Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

Preporučujemo

SOLIDWORKS 2015 za mašinske inženjere

SOLIDWORKS 2015 za mašinske inženjere

CATIA V5 Dizajn mehanizama i njihova animacija

CATIA V5 Dizajn mehanizama i njihova animacija

Crystal Space: 3D za džabe

Pregleda (30 dana / ukupno): 12 / 1969

Ako želite da kreirate 3D igre, morate da imate 3D grafilki endžin na kojem ćete je izgraditi. Generalno gledano, imali ste dva izbora - da sami programirate vaš sopstveni 3D endžin od nule ili da platite licencu za korišćenje endžina neke druge kompanije, po ceni koja obično počinje negde oko 100,000 dolara.

Ali, ako nemate programerskih veština, niti para za bacanje, sada postoji i treće rešenje, koje je relativno nepoznato široj publici. Ovo rešenje se zove Crystal Space, 3D grafički endžin otvorenog koda koji je kreirao tridesetogodišnji belgijski programer Jorrit Tyberghein.

Pre tri godine, Tyberghein je napisao prvu verziju Crystal Space-a nakon što je video 3D pucačine u prvom licu kao što su Doom i Quake i zapitao se kako se prave 3D igre kao ova. Bez prethodnog poznavanja grafičkog programiranja, počeo je da traži na Internetu informacije o programiranju 3D grafike. Na osnovu sopstvenog istraživanja, kreirao je prvu verziju Crystal Space-a za manje od dva meseca!

Ali na žalost morao je da prekine razvoj endžina zbog rastućih obaveza na poslu koje su mu oduzimale sve više vremena. "Mogao sam da ostavim kod da trune na mom hard disku", rekao je Tyberghein. "Ili sam mogao da ga izdam besplatno. Uradio sam ovo drugo. Poslao sam poruku nekim news grupama. Ljudi su mi pisali a ja sam im slao kopije izvora."

Tako je nastala Crystal Space zajednica. Ubrzo nakon što je Tyberghein pustio izvor Crystal Space-a u etar, programeri dobrovoljci su portovali originalni Windows kod na druge platforme, kao što su DOS, Macintosh i Amiga. Interesantno je da u ono vreme kada je pustio kod Crystal Space-a u javnost, Tyberghein nije znao za "otvoreni kod " i šta on znači. "Ja sam dao one inicijalne verzije Crystal Space-a bez ikakve licence jer nisam ni znao da je to potrebno," rekao je. "Naravno, sada vidim da se Crystal Space savršeno uklapa u pokret otvorenog koda."

Postavlja se pitanje koliko je uopšte danas važan softver za 3D grafički endžin (bez obzira da li je komercijalan ili otvorenog koda), sa svim tim naprednim i moćnim 3D grafičkim karticama koje sve više postaju standardni deo hardvera računara? Odgovor je da čak i sa najboljim 3D hardverom, vi i dalje trebate da imate softverski endžin koji će kontrolisati hardver. Postoji još mnogo toga što treba da se uradi na endžinu, kao što je detekcija kolizija, veštačka inteligencija i jednostavno spajanje elemenata igre u logični i koherentni paket. Međutim, s' obzirom na cene komercijalnih endžina, već i ovo što je do sada urađeno predstavlja veliki korak za zajednicu programera igara.

 

         
Twitter Facebook Linkedin Pinterest Email
         

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar

 

 

 

Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272