Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

Preporučujemo

Windows Server 2016 Cookbook - Second Edition

Windows Server 2016 Cookbook - Second Edition

Windows Vista – Kako radi - KOLORNA KNJIGA

Windows Vista – Kako radi - KOLORNA KNJIGA

7 saveta za jutarnje buđenje ali bez kafe

Pregleda (30 dana / ukupno): 71 / 11512

Što sporije prikupljate eneregiju ujutru, tim će jutarnje buđenje biti bolnije. Šta je bolje, da se pola sata budite sa alarmom koji zvoni svaka 2 minuta i posle se sat vremena rasanjujete, ili da brzo počnete dan puni energije?

Mnogi judi ustaju veoma rano (između 5 i 6 sati ujutro) svakog jutra i veoma se brzo rasanjuju. Mnogi od njih nisu nikada pre ustajali tako rano, ali su se navikli koristeći različite tehnike.

Ako ne spadate u tipove koji vole (ili mogu) rano da ustaju, sigurno vas interesuje kako ovi ljudi prevazilaze ošamućenost u ovako ranim jutarnjim satima.

U ovom članku opisaćemo nekoliko tehnika koje koriste ovi ranoranioci da bi se razbudili i to bez ijednog srka njihove omiljene kafe. Ne verujete? Čitajte dalje.

Zašto ustajati bez kofeina?

Ja jako retko pijem kafu i samo ponekad pijem čajeve (tu mislim na prave čajeve pune teina koji imaju isti efekat kao i kofein). Iako kofein može da bude privremeno hemijsko rešenje koje će vas razbuditi, ne verujem da je to najbolja strategija. I ja sam osetio pozitivno dejstvo kafe na budnost i brže rasanjivanje, ali ono dolazi sa određenim posledicama.

Nekoliko negativnih efekata koje sam primetio na sebi su:

  • Post-kofeinski pad energije
  • Poremećaj normalnog spavanja
  • Simptomi odvikavanja i zavisnost
  • Teškoće u fokusiranju (mada neki istraživači tvrde suprotno)

Da li je kafa čudo ili smeće, teško je reći. Međutim, imajući u vidu prateće efekte, ako možete da se razbudite ujutro bez veštačkih stimulansa, zašto biste onda pili kafu?

Kako da prikupite energiju rano ujutro

Evo nekoliko praktičnih saveta koji mogu da vam pomognu da prebrodite prelazni period od spavanja do potpune budnosti. Ne samo da ove tehnike ubrzavaju proces buđenja i štede vam vreme, već ćete se i buditi sa mnogo manje otpora. Slede saveti:

  1. Svetlo. Prirodni časovnik u vama je podešen na količinu svetla. Uključite sva svetla u sobi nakon što ste se probudili. Puno svetla može da prevari vaše telo da pomisli da je vreme da se ustane.
  2. Vežbanje. Radite nešto fizički čim ustanete. Leti možete da odete na kratko trčanje kako biste otresli pospanost. Ako je zima, uradite između 10 i 20 sklekova. Fizičko vežbanje će ubrzati rad srca i za tili čas ćete biti budni.
  3. Pravilo 10 minuta. Ako želite svaki dan da ustajete u isto vreme, poštujte pravilo 10 minuta. To znači da se obavezujete da ćete ostati budni sledećih 10 minuta. Nakon što prođete ovaj inicijalni period, iskušenje da se vratite u krevet će najverovatnije nestati.
  4. Aktivno angažujte um. Počnite dan sa poslom koji zahteva aktivno korišćenje vašeg uma. Kreativne aktivnosti kao što je pisanje, crtanje, programiranje ili dizajniranje će imati bolje efekte na vašu budnost od pasivnih aktivnosti. Ako se rano ujutro fokusirate na mentalne aktivnosti, pospanost će brzo nestati.
  5. Ne preskačite doručak. Ustanite dovoljno rano da stignete nešto i da pojedete. Preskakanje obroka izbacuje vaš metabolizam iz ravnoteže, dovodeći do debljanja i gubitka energije. Preskakanje doručka takođe znači da će vaš nivo šećera biti nizak u jutarnjim časovima a samim tim patićete od manjka energije.
  6. Redovno ležite. Očigledno rešenje za borbu protiv posanosti je da se noću više odmorite. Nedovoljno spavanje tokom radne nedelje sa nadom da ćete za vikend to nadoknaditi je loša strategija. Umesto toga, odradite prepodne sve što treba kako biste uveče mogli da odspavate između 6 i 8 časova.
  7. Pojačajte zvuk. Ako ste ustanovili da vam slušanje muzike pomaže da ostanete budni, pojačajte zvuk i dobićete ono ohrabrenje koje vam je potrebno da bodri započnete još jedan dan u vašem životu.

 

         
Twitter Facebook Linkedin Pinterest Email
         

Komentari

• Masa Jeremic
Super

Ostavite komentar Ostavite komentar

 

 

 

Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272