Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

 

Access

Alternativna učenja

Analiza podataka

Android

Animacija

Antropologija

Apple - MAC OS X

Arheologija

Arhitektura

Astrologija

Astronomija

Audio kursevi + knjige

Audio, Multimedia, Video

Autobiografija

AutoCad, ArchiCAD, SolidWorks, Catia, Pro/Engineer

Automobili

Bajke

Baze podataka

Biografija

Biološke nauke

Blockchain

Botanika

C++ Visual C++ C#

ChatGPT

CSS

Dečije knjige

Delphi

Digitalna fotografija

Dizajn

Django

Domaće pripovetke

Domaći roman

Drama

E-knjiga

E-komerc

ECDL

Ekologija

Ekonomija

Elektrotehnika

Enciklopedija

Esejistika

Etika

Fantastika

Film

Filologija

Filozofija

Fizika

Fotografija

FULL STACK DEVELOPMENT

Funkcionalno programiranje

Generativna veštačka inteligencija

Geografija

Geologija

Git i GitHub

GOOGLE

GPT

Grafika, Dizajn, Štampa

Građevinarstvo

Hardver

Hemija

Hidrotehnika

Hobi

Horor

Humor

Internet

Intervju

Istorija

Istorija i teorija književnosti

Istorija umetnosti

Istorijski roman

Java

JavaScript

Joomla

jQuery

Knjiga posle posla - Beletristika i ostala izdanja

Knjižare i naše knjige

Književna kritika

Kuvari, hrana i piće

Leksikografija

Lingvistika

Ljubavni roman

logo

Magija

Marketing

Mašinsko učenje

Mašinstvo

Matematika

Medicina

Memoari

Menadžment

Modeliranje podataka

Monografija

Mreže

MS Office

Muzika

Nagrađivanje knjige

Naučna fantastika

Obrada teksta

OFFICE 2013

OpenOffice.org

Operativni sistemi

Oracle

Organizacione nauke

Pedagogija

PHP I MYSQL

Pisci u medijima

Ples

Poezija

Politika

Poljoprivreda

Popularna medicina

Popularna nauka

Popularna psihologija

Posao

Poslovanje

Pozorište

Pravo

Pravoslavlje

Primenjene nauke

Pripovetke

Prirodne nauke

Priručnik

Programiranje

Projektovanje softvera

Psihologija

Publicistika

Putopis

Python programiranje

Računarstvo u oblaku

Raspberry PI

Razvoj

Rečnici

Religija

Robotika

Roman

Ruby i Ruby on Rails

Satira

Saveti

Serija Roberta C. Martina

Sertifikati

Slikarstvo

Socijalna mreža - Facebook

Sociologija

Sport

Sport i hobi

SQL

Statistika

Strip

Tabele

Tableti

Tehnologija

Telekomunikacije

Triler

Turizam

Twitter

Udžbenici

Umetnost

Unix, Linux

Urbanizam

UX DIZAJN

Veštačka inteligencija

Visual Basic .NET, VBA, V. Studio

Web design

Windows

Windows 7

Windows 8

WordPress

Zaštita i sigurnost

Zoologija

 

Saveti – OFFICE 2013

Ukupno: 31, strana 2 od 2

Kako da promenite standardnu lokaciju za snimanje fajlova u Officeu 2013

 

 

 

Kada kreirate novi fajl u Office-u, i kliknete na komandu Save, u prozoru Save će se automatski prikazati standardna lokacija za snimanje fajla.   Standardna lokacija za snimanje fajlova u starijim verzijama Office-a je bila My Documents. Ako ne snimate vaše fajlove na standardnu lokaciju, može da bude prilično dosadno, da uvek treba da menjate lokaciju za snimanje fajla.   Nova verzija Office-a dolazi sa integrisanim SkyDrive-om, i to je i standardna lokacija za snimanje fajlova.   Ako želite da promenite standardnu lokaciju za snimanje fajla, koja će se prikazati u prozoru Save, uradite sledeće:   Otvorite bilo koju Office aplikaciju i kliknite na meni File. Zatim kliknite na Options. Potražite podešavanja Save settings. Sa desne strane videćete polje za potvrđivanje Save to computer by default, potvrdite ovu opciju i kliknite na OK.
 
   

Kako da snimke ekrana dodate u Word i PowerPoint 2013 dokument

 

 

 

Da li radite na dokumentu u koji biste želeli da uključite i snimak ekrana?   Ako radite na dokumentu koji zahteva osnovne snimke ekrana, možete da upotrebite funkciju koja je ugrađena u Word i PowerPoint bez potrebe da koristite dodatne aplikacije.   Da biste dodali snimak ekrana u Word i PowerPoint 2013 dokument, uradite sledeće:   Otvorite Word ili PowerPoint 2013. Otvorite dokument u koji biste želeli da dodate snimak ekrana. Ako je Ribbon sakriven, prikažite ga i kliknite na karticu Insert. Kliknite na dugme Screenshot da biste videli više opcija. Umanjeni prikazi predstavljaju trenutno otvorene prozore. Kliknite na jedan od umanjenih prikaza da biste napravili snimak celog ekrana aplikacije. Ako želite da napravite snimak samo dela ekrana, kliknite na opciju Screen Clipping. Nakon što ste izabrali opciju Screen Clipping, bićete prebačeni na izabrani prozor. Na ekranu ćete videti ikonicu sa krstićem i sve što treba da uradite je da prevučete mišem i selektujete područje koje želite da snimite. Snimljeni ekran će automatski biti dodat u otvoreni dokument. Možete dalje da podešavate snimak koristeći alat Image.
 
   

Kako da sprečite automatsko konvertovanje URL-a u hiperlinkove u Excelu

 

 

 

Kada u tabelu u Excelu unesete URL, on će automatski biti konvertovan u hiperlink. Ako želite, možete to da sprečite.   Excel tabele su odlične za praćenje različitih statističkih podataka. Ako su to web podaci, URL koji unesete u tabelu, automatski će biti konvertovan u hiperlink. To u nekim slučajevima može da bude korisno, jer ako kliknete na hiperlink, stranica će se automatski otvoriti u vašem standardnom Internet pretraživaču.   Međutim, u većini slučajeva, hiperlinkovi su suvišni. U toku unosa teksta, možete da sprečite konvertovanje URL-a u hiperlink ako ispred teksta postavite apostrof.   Ako je URL koji ste uneli u tabelu konvertovan u hiperlink evo kako to možete da promenite:   Kliknite desnim tasterom miša na URL. Iz kontekstnog menija izaberite opciju Remove Hyperlink.
 
   

Kako da u Officeu 2013 snimate fajlove u starijim formatima

 

 

 

Ako imate najnoviju verziju Office paketa, često se dešava da ljudi kojima pošaljete dokument, tabelu ili prezentaciju, ne mogu da otvore i pregledaju fajl.   To se naravno dešava, ako korisnici kojima ste poslali fajl imaju stariju verziju Office-a. Ove probleme možete da rešite ako snimite fajl u starijem formatu.    Ako imate verziju 2013 Office paketa, možete da snimite fajlove u starijoj verziji da drugi korisnici ne bi imali problema sa pregledom fajla. U ovom članku opisaćemo vam kako da to uradite u Excelu, ali isti je proces i za Word ili PowerPoint.   Da biste fajl snimili u starijem formatu, uradite sledeće:   U Ribbonu Excela izaberite karticu File. Na Banneru sa leve strane izaberite opciju Options. Pod Excel Options sa leve strane izaberite opciju Save. U padajućem meniju «Save files in this format” izaberite opciju Excel 97 – 2003. Kliknite na OK.     To je sve. Sada će korisnici koji imaju starije verzije Office paketa nesmetano moći da otvore i pregledaju vaše dokumente.
 
   

Kako da u programima Office-a 2013 dodate efekte slikama

 

 

 

Razlog zbog kojeg je izgled većine dokumenata i prezentacija dosadan je upotreba dosadnih slika.   Pažnju možete da privučete sa dodavanjem efekata slikama i tako učinite vaše dokumente i prezentacije mnogo interesantnijim.   U Office-u 2013 možete da pronađete unapred učitane specijalne efekte koje možete da upotrebite za poboljšanje izgleda slika koje dodajete u dokumente. U ovom članku ćemo vam opisati kako da dodate specijalne efekte vašim slikama.   U ovoj vežbi dodaćemo okvir i na taj način istaći sliku. Da biste dodali specijalne efekte slici u dokumentu, uradite sledeće:   Otvorite Office program (Word, Excel, PowerPoint) i ubacite željenu sliku u dokument. Selektujte sliku a zatim kliknite na Picture Border na kartici Format u Ribbonu. Iz padajućeg menija Border izaberite opciju Weight a zatim izaberite željenu debljinu okvira.   Kada ste dodali okvir, možete da dodate i sjaj tako što ćete na kartici Format izabrati opciju Picture Effects > Glow. Izaberite boju i jačinu sjaja.   Slobodno isprobavajte različite kombinacije ovih opcija dok ne dobijete željeni efekat.
 
   

Kako da u Word 2013 dokument ubacite polje za broj reči

 

 

 

Da li vam se već desilo da je neko od vas tražio broj otkucanih reči u Word 2013 dokumentu?   Bez obzira da li ste učenik koji piše domaći zadatak, student, profesor ili radnik koji šalje šefu izveštaj, često će se od vas tražiti broj reči otkucanih u dokumentu.   Ako koristite novi Office paket, imate mogućnost da postavite polje za broj reči koje će se automatski ažurirati dok vi kucate tekst.   Ako želite da postavite polje za broj reči u Word 2013 dokument, uradite sledeće:   Selektujte poziciju polja za broj reči u dokumentu. Kliknite na opciju Insert u Ribbonu Worda. Pod opcijom Insert, kliknite na opciju Quick Parts. Kliknite na Field…  Otvoriće se prozor Field options. Podesite opciju Field Names na Num Words. Iz liste Format, izaberite None. Kliknite na OK.   Na poziciji koju ste selektovali u koraku jedan prikazaće se broj koji predstavlja broj otkucanih reči u dokumentu. Ako želite možete da ga formatirate. Nakon što promenite opcije za formatiranje, kliknite na broj desnim tasterom miša a zatim kliknite na Update Field.
 
   

Kako da ugradite fontove u Word 2013 dokument

 

 

 

Ako ste kreirali dokument jedinstvenog izgleda, potrebno je da ugradite fontove koje ste koristili.   Ovo je posebno važno ako ste koristili neuobičajene fontove. Ugrađivanje fontova u stvari znači da snimite fajlove aktuelnih fontova unutar vašeg dokumenta. Na taj način ćete biti sigurni da će svi koji pregledaju vaš dokument, videti dokument upravo onako kako ste vi to i nameravali, čak i ako nemaju instalirane fontove koje ste vi koristili.   Ako fontovi nisu ugrađeni u dokument, korisnici koji ga pregledaju biće primorani da upotrebe drugi font, što će dokumentu dati potpuno drugi izgled.   Ako želite da vaš jedinstveni dokument svi vide onako kako ste vi to planirali, ugradite fontove u dokument na sledeći način:   U Ribbonu, na vrhu ekrana u Wordu kliknite na File. U liniji sa opcijama sa leve strane kliknite na Options. Otvoriće se prozor Word Options. Izaberite opciju Save na banneru sa leve strane. U odeljku Preserve fidelity when sharing this document izaberite polje pored opcije Embed fonts in the file. Kliknite na OK.     Od sada, svaki put kada snimate dokumente ne treba da se brinete da će neko da ga vidi drugačije od onog kako ste ga vi kreirali.
 
   

Kako da uporedite dva Excel fajla

 

 

 

Office 2013 ima veoma interesantne funkcije uključujući i novi program pod nazivom Spreadsheet Compare.   Spreadsheet Compare koristi dva Excel fajla i prikazaće vam razliku između njih u veoma preglednoj tabeli. Brzo možete da vidite razlike u formulama između dve tabele a takođe i razlike u vrednostima.   Ovo je veoma koristan program, posebno ako koristite Excel za saradnju sa drugima. Ako nekome pošaljete emailom Excel fajl a zatim vam je isti fajl vraćen sa nekim promenama u formulama ili vrednostima, možete da upotrebite Spreadsheet Compare da biste brzo videli koje su to promene urađene u originalnom fajlu. .   Upoznajte se sa interfejsom i naučite kako da radite u Spreadsheet Compare programu da biste uporedili dva Excel fajla.   Kada otvorite Spreadsheet Compare, videćete glavni ekran programa koji sadrži jednu karticu u Ribbonu na kojoj možete da pronađete nekoliko opcija kao što je prikaz formula, promena veličine ćelije tabele i eksportovanje rezultata.   U sredini nalazi se prikaz dva razdvojena Excel fajla koja ćete upoređivati. Na dnu se nalaze tri prozora, jedan za opciju koju želite da vidite, jedan za prikaz aktuelnih razlika u tabelama i jedan koji prikazuje vizualno gde ima najviše razlika.   Kliknite na Compare Files u gornjem levom uglu prozora a zatim izaberite dva Excel fajla koja želite da uporedite. Brzo ćete videti razliku u vrednostima i formulama koja je prikazana različitim bojama. Unete vrednosti su zelene, formule su ljubičaste, izračunate vrednosti su plave i tako dalje.   Možete da kliknete na dugme Show Formulas u Ribbonu da biste brzo videli razlike u formulama. Tabela na dnu će vam brzo dati detaljan prikaz promena.
 
   

Kako da zaobiđete Backstage kada snimate nove fajlove u Office-u 2013

 

 

 

Kada snimate novi dokument u Office-u 2013, prikazaće se Backstage koji vam pruža opciju za snimanje dokumenta na SkyDrive ili na vaš računar.   Ako ne koristite SkyDrive, možete da zaobiđete Backstage i uvek snimate dokumente na vaš računar. Word 2013, Excel 2013 i PowerPoint 2013 mogu da se konfigurišu tako da ne koriste Backstage prozor i da se direktno otvara okvir za dijalog Save As, kada kliknete na opciju Save ili Save As za snimanje novog fajla.   Dole opisani koraci za zaobilaženje Backstage-a, isti su za sve programe Office paketa, Word, Excel i PowerPoint.   Kliknite na karticu File. Kliknite na Options u listi menija sa leve strane. U okviru za dijalog Options, u listi opcija sa leve strane kliknite na opciju Save. U odeljku Save documents potvrdite opciju Don’t show the Backstage when opening or saving files. Kliknite na OK da biste prihvatili promene.
 
   

Predstavljamo vam PowerPoint 2013 iz Officea 2013

 

 

 

PowerPoint 2013PowerPoint 2013 PreviewEksportovanje podatakaPrezenter za PowerPointPrezenter za PowerPoint vam omogućava da smanjujete i povećavate prikaz, kao da koristite ili miša ili ekran osetljiv na dodir.
 
   

Predstavljamo vam Word 2013 iz Officea 2013

 

 

 

Word 2013Microsoft je veoma ozbiljno shvatio cloud computing. Kao što je urađeno kod Windowsa 8, tako je i Office 2013 takođe inkorporirao SkyDrive cloud skladištenje kao standardnu opciju. Korisnici sada mogu da otvore, rade i snimaju svoje fajlove na SkyDrive sa lakoćom. To nije sve. Ako i niste spojeni na Internet, to nije problem. Office će napraviti lokalnu kopiju i ažurirati je sa cloud skladištem onog trenutka kada budete ponovo na Internetu. Sutra novi prikaz.
 
   
Strane: 1 2

 

Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272