Da li se sledeća tri pravila odnose na vas:
Ako ste se našli u gornjim tvrdnjama onda nastavite da čitate
1. Registrujte se na Technorati
Ovaj servis će vam omogućiti da pratite postove na vašem blogu i druge izmene. Usluga je besplatna i trebaće vam samo par minuta da se prijavite.
Adresa: Technorati
2. Postanite Digger
Digg je web sajt koji omogućuje koirisnicima da pronađu najbolje sadržaje na Internetu. Ne samo da je vaš doprinos zajednici dobra ideja, već ćete biti nagrađeni povećanim saobraćajem. Naravno, ako imate kvalitetan sadržaj na web sajtu. U suprotnom, bićete zakopani lošom kritikom.
Adresa: Digg
Ako neki vaš sadržaj postane popularan na Digg-u, obavezno linkujte ka tome na vašem web sajtu, kako bi i drugi saznali koliko ste dobri.
3. Izgradite vaš Squidoo objektiv
Svaka organizacija ili blog treba da ima svoj objektiv
Objektiv je organizovani direktorijum koji olakšava ljudima da pronađu najbolje sadržaje. Ovaj servis je besplatan i zato bi trebalo i vi da ga koristite... to će vam omogućtii da steknete dobru reputaciju i da dobijete veću posećenost.
Već imate objektiv? Napravite još jedan i linkujte ih međusobno. Tako su šanse da vas pronađu još veće.
4. Neka vaš tim, vaši klijenti i prijatelji šire dobre vesti o vama i vašem web sajtu
Svet nije više nedostižan, ljudi.
Potrebno je samo nekoliko ljudi da postuje link ka nekom sadržaju sa vašeg web sajta ili bloga na Reddit, StumbleUpon, Delicious, ili neki drugi web sajt za bookmarkovanje i društvene vesti pa da vaš rad dobije pažnju široke publike i veliku posećenost. Prestanite da se brinete što vas nema u Blicu, Novostima i drugim novinama. Umesto toga pričajte vašim prijateljima o projektima koje vodite.
Odlično mesto da budete otkriveni. Dovoljno je samo da imate kvalitetan sadržaj.
Označite tagovima vaše omiljene linkove i objektive.
On je kao Digg, ali drugačiji. Dobre stvari uvek isplivaju na površinu, zato kreirajte (ili uradite) nešto vredno i značajno i odmah ćete skrenuti pažnju na sebe.
5. Dajte izjavu za štampu, ali samo ako imate šta da kažete
Izjave za štampu nisu samo za reportere. Čitači vesti (kao što je Google News) čitaju izjave za štampu koje su interesantne. Zato ako imate nešto dobro da ponudite, dajte izjavu za štampu.
Adresa: PRLeap
Pored ovog postoji mnogo drugih servisa... za neke od njih vredi i platiti.
6. Napravite sestrinski sajt radi mogućnosti testiranja i eksperimentisanja
Većina velikih organizacija ima zamrznute web sajtove. To znači da nema mogućnosti testiranja, niti eksperimentisanja. Zato pronađite neki besplatni ili jeftini servis za hostovanje i postavite kopiju vašeg sajta na kojem ćete moći da eksperimentišete i isprobavate nova rešenja.
Adresa: GoDaddy
Ovaj servis za hostovanje nije besplatan, ali je veoma jeftin. Dakle, ovde vi možete da kreirate web stranicu pod drugačijim domenom, pokrenete Google AdSense reklame kako biste dobili posećenost i vidite da li možete da konvertujete deo ovog saobraćaja u klikove na vašem web sajtu. Nikada nećete znati da li će ova strategija biti efikasna ako je ne isprobate, a njihove usluge su dovoljno jeftine da se isplati rizikovati.
7. Google Analytics
Nikada nećete znati šta pali ako ne merite
Ako imate Squido objektiv, ne morate da brinete o ovom delu. Squidoo će to da odradi umesto vas! Samo redovno proveravajte stranice sa statistikama.
Adresa: Google analytics
Koristan, zarazan i besplatan servis.
8. Nemojte da budete dosadni
Ovaj savet je toliko očigledan da ne smete da ga ignorišete
Svaki korisnik Interneta (ima ih na stotine miliona) ima milijardu izbora i lokacija na koje može da ode. A oni ne biraju vas. Zašto? Najverovatnije zato što ne znaju da postojite. A još verovatnije zato što ih nije briga za ono što imate da kažete.
Adresa: Purple Cow
Gledajte to ovako. Ako ste dosadni, vi jednostavno nemate pravo na posećenost. Ako imate sreće, i ako ste DOBRI (čitaj: zanimljivi) dobićete određenu posećenost.
Korisnici će početi da se zaustavljaju na vašem web sajtu kada uradite nešto odvažno, interesantno, korisno, provokativno, besplatno, značajno, emocionalno ili hitno.
Požurite.
9. Facebook, Flickr, MySpace, LinkedIn, YouTube
Malo je nepošteno da ih stavimo u jednu korpu, pošto svaki od ovih web sajtova zaslužuje posebne tekstove.
Koje su to popularne Internet zajednice čiji ste već član? Da li se nalazite na Facebook-u, Twitter-ujete sa vašim prijateljima, uživate na MySpace-u, ili razmenjujete fotografije na Flickr-u? Linkujte nazad na vaše web sajtove i objektive sa ovih profila. Zatim linkujte sa njih na vaše profile i tako ćete sami generisati određeni saobraćaj. Super.
Adresa: Flickr
Zašto ne biste upotrebili slike da biste ispričali priču o sebi?
Adresa: Twitter
Trenutno najpopularniji sajt za diskusije. Šta bi bilo ako biste twitter-ovali vaše zadnje članke vašim prijateljima?
Savršeno mesto za preplavljivanje linkovima i objektivima.
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272 |
||