Kao što najverovatnije već znate, nije dovoljno da znate da radite u PowerPoint-u da biste kreirali dobre poslovne prezentacije. Pored znanja neophodnog za kreiranje poslovnih prezentacija, da bi prezentacija bila efektna veoma su bitne tri njene komponente:
U nastavku teksta opisaćemo sve tri komponente uspešne prezentacije, a zatim ćemo vam dati nekoliko saveta u vezi samog prezentovanja sadržaja određenoj publici.
Sadržaj
Kada pišete sadržaj za prezentaciju, odlučite se za dve ili tri glavne tačke na koje će se oslanjati sve ostalo. Sadržaj mora da bude jednostavan, jasan i logičan. Najbolje je da ispitate šta je ono što publiku najviše zanima i kreirate sadržaj vodeći se time.
Dizajn
Dizajn mora da bude u skladu sa sadržajem. Slajdovi ne smeju da budu pretrpan tekstom, jer inače neće biti čitljivi i jasni. Iz istog razloga kontrast između boje teksta i boje pozadine mora da bude velik. Slike su tu samo da istaknu ono o čemu se u tekstu govori.
Isporuka
Isporučivanje, odnosno prikazivanje prezentacije je veoma važno. Prezenter mora da bude dobro upoznat sa sadržajem prezentacije da bi mogao da je prikaže na najbolji mogući način i da odgovori na različita pitanja publike.
U mnogim slučajevima, prezentaciju ne pravi samo jedan čovek. Zato svi koji su radili na njoj moraju da budu u kontaktu, da bi na primer, pisac sadržaja mogao da kaže dizajneru i prezenteru koje su to bitne stavke koje moraju da se istaknu i da im na njih skrene posebnu pažnju.
Saveti za kreiranje jasnih i sažetih prezentacija
Da biste zadržali pažnju publike kreirajte jasne i sažete prezentacije. U tome će vam pomoći sledeći saveti:
Ostali saveti za prezentovanje
Prilikom prezentovanja mnogo je važnija vaša veština prezentovanja od same prezentacije koju ste kreirali u PowerPointu. Zapamtite da pažnja publike treba da bude fokusirana na vas, a ne na ekran. Prezentacija treba da bude samo vizuelna pomoć publici i vama, i ona vas ne zamenjuje. Evo još nekoliko saveta za kraj:
Prenesite svu opremu na mesto gde ćete prikazivati prezentaciju i isprobajte je na licu mesta. Važno je da isprobate i mesto na kojem ćete stajati u toku prikazivanja, osvetljenje i druge stvari. Na primer, može se desiti da nemate dovoljno dugačak kabl, ili da ne možete da pronađete prekidač za svetlo, ili da nemate ravnu površinu gde biste stavili svoj laptop. šta ćete onda? Zbog toga je veoma važno da sagledate sve moguće probleme koji se mogu javiti i da obezbedite da sve prođe u najboljem mogućem redu.
Uvek stanite sa leve strane ekrana sa tačke gledišta publike, i nemojte se sakrivati iza podijuma. Publika mora da vas vidi.
Pre prezentovanja pred određenom publikom, pokušajte da saznate njihov nivo znanja i razlog zašto žele da vide prezentaciju. Tako možete da dizajnirate prezentaciju prilagođenu afinitetima publike.
Kada ste na prezentaciji pred publikom, uspostavite kontakt sa njom i zabavite ih. Nemojte samo da čitate prezentaciju, već je upotrebite kao ispomoć u jednom širem i dubljem prezentovanju. Da biste smanjili tremu i neprijatnost prezentovanja pred publikom, razgovarajte sa njima pre samog prezentovanja da biste uspostavili prijateljski odnos.
Uvek poštujte pitanja osoba iz publike i odgovorite na njih najbolje što možete.
Nemojte zaboraviti da ponesete sa sobom rezervnu kopiju prezentacije zbog eventualnih tehničkih grešaka. To može da bude i odštampani primerak prezentacije.
Opustite se i uživajte.
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272 |
||