Postoji nekoliko generacija specijalizovanih čitača
e-knjiga. Pogledajmo koji su to.
Rocket eBook i nekoliko drugih čitača e-knjiga
predstavljeni su 1998.godine, ali nisu postigli prihvatanje publike. Osnivanjem
E Ink Corporation 1997. godine došlo je do
razvoja elektronskog papira, tehnologije koja omogućava ekranu da reflektuje
svetlo kao i običan papir bez potrebe da se koristi pozadinsko osvetljenje.
Elektronski papir je prvi put upotrebljen u Sony Librie-u i Sony Readeru,
a nakon toga upotrebljen je za Amazon Kindle, uređaj koji je nakon izdavanja,
2007. godine, rasprodat u roku od pet sati.
Rocket eBook
Od 2009. godine, razvijeni su novi modeli za e-knjige i
proizvedena je nova generacija čitača e-knjiga. E-knjige tek treba da osvoje
globalno tržište. U SAD-u, od septembra 2009. godine, model Amazon Kindle i Sony PRS-500 bili
su dominantni čitači. Do marta 2010. godine, neki su objavili da se u Americi, Barnes & Noble Nook prodaje mnogo bolje
nego Kindle.
Sony PRS-500
27. januara 2010. godine, Apple Inc. je
izdao multifunkcionalan uređaj pod nazivom iPad i objavio
ugovore sa pet od šest najvećih izdavača koji će dozvoliti Apple-u da
distribuira e-knjige. iPad uključuje ugrađene aplikacije za e-knjige pod
nazivom iBooks i iBookstore.
iPad, prvi komercijalno-profitabilan tablet je izdat 2011. godine sa izdanjem
prvog tableta zasnovanog na Android platformi kao i LCD verzije Nook-a i
Kindle-a. Za razliku od prethodnih specijalizovanih e-čitača, tableti su
multifunkcionalni, imaju LCD ekrana i nepoverljiviji su za aplikacije čitača
e-knjiga. Porastom upotrebe tablet računara opšte namene je omogućio i dalji
rast popularnosti e-knjiga.
U julu 2010. godine, knjižara Amazon.com objavila je da je
prodaja e-knjiga za njihov Kindle, premašila prodaju klasičnih knjiga prvi put
u drugom kvartalu 2010. godine, rekavši da su prodali 140 e-knjiga na svakih
100 klasičnih knjiga, uključujući i knjige za koje nemaju digitalno izdanje. Do
januara 2011. godine, prodaja e-knjiga u Amazon knjižari je prevazišla prodaju
klasičnih knjiga. Na američkom tržištu, prodaja klasičnih knjiga je i dalje
mnogo veća od prodaje knjiga u tvrdom povezu i e-knjiga.
Izvor –
wikipedia.org