Access

Alternativna učenja

Android

Animacija

Antropologija

Apple - MAC OS X

Arheologija

Arhitektura

Astrologija

Astronomija

Audio kursevi + knjige

Audio, Multimedia, Video

Autobiografija

AutoCad, ArchiCAD, SolidWorks, Catia, Pro/Engineer

Automobili

Bajke

Baze podataka

Biografija

Biološke nauke

Botanika

C++ Visual C++ C#

Cloud

CSS

Dečije knjige

Delphi

Digitalna fotografija

Dizajn

Django

Domaće pripovetke

Domaći roman

Drama

E-knjiga

E-komerc

ECDL

Ekologija

Ekonomija

Elektrotehnika

Enciklopedija

Esejistika

Etika

Fantastika

Film

Filologija

Filozofija

Fizika

Fotografija

FULL STACK DEVELOPMENT

Geografija

Geologija

GOOGLE

Grafika, Dizajn, Štampa

Građevinarstvo

Hardver

Hemija

Hidrotehnika

Hobi

Horor

Humor

Internet

Intervju

Istorija

Istorija i teorija književnosti

Istorija umetnosti

Istorijski roman

Java, JavaScript, JScript, Perl

Joomla

jQuery

Knjiga posle posla - Beletristika i ostala izdanja

Knjižare i naše knjige

Književna kritika

Kuvari, hrana i piće

Leksikografija

Lingvistika

Ljubavni roman

logo

Magija

Marketing

Mašinsko učenje

Mašinstvo

Matematika

Medicina

Memoari

Menadžment

Modeliranje podataka

Monografija

Mreže

MS Office

Muzika

Nagrađivanje knjige

Naučna fantastika

Obrada teksta

OFFICE 2013

OpenOffice.org

Operativni sistemi

Oracle

Organizacione nauke

Pedagogija

PHP I MYSQL

Pisci u medijima

Ples

Poezija

Politika

Poljoprivreda

Popularna medicina

Popularna nauka

Popularna psihologija

Posao

Pozorište

Pravo

Pravoslavlje

Primenjene nauke

Pripovetke

Prirodne nauke

Priručnik

Programiranje

Psihologija

Publicistika

Putopis

Python programiranje

Raspberry PI

Rečnici

Religija

Robotika

Roman

Ruby i Ruby on Rails

Satira

Saveti

Sertifikati

Slikarstvo

Socijalna mreža - Facebook

Sociologija

Sport

Sport i hobi

SQL Server

Statistika

Strip

Tabele

Tableti

Tehnologija

Telekomunikacije

Triler

Turizam

Twitter

Udžbenici

Umetnost

Unix, Linux

Urbanizam

UX DIZAJN

Visual Basic .NET, VBA, V. Studio

Web design

Windows

Windows 7

Windows 8

WordPress

Zaštita i sigurnost

Zoologija

 

7 saveta za jutarnje buđenje ali bez kafe

 

 

  • Twitter
  • Facebook
  • Google plus
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Email

 

Pregleda (30 dana / ukupno): 72 / 11150

Što sporije prikupljate eneregiju ujutru, tim će jutarnje buđenje biti bolnije. Šta je bolje, da se pola sata budite sa alarmom koji zvoni svaka 2 minuta i posle se sat vremena rasanjujete, ili da brzo počnete dan puni energije?

Mnogi judi ustaju veoma rano (između 5 i 6 sati ujutro) svakog jutra i veoma se brzo rasanjuju. Mnogi od njih nisu nikada pre ustajali tako rano, ali su se navikli koristeći različite tehnike.

Ako ne spadate u tipove koji vole (ili mogu) rano da ustaju, sigurno vas interesuje kako ovi ljudi prevazilaze ošamućenost u ovako ranim jutarnjim satima.

U ovom članku opisaćemo nekoliko tehnika koje koriste ovi ranoranioci da bi se razbudili i to bez ijednog srka njihove omiljene kafe. Ne verujete? Čitajte dalje.

Zašto ustajati bez kofeina?

Ja jako retko pijem kafu i samo ponekad pijem čajeve (tu mislim na prave čajeve pune teina koji imaju isti efekat kao i kofein). Iako kofein može da bude privremeno hemijsko rešenje koje će vas razbuditi, ne verujem da je to najbolja strategija. I ja sam osetio pozitivno dejstvo kafe na budnost i brže rasanjivanje, ali ono dolazi sa određenim posledicama.

Nekoliko negativnih efekata koje sam primetio na sebi su:

  • Post-kofeinski pad energije
  • Poremećaj normalnog spavanja
  • Simptomi odvikavanja i zavisnost
  • Teškoće u fokusiranju (mada neki istraživači tvrde suprotno)

Da li je kafa čudo ili smeće, teško je reći. Međutim, imajući u vidu prateće efekte, ako možete da se razbudite ujutro bez veštačkih stimulansa, zašto biste onda pili kafu?

Kako da prikupite energiju rano ujutro

Evo nekoliko praktičnih saveta koji mogu da vam pomognu da prebrodite prelazni period od spavanja do potpune budnosti. Ne samo da ove tehnike ubrzavaju proces buđenja i štede vam vreme, već ćete se i buditi sa mnogo manje otpora. Slede saveti:

  1. Svetlo. Prirodni časovnik u vama je podešen na količinu svetla. Uključite sva svetla u sobi nakon što ste se probudili. Puno svetla može da prevari vaše telo da pomisli da je vreme da se ustane.
  2. Vežbanje. Radite nešto fizički čim ustanete. Leti možete da odete na kratko trčanje kako biste otresli pospanost. Ako je zima, uradite između 10 i 20 sklekova. Fizičko vežbanje će ubrzati rad srca i za tili čas ćete biti budni.
  3. Pravilo 10 minuta. Ako želite svaki dan da ustajete u isto vreme, poštujte pravilo 10 minuta. To znači da se obavezujete da ćete ostati budni sledećih 10 minuta. Nakon što prođete ovaj inicijalni period, iskušenje da se vratite u krevet će najverovatnije nestati.
  4. Aktivno angažujte um. Počnite dan sa poslom koji zahteva aktivno korišćenje vašeg uma. Kreativne aktivnosti kao što je pisanje, crtanje, programiranje ili dizajniranje će imati bolje efekte na vašu budnost od pasivnih aktivnosti. Ako se rano ujutro fokusirate na mentalne aktivnosti, pospanost će brzo nestati.
  5. Ne preskačite doručak. Ustanite dovoljno rano da stignete nešto i da pojedete. Preskakanje obroka izbacuje vaš metabolizam iz ravnoteže, dovodeći do debljanja i gubitka energije. Preskakanje doručka takođe znači da će vaš nivo šećera biti nizak u jutarnjim časovima a samim tim patićete od manjka energije.
  6. Redovno ležite. Očigledno rešenje za borbu protiv posanosti je da se noću više odmorite. Nedovoljno spavanje tokom radne nedelje sa nadom da ćete za vikend to nadoknaditi je loša strategija. Umesto toga, odradite prepodne sve što treba kako biste uveče mogli da odspavate između 6 i 8 časova.
  7. Pojačajte zvuk. Ako ste ustanovili da vam slušanje muzike pomaže da ostanete budni, pojačajte zvuk i dobićete ono ohrabrenje koje vam je potrebno da bodri započnete još jedan dan u vašem životu.

 

Komentari

 

• Masa Jeremic
Super

 

Ostavite komentar Ostavite komentar