Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

Preporučujemo

Visual Studio 2015 Cookbook - Second Edition

Visual Studio 2015 Cookbook - Second Edition

Visual Basic 2005 – rad sa objektima

Visual Basic 2005 – rad sa objektima

KAKO DA od lenjivca postanete zaljubljenik u fizičke aktivnosti

Pregleda (30 dana / ukupno): 11 / 4372

Vežbanje vam pomaže da budete sretni i vitalni. Mnogobrojne naučne studije pokazuju da su ljudi koji redovno vežbaju zdraviji, veseliji, energičniji, čistije razmišljaju, bolje spavaju i zaboravnost im se javlja mnogo kasnije u životu. Pored svega navedenog, oni se lakše oslobađaju nervoze i depresije u poređenju sa onima koji uzimaju lekove.

Ali naravno, niko ne spori korisnost vežbanja. Trik je u tome da se nateramo da vežbamo.

Moja omiljena aktivnost je čitanje knjiga u krevetu - ako je moguće u društvu kikirikija, čipsa i sličnih nezdravih poslastica. Trebalo mi je jako mnogo vremena, ali sam na kraju odbacio ovu lošu naviku (ne mislim na čitanje!!!) i navikao se da redovno vežbam.

U ovom članku ukratko ćemo opisati deset strategija koje mi omogućuju da se držim svoje rutine vežbanja iz dana u dan:

1. Uvek počnite da vežbate u ponedeljak. Ako počnete vežbanje prvog dana nedelje lakše ćete se držati vašeg plana.

2. Nikada nemojte da izostavljate vežbanje dva dana uzastopce. Možete da preskočite jedan dan, ali sledeći dan morate da vežbate, ma koliko vam bilo teško ili neprikladno. Pridržavanje ovog pravila je dovelo do toga da sam tokom mesec dana vežbao mnogo više nego pre.

3. Zapamtite, vežbanje vam daje snagu. Ako ste umorni da biste vežbali, zapamtite da vežbanje daje energiju a ne oduzima je. Trebalo mi je mnogo vremena da shvatim da se često jedva dovučem do sporstke sale, vežbam četrdeset minuta, i izađem osećajući se mnogo energičnije nego kada sam krenuo.

4. Svako vežbanje se računa. Pohvalite sami sebe i za ulaganje najmanjeg napora. Moj prijatelj, atletičar, mi je često rekao da sve što treba da uradi da bi vežbao je da navuče patike i zatvori vrata za sobom. Zašto ovo funkcioniše? Zato što znam da mogu da prekinem za pet minuta ako to želim, ali kada jednom počnem sa vežbanjem u najvećem broju slučajeva izdržim do kraja. Izlaženje na vrata je daleko najteži deo.

5. Ne morate da se istuširate. Jedan od problema - pogotovo za žene - je to što tuširanje može da oduzme mnogo vremena. Ali vi ne morate da trčite, ni da dižete tegove. Pronađite vežbe kao što je joga, šetanje i slično, od kojih se nećete oznojiti.

6. Uložite malo para u fizičke vežbe. Potrošite malo novca na članstvo u boljoj teretani, kupite iPod da vam pravi društvo tokom trčanja ili šetnji, ili angažujte sopstvenog trenera. Vežbanje se isplati sa stanovišta kvaliteta života, zato nemojte da budete škrti.

7. Nemojte da imate prevelike ambicije. Ja imam jednog prijatelja koji smatra da ako ne istrči maraton svaki dan, onda nije ništa uradio - pa zato uopšte ne vežba. Bolje bi mu bilo kada bi istrčao jedan kilometar pet puta nedeljno.

8. Nemojte da lažete sami sebe. To što ste član teretane, ne znači da i idete u teretanu. To što ste bili u dobroj formi na fakultetu ne znači da ste i danas u dobroj formi. Budite iskreni u vezi vaše kondicije i zdravstvenog stanja.

9. Imate vremena. Samo prošetajte dvadeset minuta. Ako nemate vremena za dužu šetnju, uradite barem toliko! I šetnja od dvadeset minuta dnevno će se isplatiti.

10. Vežbajte zbog zdravlja a ne zbog sujete. Mene mnogo više motiviše da razmišljam o vežbanju kao o sredstvu koje će me učini sretnijim, staloženijim i energičnijim i to odmah, umesto da razmišljam o dugoročnoj koristi, kao što je jačanje imuniteta i duži život. Nije naučno dokazano da vežbanje dovodi do mršavljenja, zato nemojte da odustanete zato što vam ne silaze kilogrami. Postoji mnogo drugih razloga zbog kojih vredi vežbati.

 

         
Twitter Facebook Linkedin Pinterest Email
         

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar

 

 

 

Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272