Običan korisnik obično misli da kada ukuca određenu ključnu reč u mašinu za pretraživanje kao što je Google, da će dobiti listing deset različitih web sajtova koji se najbolje poklapaju sa datom ključnom reči. Ovo uvreženo mišljenje je pogrešno. Pametni marketinški agenti su pronašli način da obezbede da se njihov web sajt pojavljuje u svim rezultatima pretraživanja na toj stranici, ili barem u većini.
Postoje dva različita pristupa. Prvi je da se postigne takozvano duplo rangiranje. Ako se dve stranice web sajta nađu na istoj strani sa rezultatima, ona koja ima niži rang se postavlja odmah ispod one sa višim rangom. Ako imate jednu web stranicu na 1. mestu, vaša stranica nižeg ranga će biti postavljena na drugu poziciju, čak i ako realno zauzima 9. ili 10. poziciju.
To je već dva mesta od deset. Šta se dešava ako prijavite vaš web sajt na socijalne web sajtove i web sajtove za bookmarkovanje? Tako je, vaš web sajt dobija novi unos u mašinama za pretraživanje koji ukazuje na originalni url koji marketinški guru želi da promoviše. Mnogi socijalni web sajtovi kao što je Digg imaju visoke pozicije na Google-u i često se nalaze među prvih 10 ili 20 za veliki broj ključnih reči.
Postoji još jedna tehnika koju možete da upotrebite. Google tretira poddomene kao da se radi o različitim domenima. Marketinški agenti kreiraju poddomene bogate ključnim rečima koji se takođe registruju od strane mašina za pretraživanje.
Tako da iako vi očekujete da vidite 10 rezultata pretraživanja sa različitim web sajtovima, stvarnost može da bude potpuno drugačija.
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272 |
||