dvadeset puta. Ako biste ovo radili ručno, trebalo bi vam puno vremena, ali, uz pomoć funkcijskog tastera F4 jednostavno unesete reč samo prvi put, a zatim 20 puta pritisnete funkcijski taster F4. Mada, i ovo vam mole izgledati zamorno i dosadno. A zašto onda ne bismo i ovo automatizovali, da ne moramo dvadeset puta da pritisnemo funkcijski taster. U ovoj nameri će nam pomoći izrada jednog malog makroa i VBA jezik. Kreiraćemo univerzalni makro, koji mole da se primeni u bilo kojoj MS Office aplikaciji. Unutar Word-a izaberite meni Tools / Macro / Macros, pa u dijalogu, u polju Macro Name, upišite Ponovi i kliknite Create. Otvoriće vam se editor programskog koda. Na mestu gde se nalazi kurzor iskopirajte sledeći programski kôd: Sub Ponovi ()Dim br As Integerbr = Val(InputBox(”Koliko puta želite da ponovite radnju?”))If br > 0 Then Repeat (br)End Sub Nakon gotovog unosa izaberite padajući meni File / Close and Return to Microsoft Word, radi vraćanja u Word. Radi testiranja, unesite neku reč, pa selektujte meni Tools / Macro / Macros. U poznatom dijalogu izaberite makro Ponovi i kliknite dugme [Run]. Po pokretanju makroa, pojaviće vam se mali dijalog za unos broja ponavljanja akcija . Unesite željeni broj i kliknite Ok. Poslednja radnja koju ste učinili u Word-u ponoviće se onoliko puta koliko ste naveli. Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

KAKO DA – MS Excel i HTML

 

 

 

Jedna od najznačajnijih osobina u Office-u 2000 je potpuna integracija aplikacija paketa, sa Internetom, tj. mogućnost snimanja svakog dokumenta kao HTML dokumenta. Na ovaj način svaki Office dokument postaje pristupačan nezavisno od platforme, operativnog sistema ili instaliranog softvera, bitno je samo da onaj kome je namenjen dokument poseduje neki od web browser-a. Tako i sam MS Excel može da snimi pojedinačni radni list ili celu radnu svesku u HTML formatu. Radana sveska se snima tako što se pri formatiranju stranica koriste frejmovi i na taj način se simulira postojanje radnih listova. Ako želite da vidite kako bi neki od radnih listova izgledao u HTML obliku, pozovite meni “File > Web Page Preview” i otvoriće vam se Internet Explorer sa tekućim radnim listom. Kada budete zadovoljni formatiranjem radnog lista i želite da to objavite u HTML formatu pozovite meni “File > Save As Web Page…”. Pojaviće vam se dijalog prozor “Save As”, gde između ostalog imate dva radio-dugmeta: Save Entire Workbook pomoću kojeg birate snimanje cele radne sveske i Save Selection: Sheet gde birate snimanje samo tekućeg radnog lista. Tu je još i dugme “Change Title”, koje kada pritisnete dobijate mali dijalog prozor u koji unosite naslov HTML stranice (tag <Title>) koji se pojavljuje u naslovnoj liniji browser-a. Zapazite kada potvrdite polje “Selection: Sheet”, postaje dostupno polje za potvrdu “Add interactivity”, gde birate kako će se publikovati ove stranice: •  bez potvrde “Add interactivity” - radni list se snima u obliku koji se neće moći menjati, znači u običnom HTML formatu. •  sa potvrdom “Add interactivity” - radni list će se prevesti uz pomoć “Office Web Components” dodatka, koji se nalazi na vašem kompjuteru ukoliko je instaliran MS Office, ukoliko nije instaliran dodatak se preuzima sa web servera. Suština je u tome da se takav radni list otvara u browser-u kao da ste ga otvorili u Excel-u, znači možete vršiti promene nad podacima. Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

KAKO DA – MS Excel, oporavak i bezbednost dokumenata

 

 

 

Alatka AutoRecover namenjena je za snimanju informacija za (eventualni) oporavak dokumenata, i to snimanju svih otvorenih radnih sveski. Microsoft je dosta vremena utrošio na zaštitu dokumenata od slučajnih, i eventualnih “padova” Excel-a, koji mogu da se dese iz raznih razloga. Nova alatka na ovom polju zove se “AutoRecover“, a namena joj je snimanje informacija za (eventualni) oporavak dokumenata, i to snimanje svih otvorenih radnih sveski. Podrazumevano je da se snimanje ovih informacija vrši na svakih 10 minuta, ali i to se može promeniti. Izaberite meni “Tools > Options” i pređite na karticu “Save”, ovde možete i ukloniti ovu opciju poništavanjem polja za potvrdu, a ako ćete je zadržati, u produžetku unesite interval (u minutama - od 1 minute do 2 sata) snimanja. U polju ispod možete odrediti i lokaciju snimanja ovih informacija na disk. Kada budete restartovali Excel, nakon pada sistema ili samo Excel-a, dočekaće vas task pane Document Recovery, koji sadrži listu oporavljenih fajlova uz pomoć opcije AutoRecover. Ovaj task pane omogućava korisniku da izabere verziju dokumenta koju će koristiti nakon “pada” sistema. Možete birati između tri verzije: prva verzija je originalni dokument, druga verzija je verzija koja je snimljena pre “pada” i treća verzija je AutoRecover verzija. Excel 2002 sada u sebi poseduje i novu Office-ovu mogućnost - Safe Mode. Sve Office aplikacije koje krahiraju pri startup-u biće sledeći put pokrenute u Safe Mode-u. Ova opcija je vrlo slična Safe Mode-u Windows-a, kada ovaj krahira. U Safe Mode-u Excel će pokušati da otkrije uzrok “pada”, i pokušaće da taj uzrok otkloni. Kada detektuje eventualni problem, prikazaće poruku koja opisuje prirodu problema, a zatim vam nudi da otkloni problem ili da redovno startuje Excel. Da napomenemo još i to da i “ručno” možete podići Excel u Safe Mode-u tako što dodate „safe” u komandu liniju, ili držeći taster “Ctrl” startovanju Excel-a. Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

KAKO DA – naizmenično bojenje redova, Excel

 

 

 

Kada imate velike radne listove, radi veće preglednosti, možete redove (ili kolone) naizmenično obojiti različitim bojama. Kada imate ogromne radne listove sa velikim brojem podataka, često možete da se izgubite u redovima i kolonama. Zato bi na neki način trebali da ih vidno obeležite. Jedan od najboljih načina je naizmenično bojenje redova, ili kolona, radi lakšeg čitanja istih linija (redova) od leve strane prema desnoj. Izgled radnog lista koji ćemo dobiti je sličan izgledu papira za kompjutersku štampu. Ceo posao naizmeničnog obeležavanja redova, uradiće sledeći makro: Sub ObojeneLinije()Dim BrojBoje As IntegerDim TrRed As LongDim PrviRed As LongDim PoslRed As LongDim IntervalRedova As LongDim OvajRed As StringDim PoslKolona As StringDim BrReda As String PrviRed = InputBox(”Koji je prvi red za bojenje?”)PoslRed = InputBox(”Koliko redova imate u radnom listu?”)IntervalRedova = InputBox(”Na koliko redova zelite promenu?”)PoslKolona = InputBox(”Koja kolona je poslednja?”)PoslKolona = UCase(PoslKolona)BrojBoje = InputBox(”Koju boju zelite?” & vbCrLf & “Svetlo zuta=36″ _& vbCrLf & “Svetlo zelena=35″ & vbCrLf & “Svetlo plava=34″ & vbCrLf & “Krem boja=40″)TrRed = PrviRedDo While TrRed <= PoslRedOvajRed = Str(TrRed)OvajRed = Trim(OvajRed)BrReda = “A” & OvajRed & “:” & Trim(PoslKolona) & OvajRedRange(BrReda). SelectWith Selection. Interior. ColorIndex = BrojBoje. Pattern = xlSolidEnd WithTrRed = TrRed + IntervalRedovaLoopEnd Sub Za korišćenje ovog makroa, otvorite novi radni list, te izaberite meni Tools > Macro > Macros. U polje „Macro name” unesite naziv za ovaj novi makro - „ObojeneLinije”, pa kliknite dugme „Create”. Prethodni kod iskopirajte u VBA šablon (bez dupliranja linija Sub i End Sub), a radni list snimite kao “ObojeneLinije. xls”. Da bi koristili upravo snimljeni makro uradite sledeće: • Otvorite radni list na koji želite da primenite naizmenično farbanje redova. • Otvorite radnu svesku “ObojeneLinije. xls”, a zatim se vratite na prethodni radni list. • Izaberite meni Tools > Macro > Macros > ObojeneLinije. xls!ObojeneLinije i kliknite “Run”. • Odgovorite na postavljena pitanja i pogledajte šta će makro odraditi. Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

KAKO DA – podaci sa interneta u Excel

 

 

 

Excel poseduje odlične mogućnosti za uvoz informacija sa Web-a, u svoje radne listove, nad kojima kasnije možete vršiti sve što i inače radite sa drugim radnim listovima. Prebacivanje podataka u Excel možete da izvršite na dva načina: • Putem kopiranja i prenošenja (Copy - Paste) . • Jednostavnim prevlačenjem iz browser-a u Excel (Drag and Drop). U oba slučaja postupak je vrlo sličan. Pokrenite web browser (Internet Explorer, Netscape), prikačite se na Internet i idite na omiljenu stranicu koja sadrži tabelarne podatke. To mogu biti bilo koji podaci: finans. izveštaji, sportski rezultati, tabele itd. Kada se učita celokupna web stranica, selektujte njen deo gde se nalaze podaci u tabeli, i to tako što kliknete levim tasterom otprilike na početak tabele, i držeći taster pritisnut, vučete u suprotnu stranu tabele. Kada selekcijom zahvatite celu tabelu otpustite taster miša. Pokrenite sada Excel i otvorite radni list u koji želite da ubacite podatke sa web-a. Te, da bi videli i prozor Excel-a i prozor browser-a, kliknite desnim tasterom na TaskBar i izaberite opciju „Tile Windows Vertically”. Oba prozora će biti vidljiva i zauzimaće, svaki po pola ekrana. Kliknite na selekciju, u prozoru browser-a, i držeći taster pritisnut, prevucite sadržaj u prozor Excel-a. Kada pokazivač miša bude iznad radnog lista, videćete i ocrtane konture buduće tabele. Pomeranjem miša po radnom listu vrši se i pomeranje kontura tabele, tako da datu tabele možete pozicionirati bilo gde u radni list. Kada ste pronašli odgovarajuće mesto na radnom listu, otpustite taster miša, i vi ste upravo dobili (prekopirali) tabelu sa web-a i pritisnite OK. Kada se ovu radnu svesku snimili kao šablon, otvaranje se vrši preko File / New i šablon će imati ikonu Excel-ovog dokumenta. Da bi uneli neke izmene u postojeće šablone, idite preko menija File / Open kao što i inače otvarate ostale dokumente. Na ovaj način ste otvorili original šablona, a ne njegovu kopiju, ubacite sve plairane izmene i zatvorite šablon. Znači, kada otvaramo šablon kao kopiju, obavezno idemo preko dijalog prozora File /  New (i izaberemo željeni šablon), a kada želimo da napravimo izmene na šablonu otvaramo ga kao i svaki drugi dokument. Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

KAKO DA – pozadine slajdova, PowerPoint

 

 

 

Vrlo lako možete promeniti format vaših slajdova dodavanjem fotosa ili drugih grafičkih elemenata u pozadinu (background) slajda. Da bi ovo uradili izaberite meni “Format > Background”, sa padajuće liste izaberite “Fill Effects” i pređite na karticu “Picture”. Pritisnite dugme “Select Picture” i locirajte sliku na loklnom disku koju želite da upotrebite kao pozadinu slajda. Kada pronađete sliku i kliknete “OK”, program će vas vratiti u dijalog “Background”. Ovde vam se sada nude dve mogućnosti: • ako kliknete na Apply - izabrana slika će biti primenjena kao pozadina samo na tekući slajd, a• ako kliknete na Apply to All - slika će biti primenjena kao pozadina kod svih slajdova. Ako niste znali PowerPoint od verzije 2000 podržava i animirane GIF-ove. Da bi ubacili bilo koji animirani GIF u vaš slajd, izaberite meni “Insert > Picture”, a zatim ili opciju “Clip Art” ili opciju “From File”, a sve u zavisnosti od toga gde je GIF fajl lociran. Locirajte animaciju i kliknite dugme “Insert”. Unutar slajda prikazaće se samo prvi frejm animacije, ali kada pređete u Slide Show prikaz, videćete celu animaciju. Animirane GIF-ove možete primeniti i kao pozadine slajdova. Naravno, sigurno je da animacije neće ići ispod teksta slajda, već pored tekstualnih zapisa. U pozadini je preporučljiva mala, ili čak nikakva animacija, a sve zbog usredsređivanja pažnje posmatrača na samu materiju prezentovanja. Ugrađena opcija “PowerPoint Central” vam obezbeđuje pristup dodatnim korisnim informacijama u vezi PowerPoint-a, i to od clipart-ova, slika, zanimljivih pozadina (backgrounds), zvukova, šablona, do linkova ka drugim izvorima podataka. Da bi pokrenuli ovu opciju izaberite meni “Tools > PowerPoint Central” (kod Office XP-a meni je Tools > Tools on the Web…). Ukoliko ste konektovani na Internet, bićete upitani za proveru dostupnih update-a. Ako postoji novi update možete “skinuti” njegovu najnoviju verziju. Ipak, da bi potpuno iskoristili sve mogućnosti opcije “PowerPoint Central”, biće vasssm potreban originalni Office CD-ROM, da bi mogli pristupiti fajlovima koji se nalaze u ValuPak folderu. Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

KAKO DA – štampanje obrnutim redosledom, Word

 

 

 

Kada vam je potreban obrnuti redosled stranica, kao npr. kod koričenja ili kod štampe na ink-jet štampačima, možete iskoristiti Word-ovu opciju riverznog štampanja. U nekim slučajevima, kod nekih dokumenata, može vam se javiti potreba da štampate dokumente u obrnutom redosledu stranica. Ova potreba može biti izražena kada vam je potreban suprotan redosled stranica radi dalje obrade i koričenja, ili u slučajevima kada štampate na ink-jet štampačima kod kojih je prirodan obrnut redosled zato što stranice izlaze štampom prema gore (zbog sušenja mastila). Takođe, i mnogi laserski štampači poseduju kasete u koje se stranice na izlazu ređaju obrnutim redosledom i licem na gore. Da bi ste sebi olakšali posao i na ovakvim štampačima dobili uredno složene stranice dokumenta, u Print dijalogu (meni File > Print), u donjem levom uglu kliknite dugme Options. Otvoriće vam se novi dijalog prozor Print, u kome ćete na kartici Print, unutar sekcije Printing options trebati da potvrdite polje Reverse Print Order (obrnuti redosled štampe). Nakon ovoga, samo kliknite dugme OK i izaberite ostale opcije za štampanje. Od sada će se svi dokumenti štampati u obrnutom redosledu. Posebna priča se odnosi za gore navedene ink-jet štampače. Radi se o tome da ovi štampači u svom softveru sa podešavanje imaju istu ovu mogućnost podešavanja redosleda štampe. Zato pazite da, ako uključite obrnuti redosled štampe u programu za podešavanje štampača, ne morate to isto raditi i u Word-u. Inače, ponovo ćete dobiti neželjen, obrnuti redosled štampanja. Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

KAKO DA – zamrzavanje prikaza, Excel

 

 

 

Problem bespotrebnog scroll-ovanja kod velikih radnih listova vrlo lako možemo rešiti zamrzavanjem prikaza tj. upotrebom funkcije Freeze. Verovatno ste svi imali problema sa velikim radnim listovima, tj. sa kretanjem kroz radni list. Naime skrolovanjem (pregled radnog lista u vertikalnom ili horizontalnom smeru) radnog lista uz pomoć klizača, gubimo iz vida naslovne redove i kolone koje opisuju podatke. Na taj način se odmicanjem od početka gubi nit, šta koja kolona (red) označava. Ovaj problem se vrlo lako rešava upotrebom komandi Freeze/Unfreeze Panes, koje se nalaze u padajućem meniju “Window”. Da bi “zamrznuli” gornji deo radnog lista uradićemo sledeće: • Selektujte gornje naslovne redove (ili kolone), tj. kliknite u bilo koju ćeliju prvog donjeg reda. Na primer, ako naš naslov zauzima prva dva reda, kliknućemo u bilo koju ćeliju u trećem redu. • Izabraćemo meni Window > Freeze Panes. • Odmah ispod selektovane naslovne linije, pojaviće se tanka horizontalna linija, koja razdvaja gornji (”zamrznuti”) deo i donji koji se može nesmetano pregledati. Na ovaj način povlačenjem vertikalnog klizača moćićemo da pregledamo dugačke radne listove, a da pri tom uvek imamo uvid koja kolona šta označava. Slično ovome, moguće je radni list podeliti i vertikalno, kada “zamrzavamo” početne kolone, a ostale možemo da pregledamo. Pored toga možemo istovremeno zamrznuti i naslovni red i naslovnu kolonu - istovremeno. Potrebno je da izaberete ćeliju A1, te izaberete meni Window > Freeze Panes. Sada će biti zamrznuti prvi red i kolona, a skrolovanjem možemo videti ostatak radnog lista. Za “odmrzavanje” samo izaberite meni Window > Unfreeze Panes. Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

KAKO DA: Promenite sliku foldera

 

 

 

1. Otvorite Windows Explorer2. Kliknite desnim dugmetom miša na folder za koji želite da promenite ikonu3. Izaberite naredbu Properties (svojstva)4. Kliknite na karticu Customize (prilagodi)5. Na dnu katrtice kliknite na dugme Change Icon (promeni ikonu)6. Izaberite neku sličicu i divite se izgledu foldera Pazite, nema kartice Customize za sve foldere. Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

Korisne pre?ice na tastaturi za Word 2007

 

 

 

Mi smo manijaci za pre?ice na tastaturi. Zato ?emo vam u ovom kratkom ?lanku navesti neke korisne pre?ice za brži i efikasniji rad u Word-u 2007. Uživajte. Novi dokument: Ctrl + N Otvorite dokument: Ctrl + O Idite na zadnju lokaciju na kojoj ste radili pre nego što je dokument bio zatvoren (nakon što je dokument otvoren): Shift + F5 Snimite dokument: Ctrl + S Save As F12 Zatvorite dokument: Ctrl + W  Prikažite/sakrijte oznake pasusa i skriveni tekst: Ctrl + Shift + 4 (ne 4 na numeri?koj tastaturi) Otkrijte formatiranje: Shift + F1 Otvorite Font okvir za dijalog: Ctrl + D Isklju?ite/uklju?ite pra?enje izmena: Ctrl + Shift + E Obrišite jednu re? sa leve strane: Ctrl + Backspace Obrišite jednu re? sa desne strane: Ctrl + DELETE Provera pravopisa/gramatike: F7 Odštampajte dokument: Ctrl + P Home kartica: Alt + H Insert kartica: Alt + N Page Layout kartica: Alt + P References kartica: Alt + S Mailings kartica: Alt + M Review kartica: Alt + R View kartica: Alt + W Tako?e, nakon što ste pritisnuli alt + taster da biste došli do kartice koja vam treba, stavke na kartici ?e imati druge tastere koje možete da pritisnete da biste ih upotrebili. Kliknite na alt na bilo kojoj kartici da biste videli pre?ice ili ih upotrebili.
 
   

Ludihumor.com

 

 

 

Web portal ludihumor. com nudi veliku zbirku smešnih video snimaka, slika, animacija, igrica, web stranica, aktualnih vesti i raznih humorističkih sadržaja u velikom broju kategorija. A ukoliko i vi imate neki zanimljiv, smešan ili bizaran video zapis koji želite da podelite sa drugima, slobodno ga pošaljite na adresu ludihumor. com
 
   

Magični Office 2007 sistem

 

 

 

U slučaju da niste upoznati sa čitavom listom karakteristika Office 2007 paketa, treba da znate da ovaj produktivni paket iz Microsofta nije daleko od magičnog. Pa, barem Visio nije. Microsoft je odobrio integraciju Office Vision-a 2007 u Magic Quadrant for Business Process Analysis (BPA) Tools. U ovom smislu, Microsoft je priznat kao jedan od najboljih provajdera programa za upravljanje poslovnim procesima (business process management (BPM)). Office Visio 2007 je u stvari BPM proizvod dizajniran da omogući kreiranje radnog toka vizualizaciji i transmisije složenih podataka. Office Visio 2007 će raditi sa komunikacionim i istraživačkim informacijama, procesima i servisima u korporativnom okruženju. “Alatke za analizu poslovnih procesa nastavljaju da budu sve važnije pošto direktori preduzeća, arhitekte i analitičari procesa traže bolje razumevanje radnog toka i automatizovanje svojih poslovnih procesa i saopštavanja svojih potreba IT profesionalcima” izjavio je Michael J. Blechar, Gartner analitičar. Microsoft nudi dve verzije Office Visio 2007: Standard i Professional izdanje. Oba nude lak način za transformisanje mešavine tekstualnih podataka u crteže i dijagrame, proces prevoda koji isporučuje efikasnost u kontroli, radnom toku i upravljanju. Pomoću Visio 2007, Microsoft nudi korisnicima alatku za kreiranje grafičkih reprezentacija složenih grupa informacija koje bi inače bile teške za organizovanje i pretraživanje.
 
   

Microsoft Office prečice na tastaturi

 

 

 

Microsoft Office je svakako jedan od programa koji se najviše koristi, barem kod nas. Iako smo svesni da većina vas zna za prečice koje se najčešće koriste u Office programima, mi ćemo u ovom članku ipak da ih navedemo. Zašto? Zato što smo sigurni da će biti barem jedna prečica za koju niste znali a koja će vam biti korisna u daljem radu. Ctrl-Z je magična kombinacija za poništavanje. Ona jednostavno poništava poslednju akciju, recimo, pasus koji ste slučajno izbrisali (ona radi i u drugim programima – isprobajte je na Photoshop filteru za koji ste se pokajali što ste ga primenili, ili nakon promene imena dokumenta ili direktorijuma u Windows direktorijumu). Programi variraju u broju puta poništenja nečega, ali neki će vam omogućiti Ctrl-Z skroz do početka, odnosno do otvaranja dokumenta, (i da, postoji i komanda za poništenje poništenja (redo), samo pritisnite Ctrl-Y). Ctrl-B, Ctrl-I ili Ctrl-U primenjuju Bold (podebljavanje), Italic (iskošavanje) ili Underline (podvlačenje) na selektovani tekst. Ctrl-P štampa sve ono što se nalazi u aktivnom prozoru. Ctrl-Backspace briše celu reč odjednom, a ne samo slovo po slovo. Ctrl-strelica prema gore ili prema dole vam omogućava da skrolujete ceo pasus odjednom, umesto jedne linije,  a Ctrl Shift i strelica prema gore, ili strelica prema dole selektuje ceo pasus. Ctrl-Enter ubacuje prekid strane u Wordu, tojest bićete prebačeni na sledeću stranicu dokumenta. Alt-Ctrl-C ubacuje copyright simbol (Alt-Ctrl-R ubacuje registrovani trademark simbol a Alt-Ctrl-T pravi trademark simbol). U Outlooku, možete da skočite na odeljak koji želite: Ctrl-1 prebacuje na Mail prozor, Ctrl-2 prebacuje na Calendar, Ctrl-3 na Contacts, Ctrl-4 na Tasks a Ctrl-5 na Notes. Ctrl-Shift-M počinje novu poruku u Outlook-u. (upotrebite Ctrl-Shift-C za novi kontakt). U Outlook emailu, pritisnite Ctrl-N da biste sastavili novu poruku, Ctrl-R da biste odgovorili na poruku.
 
   

Objavljen je Microsoft Project rival otvorenog koda

 

 

 

Microsoft Project, u celini, je prilično naporan proizvod. On ne dolazi sa Microsoft Office-om, tako da trebate da ga kupite posebno, što je skupo i zna da nervira. I nije kao da je to najnapredniji program na svetu, čak i ako je prilično dobar u tome da vam govori koliko ste mnogo zaostali za rokovima. Srećom, ti lepi pametnjakovići otvorenog koda su nas ponovo spasili. Oni su kao bledi, usamljeni super heroji. Projity će izdati javnu beta verziju OpenProj-a, besplatnog rivala Microsoft Projecta otvorenog koda. Kako je navedeno u izveštaju OpenProj radi sa Windowsom, Linuxom, Unixom, i Mac OS X-om. Rečeno je još i da OpenProj takođe može da otvori izvorne fajlove Microsoft Projecta. Beta verzija je izdata juče, prvog dana Linux World San Francisco sajma. Ako radi približno kao što radi Microsoft Project, biće to odlična mala alatka za preuzimanje. Besplatan program je bolji nego program koji se plaća, što se tiče finansijskog dela. A otvoreni kod je odlična alternativa za piratizaciju Microsoft Project-a. Ne samo zbog toga što je piratizovanje Microsoft Project-a mnogo neugodnije od piratizovanja nečeg interesantnog već takođe i zato što je krađa programa, generalno gledano, loša i kažnjiva. Nikada to nemojte da uradite. Projity već ima više od 50 klijenata koji testiraju program i verovatno neće dugo trajati da se otklone sve smetnje. Ovo je veoma dobra vest za sve nas.
 
   
Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272