Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

 

Access

Alternativna učenja

Analiza podataka

Android

Animacija

Antropologija

Apple - MAC OS X

Arheologija

Arhitektura

Astrologija

Astronomija

Audio kursevi + knjige

Audio, Multimedia, Video

Autobiografija

AutoCad, ArchiCAD, SolidWorks, Catia, Pro/Engineer

Automobili

Bajke

Baze podataka

Biografija

Biološke nauke

Blockchain

Botanika

C++ Visual C++ C#

ChatGPT

CSS

Dečije knjige

Delphi

Digitalna fotografija

Dizajn

Django

Domaće pripovetke

Domaći roman

Drama

E-knjiga

E-komerc

ECDL

Ekologija

Ekonomija

Elektrotehnika

Enciklopedija

Esejistika

Etika

Fantastika

Film

Filologija

Filozofija

Fizika

Fotografija

FULL STACK DEVELOPMENT

Funkcionalno programiranje

Generativna veštačka inteligencija

Geografija

Geologija

Git i GitHub

GOOGLE

GPT

Grafika, Dizajn, Štampa

Građevinarstvo

Hardver

Hemija

Hidrotehnika

Hobi

Horor

Humor

Internet

Intervju

Istorija

Istorija i teorija književnosti

Istorija umetnosti

Istorijski roman

Java

JavaScript

Joomla

jQuery

Knjiga posle posla - Beletristika i ostala izdanja

Knjižare i naše knjige

Književna kritika

Kuvari, hrana i piće

Leksikografija

Lingvistika

Ljubavni roman

logo

Magija

Marketing

Mašinsko učenje

Mašinstvo

Matematika

Medicina

Memoari

Menadžment

Modeliranje podataka

Monografija

Mreže

MS Office

Muzika

Nagrađivanje knjige

Naučna fantastika

Obrada teksta

OFFICE 2013

OpenOffice.org

Operativni sistemi

Oracle

Organizacione nauke

Pedagogija

PHP I MYSQL

Pisci u medijima

Ples

Poezija

Politika

Poljoprivreda

Popularna medicina

Popularna nauka

Popularna psihologija

Posao

Poslovanje

Pozorište

Pravo

Pravoslavlje

Primenjene nauke

Pripovetke

Prirodne nauke

Priručnik

Programiranje

Projektovanje softvera

Psihologija

Publicistika

Putopis

Python programiranje

Računarstvo u oblaku

Raspberry PI

Razvoj

Rečnici

Religija

Robotika

Roman

Ruby i Ruby on Rails

Satira

Saveti

Serija Roberta C. Martina

Sertifikati

Slikarstvo

Socijalna mreža - Facebook

Sociologija

Sport

Sport i hobi

SQL

Statistika

Strip

Tabele

Tableti

Tehnologija

Telekomunikacije

Triler

Turizam

Twitter

Udžbenici

Umetnost

Unix, Linux

Urbanizam

UX DIZAJN

Veštačka inteligencija

Visual Basic .NET, VBA, V. Studio

Web design

Windows

Windows 7

Windows 8

WordPress

Zaštita i sigurnost

Zoologija

 

Saveti – Web design

Ukupno: 443, strana 13 od 23

KAKO da detaljno testirate vaš web sajt

 

 

 

  Kao što mu ime kaže, Test Everything  kreira seriju različitih izveštaja i testova vezanih za vaš domen. Ovaj onlajn servis grupiše u jednu celinu preko 100 web alata i aplikacija za vlasnike web sajtova. Alati su podeljeni u 8 kategorija, i unutar njih vi ćete naći sve što može da vam zatreba, od testera pinga pa sve do grafičkih generatora. Vi možete da izaberete više servisa unutar kategorije i primenite ih sve na vaš web sajt, što omogućuje lako kreiranje iscrpnih izveštaja. Ovaj sistem u suštini generiše linkove koje možete da otvorite u karticama/prozorima kako biste videli rezultate. Adresa: Test Everything
 
   

Kako da dobijete najviše od CSS-a

 

 

 

Stvarni svet CSS-a @smashingmag Smashing Magazine Useful: Real World CSS Practices - bit. ly/qWkSMq Startujte sa ResetomKompletan članak:LINK. Zašto koristim CSS Framework?LINK. SAJT KOJI MOŽDA NISTE POSETILILINK. NAGRAĐUJEMO KOMENTATOREVaš komentar o CSS-u može koristiti mnogima. Ostavite ga na ovoj strani. Nagradićemo vas.
 
   

KAKO DA emulirate iPhone u Firefoxu

 

 

 

Čovek ne može a da ne bude zadivljen brojem i kvalitetom ekstenzija koje se kreiraju za Firefox. Jedna od takvih ekstenzija koju ćemo vam predstaviti u ovom članku je i Firefox iPhone Emulator koji se trenutno nalazi u eksperimentalnoj fazi. Nemojte da očekujete da ćete kontrolisati Apple iPhone pomoću ove ekstenzije, jer je njena namena sasvm drugačija. Ovaj dodatak nudi iPhone interfejs i mogućnost da pretražujete web sajtove pomoću njega. Iako ovo ne zvuči kao velika stvar, ova ekstenzija će biti korisna webmasterima. Ako ste ikada želeli da saznate kako vaš web sajt izgleda kada se otvori na iPhone-u ili mobilnom telefonu, onda će ovaj iPhone emulator biti prava stvar za vas. Nijedan drugi emulator niti ekstenzija vam neće biti potrebna. Instalirajte ovu ekstenziju kao bilo koju drugu i pokrenite je preko komande Tools > Launch Iphone Emulator.
 
   

KAKO DA isključite dosadne Script Debugging i Error prozore u IE

 

 

 

1. Pokrenite Internet Explorer2. Otvorite padajući meni Tools i odaberite opciju Internet Options. Kliknite na Advanced tab. 3. Nađite stavku „Disable Script Debugging” i označite je. 4. Nađite stavku „Display a notification about every script error” i isključite je. 5. Posle sledećeg pokretanja računara dosadni prozori bi trebalo da nestanu. Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

KAKO DA izaberete Content Management System otvorenog koda

 

 

 

Kada imate web sajt koji je otvoren za sadržaje korisnika, onda je veoma važno da imate korisnički prilagođen sistem za upravljanje sadržajem, takozvani content management system (CMS). Postoji veliki broj CMS sistema otvorenog koda koje možete da upotrebite, koji su po definiciji potpuno besplatni. Međutim, biranje pravog CMS sistema za vas nije nimalo lak zadatak, ali sigurno ćete naći neki koji u potpunosti odgovara vašim potrebama. U ovom članku pokazaćemo vam kako da izaberete sistem za upravljanje sadržajem tako što ćete odgovoriti na nekoliko pitanja vezanih za vaše potrebe.   Korak 1 Identifikujte vaše potrebe i odlučite šta želite da vaš sistem za upravljanje fajlovima (CMS) radi. To zavisi od suštinskih potreba vašeg web sajta. Postoje CMS sistemi koji rade sve, počev od upravljanja sadržajem, preko definisanja razmeštaja, tema, plugin modula i još mnogo toga. Korak 2 Odredite radno okruženje, uključujući to na kojem operativnom sistemi i web serveru će da radi vaš web sajt, koji programski jezici su dostupni (PHP, ASP, Java, i tako dalje) kao i koje baze podataka vam stoje na raspolaganju. Ne podržavaju svi CMS sistemi sve web servere i baze podataka, što znači da ćete morati da izaberet onaj koji ispunjava zahteve servera na kojem se vaš web sajt nalazi. Najčešća kombinacija je PHP i MySQL koji rade na Apache httpd serveru. Korak 3 Pretražite listu sistema za upravljanje sadržajem. Web sajtovi kao što je SourceForge i Freshmeat nude listu CMS sistema otvorenog koda. Suzite vaš izbor, odbacite nekompatibilne opcije i sastavite krau listu CMS sistema koji odgovaraju vašim potrebama i koji će raditi na vašem serveru. Korak 4 Još suzite listu CMS sistema prema vašim veštinama i znanjima (ili vašeg webmastera). Veoma ja važno da izaberete sistem upravljnja fajlovima koji ćete znati da koristite. Preterano složeni sistemi za upravljanje fajlovima su beskorisni ako ne znate kako da ih koristite. Na primer, CMS sistem napisan u Javi vam neće biti ni od kakve koristi ako vi znate da koristite samo PHP. Korak 5 Selektujte sistem za upravljanje sadržajem koji je aktivan. Postoji veliki broj CMS sistema koji nisu aktivni, i iz jednog ili drugog razloga, programeri više nisu dostupni da pruže podršku i isprave greške. Mada sam softver može da radi odlično, sve probleme na koje naletite ćete morati sami da rešite. Sa druge strane, ako se radi o aktivnom projektu, biće drugih korisnika koji će moći da vam pomognu, pored samih programera.
 
   

KAKO DA izaberete pravi domen za vaš web sajt

 

 

 

Tužna je istina da većina ljudi ne posvećuje dovoljno pažnje važnosti imena web sajta kada pokreće svoju prezentaciju na Internetu. Zašto je ime web sajta važno? Zato što ćete ga koristiti u imenu domena, u logou (najverovatnije), u naslovu stranice, a možda i u dizajnu web sajta. Međutim, ime web sajta je i više od toga. Od imena vašeg web sajta ili biznisa zavisiće i to: kako će ljudi nalaziti vaš web sajt. kako će se odnositi prema njemu. kako će ga pamtiti kada odu sa vašeg web sajta. Kod nas (mislim na Srbiju) se ova problematika ne shvata baš ozbiljno. A kao ilustraciju toga koliko je to važno dovoljno je da uzmemo nekoliko primera koji su svima (ili barem većini ljudi) poznati. 1. U svetu, kada ljudi hoće da kupe knjigu preko Interneta u većini slučajeva idu samo na dva mesta: Amazon i Barnes & Noble. Kada ljudi kupe dobru knjigu na jednom od ova dva mesta oni neće prijateljima reći: "Hej, kupio sam odličnu knjigu na Internetu", već će reći: "Hej, kupio sam odličnu knjigu na Amazonu/Barnes & Nobleu". 2. Možemo uzeti i primer koji je još poznatiji. Kada pretražujete Internet na globalnom nivou, na koje od ova dva mesta idete? Google ili Yahoo? Bez obzira na to koje ime web sajta izaberete, nikada nemojte da zaboravite da će ime igrati veoma važnu ulogu u vašem uspehu (ili propasti). Kako da znam da sam izabrao dobro ime? Prva stvar o kojoj treba da se postarate je domen, to jest zakup domena sa određenim imenom, koje bi trebalo da bude isto kao i ime web sajta. Naravno, ovo nije obavezno, ali je svakako najbolja varijanta sa marketinške tačke gledišta. Zato nema nikakvog smisla biranje odličnog naziva za web sajt, ako ne možete da zakupite domen sa istim imenom. Biranje domena Vaš domen je centar vašeg Internet identiteta. Šta jedan domen čini dobrim, a šta lošim? Pre svega njegovo ime. Zbog toga je veoma bitno da znate koje stvari treba da uzmete u obzir kada birate ime koje će vas predstavljati u čitavom svetu. Sledi kratak spisak stvari na koje morate obratiti pažnju kada birate domen. Birajte odgovarajuću ekstenziju Ime svakog domena ima ekstenziju, na osnovu koje se donekle može pretpostaviti šta se nalazi na web sajtu, to jest čime se bavi. Trenutno je dostupno mnogo različitih ekstenzija. Nabrojaću samo neke: . co. yu (domaći domen), . com, . biz, . org, . net, . ws i tako dalje. Ubedljivo najbolji izbor je . com. Pre svega, zato što je to prva ekstenzija koju će ljudi da ukucaju u pretraživač kada traže nešto. Drugo, zato što je . com jedna od najstarijih ekstenzija, koja sugeriše vašim posetiocima i klijentima da vaš biznis/web sajt već dugo vremena postoji, posluje i opstaje na Internetu, što, naravno, ne mora uopšte da bude tačno. Zato, ako ste vlasnik domena koji želi da bude lako pronađen (a koji to neće?) najbolji izbor je . com. Međutim, često je veoma teško naći dobar . com domen. Ono što najviše dolazi u obzir u slučaju da ne nađete odgovarajući . com domen su . net, . info i domeni na nivou država, a to je u našem slučaju . co. yu. Ali, i oni su dobri samo u određenim situacijama: net ekstenziju možete da koristite za većinu sajtova, ali ona je najbolja za tehnološki orijentisane sajtove. Ako uspete da nađete kratko . net ime koje se lako pamti, to je skoro isto tako dobro kao . com, ali ako je ime predugačko ili suviše složeno, odustanite. Razmislite o . info ekstenziji ako je vaš web sajt informacionog karaktera. Na primer, ako bih želeo da kupim hard disk ukucao bih harddisk. com, ali ako bih želeo da saznam kako hard disk radi i koje su mu osnovne komponente, ukucao bih harddisk. info. I nemojte slučajno da postavite neinformacijski sajt na . info domen. Time ćete samo iznervirati posetioce, što nikako nije dobro za posao. Domeni na nivou država su korisni za poslove koji su stacionirani u određenim državama, ili čija klijentela je specifično vezana za određenu državu. U tom slučaju, ovakav domen je bolji i od . com domena. Nikako nemojte da uzimate . co. yu domen (ekstenzija naših domena) za sajtove koji su usmereni ka svetu, osim ako to nije nešto stvarno jako kratko i lako za pamćenje. Što kraće ime to bolje Mada vam neki provajderi omogućuju da registrujete ime koje ima čak 63 karaktera, morate da imate u vidu da ime domena treba lako da se pamti i da se brzo i lako ukucava u pretraživač. Probajte da registrujete najkraće moguće ime koje ća vaši klijenti i posetioci lako povezati sa vašim web sajtom. Generalno pravilo glasi da je najbolje da bude ispod 7 karaktera (naravno bez nastavka, kao što je . co. yu, . com i slično). Takođe, jednostavno ime se: lakše izgovara izgleda profesionalnije i manje su šanse da će ga korisnici pogrešno ukucati u pretraživač Izaberite ime koje se lako izgovara Ovo sam već spomenuo u prethodnom odeljku, ali bih hteo da objasnim zašto je to bitno. Nedostatak dobrih imena poslednjih godina je doveo do pojave besmislenih imena. Ako treba tri puta ljudima da sričete ime vašeg domena, znaćete da ste napravili veliku grešku. Ako želite da vas ljudi pamte, oni treba da budu u stanju da zapamte vaš domen kao jednu reč. Takođe, izbegavajte korišćenje crtica. Istina, to je odličan način da dođete do domena koji nije registrovan, ali će pamćenje imena vašeg domena još više otežati. Ako već morate da je koristite, ograničite se na jednu crticu, ni slučajno više. Izaberite opisno ime Dobro ime domena ili biznisa će precizno opisati sadržaj web sajta. Uzmimo za primer Royal Mail (Kraljevska pošta) u Velikon Britaniji. Ova kompanija je promenila ime u Consignia. Kada Englezu kažete Royal Mail, on će imati jasnu asocijaciju na posao kojim se bavi data kompanija. Ali, kada mu kažete Consignia, on neće imati asocijaciju na pisma i poštu. Ova kompanija je ubrzo uvidela grešku i ponovopromenila ime. Sada se zove Royal Mail Group. Iz ovoga je jasno da izmišljeno korporativno ime koje košta mnogo novaca nije uvek najbolje rešenje. Naravno, postoje svetski poznate kompanije koje koriste potpuno besmislena imena koja ne opisuju ono čime se kompanija bavi (na primer, Orange koja nudi usluge mobilne telefonije). Međutim, ove kompanije uspeh mogu da zahvale skupim marketinškim kampanjama koje su njihova imena učinila poznatim. Ali, šta je po vašem mišljenju bolje? Besmisleno ime koje treba reklamirati (što košta mnogo novca), ili ime koje precizno opisuje šta radite i ne košta ništa? Pazite na ključne reči Kao što vam je poznato, kada pretražujete Internet vi upisujete ključne reči u Google ili neki drugi svetski ili domaći sajt za pretraživanje. Ako za ime domena upotrebite termin koji se koristi u pretrazi sadržaja kojima se vaš sajt bavi, na dobrom ste putu da se veoma visoko rangirate na sajtovima za pretraživanje. Bez upotrebe ijedne od složenih tehnika za visoko rangiranje na pretraživačima kao što je Google, ovo može da bude baš ono što vama treba. Izbegavajte imena poznatih kompanija i brendova Postoji jedan vrlo dobar razlog za ovo. Sigurno ste čuli priče o ljudima koji su na vreme kupili domene poznatih multimilionskih kompanija i onda ih prodali tim kompanijama za ogromne pare. Međutim, imajte na umu da su ove firme potrošile jako mnogo para na izgradnju svog brenda i da im se ne daje još para za kupovinu domena koji im, složićete se sa mnom, po određenom pravu i pripada. Umesto da vam plate za domen, oni će najverovatnije platiti svojim advokatima da vas tuže. Odmah registrujte domen Imena domena se registruju ogromnom brzinom. Što više odugovlačite, tim su manje šanse da ćete naći domen sa imenom koje vama odgovara. Lako može da se desi da završite sa imenom domena od 30 karaktera koje niko drugi nije hteo. Zato požurite. Ne morate da budete web dizajner, niti da znate bilo šta o web dizajnu. Samo registrujte imedomena pre nego što prođe i poslednji voz da nađete ime koje stvarno želite. Jedno ime nije uvek dosta Ponekad nije loše da registrujete više sličnih domena, ili domene istih imena koji se razlikuju samo u ekstenziji. Na primer, ako ste uzeli domen mojdomen. com, uzmite i domen mojdomen. net. Takođe, možete da registrujete jedan domen koji sadrži puno ime vaše firme i drugi domen sa njegovom kraćom verzijom, lakšom  za pamćenje. Neki ljudi čak registruju pogrešno napisana imena njihovih kompanija (ne morate da imate različite web stranice za svaki domen, pošto više domena može da vodi na jedan te isti web sajt). Tražite mišljenje drugih Kada se odlučite za nekoliko dostupnih imena, vidite šta vaši prijatelji ili klijenti misle o vašem izboru. Ono što vama savršeno ima smisla može drugima da bude teško za pamćenje. Saznajte da li se ime domena lako izgovara i da li je potrebno ljudima da objašnjavate zašto ste izabrali to ime. Pronalaženje imena Sada kada znate šta treba da tražite, vreme je da krenete u potragu za pravim imenom! Međutim, imajte na umu da su velike šanse da je domen koji ste smislili već zauzet, osim ako registrujete ime firme koje se ne sastoji od reči svakodnevnog govora. Šta da radite ako se nađete u situaciji da ne možete da nađete nijedno ime koje vam odgovara? Imate dve mogućnosti: Generatori domena Od velike pomoći mogu vam biti službe (čitaj sajtovi), takozvani generatori domena, kao što je Nameboy (http://www. nameboy. com). Idite na ovaj web sajt, ukucajte reči od kojih želite da se sastoji ime vašeg domena i za par trenutaka ćete dobiti oko 60 predloga domena, kojima je proverena dostupnost u . com, . net i . org ekstenzijama. Primenite vaše novostečeno znanje i uz malo strpljenja ćete naći pravo ime za vaš web sajt. Istekli domeni Postoji jedan dobar izbor domena koji vremenom postaje sve bolji, a to je tržište domena čija je registracija istekla i nije obnovljena. To su domeni koji su pre bili registrovani, ali su originalni vlasnici zaboravili da produže njihovu registraciju ili su jednostavno odustali od njih. Ovi domeni se ponovo vraćaju u vlasništvo registratora i postaju dostupni bilo kome ko hoće da ih uzme. Mnogi domeni kojima je istekla registracija su regsitrovani pre dve godine, kada je bilo lako doći do dobrog imena. Postoji mnogo razloga zašto je vlasnik mogao da dozvoli da istekne registracija, ali najčešće je to jednostavno nedostatak vremena da ih konstruktivno iskoriste ili su izgubili interesovanje za njih. Kvalitet ovih "oslobođenih" domena kojima je registracija istekla se drastično poboljšao u poslednjih godinu dana i oni nude neke od najboljih mogućnosti na Webu danas. Da bismo ovo ilustrovali, daću kratak spisak imena domena koja su nedavno još bila slobodna: AirFaresNet. com ClassicClothes. com FabulousPresents. com DomainSensations. com MortgageMegastore. com OnlineTicketShop. com PerfectInvestment. com PrimeWebSpace. com SportsGoodsStore. com SuperbShopping. com TheXmasGift. com XmasToyShop. com Liste domena koji se ponovo vraćaju u promet mogu se dobiti putem raznih e-mail prijava, pri čemu se neke plaćaju, a neke su besplatne. Postoje dve kategorije ovih lista. Prvo, imamo nedeljne liste domena koji su od nedavno slobodni, a koje se dodaju bazama podataka provajdera. Ove liste su obično veoma duge i sadrže i besmislena i pogrešno napisana imena koja su greškom registrovana. Liste u drugoj kategoriji sadrže trenutno dostupna imena domena koja sadrže selektovane ključne reči ili su ručno napravljene. Ove liste sadrže obično kvalitetnija imena domena, ali treba da sačekate dok provajder istraži ključne reči koje su vam interesantne. Liste imena domena čije registracije su istekle možete naći kod sledećih provajdera: DomainMailings. com - lista se objavljuje dva do tri puta mesečno i besplatna je. DomainRepo. com - nedeljna lista, takođe besplatna. RedHotDomainNames. com - nedeljna lista, besplatna. Kada se prijavite na neku od ovih lista, važno je da budete brzi kod registracije imena domena, pošto će najpopularnija imena biti veoma brzo razgrabljena. Zato razmislite i o ovoj mogućnosti. Zašto ne biste oprobali sreću sa imenom domena čija je registracija istekla? Ne oklevajte Savet je isti kao i u prethodnom odeljku. Ako ste našli odgovarajuće ime domena, ali niste sto posto sigurni da li je to ono pravo, ne oklevajte već ga registrujte pre nego što neko drugi to uradi umesto vas! Kako se domen registruje Ako imate kreditnu karticu vrlo lako i brzo možete da registrujete željeni domen na bilo kom svetskom web sajtu koji nudi usluge registracije. Pošto se procedura registrovanja domena razlikuje od sajta do sajta, mi se time ovde nećemo baviti. Predlažem vam da registraciju domena odradite onako kako ja to radim. Obratite se vašem lokalnom Internet provajderu i za malu nadoknadu (ili besplatno) oni će vam registrovati bilo koji međunarodni domen. Naravno, sam zakup međunarodnog domena ćete morati da platite, ali ne bojte se, cene su veoma pristupačne (20-30 dolara za zakup na 2 godine). Međutim, ako želite . co. yu (domaći) domen, morate da imate firmu na koju ćete ga registrovati i trenutno možete da registrujete samo jedan . co. yu domen po firmi. Registracija domaćeg domena je besplatna kod većine Internet provajdera, pod uslovom da web sajt hostujete kod njih.
 
   

KAKO DA izaberete program za web dizajn

 

 

 

Da li vam je potreban web sajt za posao? Želite da postavite fotografije na web da bi mogli da ih vide članovi porodice? Želite da vaš rezime bude dostupan preko weba? Sve su to dobri razlozi da kreirate sopstveni web sajt. Profesionalni web dizajneri su možda skupi za vaš džep, zato možda razmišljate da uradite to sami. Postoji nekoliko dostupnih programskih paketa za web dizajn, tako da ćete možda želeti da razmotrite koji najviše odgovara vašim potrebama pre nego što se odlučite da ga kupite. Sledi opis pitanja na koja treba da odgovorite da biste mogli da izaberete paket koji najviše odgovara vašim potrebama. 1. Procenite koliko možete ručnog kodiranja da uradite sami, kao što je HTML, CSS i XML Ponekada stvari izgledaju malo pomereno kada se nalazite u Design Mode-u u paketu za web dizajn. Ako znate HTML, onda možete da se prebacite na Code Mode i da to ispravite. Ako ste vešti u HTML kodiranju, možda ćete želeti da razmotrite Macromedia Homesite, editor namenjen samo za kodiranje koji dolazi u paketu sa Macromedia Dreamweaverom. Ako tražite jednostavni editor koda onda je ovo možda paket za vas. Iako vam paketi kao što je Dreamweaver pomažu da gradite stilove (delove koda koji izgledaju isto na svakoj stranici web sajta), ako stvarno želite da budete precizni u postavljanju elemenata na sajt, možda ćete želeti da naučite da kodirate u CSS-u da biste kreirali izgled koji imate u glavi. Iako MS Front Page dobro rukuje CSS-om i XML-om, Dreamweaver je dobro integrisan programski paket za sve elemente dizajna. 2. Raspitajte se na kojoj vrsti servera se nalazi vaš hosting Kada ste se opredelili za određeni paket za hostovanje web sajta, da li je pisalo “Windows” ili “Unix”? Ako je pisalo Windows, da li je imao FrontPage ekstenziju? Ako je tako, onda možete da upotrebite sve mogućnosti MS FrontPage-a kao što su formulari i drugo. Ako želite da dodate formulare na web sajt i ne znate sami da ih kodirate u CGI-u, onda ćete želeti da izaberete MS FrontPage i da se uverite da hostovanje ima FrontPage ekstenziju u Windows Hosting paketu. Ako ste prijavljeni na Unix server, onda je Macromedia Dreamweaver bolji izbor. 3. Da li ćete ubacivati druge elemente u sajt? Da li imate flash film na sajtu? Iako oba paketa mogu da rukuju Flash-om, Dreamweaver je potpuno integrisan sa Flash-om. Imaćete bolji osećaj kako će izgledati finalni sajt dok se nalazite u Design Mode-u. 4. Želite li da koristite šablone? FrontPage ima mnogo kolorno-koordinisanih šablona spremnih za jednostavno ubacivanje teksta kao što biste to uradili u Word-u. Ako poznajete Word, ali ne znate mnogo o web dizajnu, onda je ovo opcija koju treba da razmotrite dok procenjujete programe za web dizajn. 5. Isprobajte ih sve! Svi paketi koji su ovde spomenuti imaju potpuno funkcionalna probna izdanja sa ograničenim vremenom koja su dostupna na njihovim web sajtovima. Na taj način, možete da isprobate svoju veštinu u svakom od njih i da pronađete onaj koji vam najviše odgovara pre nego što potrošite vaš novac. Dizajniranje sopstvenog web sajta može da bude interesantno i može da vam uštedi puno vremena i novca na duge staze. Web dizajn je takođe način da razvijete programerske veštine dok vaš web sajt raste. Zabavite se i budite kreativni, a vaš web sajt će na kraju izgledati odlično!
 
   

KAKO DA konvertujete klasične tabele u HTML tabele

 

 

 

Kada želite da pretvorite gigantsku tabelu u HTML tabelu bez da morate ručno da se bakćete sa ogromnim brojem TD i TR tagova, vi možete da upotrebite formulu koja će automatski generisati HTML tagove za vas. Design Intellection blog opisuje kako da upotrebite =CONCATENATE("text", cell, "text") formulu za tabele kako biste pretvorili red podataka klasične tabele u red HTML tabele. Takođe postoji i web-zasnovani generator HTML tabela koji je jednostavan i nudi brzo rešenje za male tabele; ali ako su vaši podaci već u tabeli a reč "concatenate" ne izaziva u vama želju da vrištite, onda je ovo bolji način. Adresa: Using Spreadsheets to Easily Create HTML Tables and Forms
 
   

KAKO DA konvertujete Word dokument u čist HTML fajl

 

 

 

Svako ko je ikada probao da snimi Word dokument kao web stranicu u HTML ili HTM formatu, zna da je za rezultat dobio mnogo više od onoga što mu je trebalo, u obliku raznog HTML i CSS smeća. Zato ćemo vam u ovom članku pokazati kako možete da upotrebite Gmail za konvertovanje Word dokumenta u lepu i čistu HTML stranicu. Da bi Gmail konvertovao Word dokument u HTML, Otvorite vaš omiljeni e-mail program. Prikačite Word dokument (. doc format fajla) za vaš e-mail. Pošaljite email na vaš Gmail nalog. Otvorite Gmail poruku sa prikačenim fajlom. Kliknite na link koji se nalazi u dnu koji glasi “View as HTML”. Dokument će se otvoriti u vašem web pretraživaču. Kliknite desnim tasterom miša u vašem web pretraživaču i izaberite komandu “View Page Source” ili “View Source”. Kopirajte i pejstujte celokupan sadržaj u HTML editor ili Notepad. Nemojte da ga pejstujete nazad u Microsoft Word. Skrolujte u vrh fajla i potražite kod koji Google dodaje za daunlodovanje vašeg fajla. Uklonite sledeći link: Download the original attachment Napravite izmene koje želite u vašem editoru. Snimite fajl sa . htm ili . html ekstenzijom. I to je to! Sada imate savršeno čist HTML fajl nastao od od vašeg Word dokumenta.
 
   

Kako da koristite Google Web fontove na vašem sajtu

 

 

 

Da li vam je dosadilo da koristite iste standardne fontove za vaš web sajt? Nudimo vam rešenje.   Google Web Fonts ima celu biblioteku fontova koje možete da upotrebite na budućim web projektima. Njihova upotreba je veoma jednostavna a sigurno je da će dati malo drugačiji i inovativniji izgled vašem web sajtu. Uradite sledeće:Otvorite stranicu http://www. google. com/webfonts/ Pregledajte sve fontove i potražite onaj koji želite da upotrebite. Možete da upotrebite jednu kategoriju fonta ili da upotrebite više. Ali počnimo sa jednom kategorijom. Počnite klikom na link “Quick Use”. Prikazaće se informacije kao što je broj učitavanja stranica koje koriste dati font. Kopirajte i pejstujte kod u zaglavlje vašeg web sajta, isto kao kada biste ga povezali sa CSS stilom. Sada je font povezan sa vašim web sajtom. Potrebno je da podesite jednu od karakteristika stila da biste upotrebili font.
 
   

KAKO DA kreirate beskonačno ponavljajuću šaru pozadine za vaš web sajt

 

 

 

Ako ste ikada želeli da kreirate šaru pozadine za vaš web sajt koja se beskonačno ponavlja ali vam nedostaje stručnosti da je sami napravite, bgpatterns može da vam pomogne. Sajt je veoma intuitivan i lak za korišćenje. Prvo izaberite boju prednjeg plana i pozadine za vaš dizajn, zajedno sa teksturom koju želite da upotrebite. Sada ste spremni za sledeći korak, to jest biranje slike koju želite da upotrebite. Nakon što ste izabrali sliku kliknite na link "apply background" a pozadina web sajta će se promeniti kako bi mogli da vidite kako izgleda vaš dizajn. Ako ste zadovoljni rezultatom, možete da daunlodujete vašu kreaciju ili je snimite u vaš "My patterns" nalog. Jedino što nedostaje ovom servisu je mogućnost da pored biranja njihovih slika možete da izaberete i sopstvene slike. Nadamo se da će kreatori servisa uskoro dodati i ovu mogućnost. Adresa: bgpatterns
 
   

Kako da kreirate HTML potpis

 

 

 

Ako želite da vaš potpis bude više od običnog teksta pokušajte sa WiseStamp-om. WiseStamp je Firefox-ov dodatak sa naprednim tekst editorom za kreiranje potpisa, korisnim linkovima za instant messaging servisa. . WiseStamp podržava Gmail, Yahoo! Mail, AOL Mail i Hotmail.  
 
   

KAKO DA kreirate padajuće menije u Fireworksu 8

 

 

 

  U ovoj vežbi naučićete kako u Fireworksu 8 možete da kreirate padajuće menije profesionalnog izgleda. Ove padajuće menije možete da upotrebite za brzo i lako kreiranje atraktivnih horizontalnih i vertikalnih navigacionih linija u vašem web sajtu, ili web sajtovima.   Napomena: Da biste implementirali Fireworksove padajuće menije potreban vam je Dreamweaver i osnovno poznavanje rada u ovom programu. Samo kreiranje padajućih menija u Fireworksu 8 je veoma lako. Pratite sledeće korake: 1. Kreirajte sliku/dugme koje biste želeli da upotrebite kao prvo dugme padajućeg menija. Klikom na ovo dugme otvoriće se padajući meni sa dodatnim stavkama, pri čemu svaka stavka (iliti dugme) vodi na drugu web stranicu. 2. Sada treba da kreirate isečak slike tako što ćete u liniji menija izabrati Edit>Insert>Rectangular Slice (Alt+Shift+U). Preko dugmeta će se pojaviti svetlozeleni isečak. Kliknite desnim tasterom miša na isečak. U padajućem meniju koji će se otvoriti izaberite komandu Add Pop-Up Menu. Otvoriće se Pop-up Menu Editor okvir za dijalog. 3. Na kartici Content dvostruko kliknite na prazno tekstualno polje u Text koloni. Zatim ukucajte ime za stavku menija (na primer, Website Design). 4. Klikćite na simbol ’+’ da biste dodali još stavki menija. Zatim unesite ima za svaku stavku menija. 5. Kada ste završili kliknite na Next, da biste bili prebačeni na Appearance karticu. 6. Na Appearance kartici izaberite sledeća podešavanja: U području Cells potvrdite opciju HTML. U padajućem meniju sa desne strane izaberite da li želite vertikalni (Vertical Menu) ili horizontalni (Horizontal Menu) padajući meni. U padajućem meniju Font izaberite grupu fontova koju želite da upotrebite za tekst dugmadi. Ja sam izabrao Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif. U padajućem meniju Size odredite veličinu fonta. Desno od padajućeg menija Size nalazi se pet ikona za formatiranje teksta menija: podebljana slova (dugme sa slovom B), iskošena slova (dugme sa slovom I) i tri ikone za poravnanje treksta (levo poravnanje, centrirani tekst i desno poravnanje. U području Up state odredite boju teksta (Text) i boju ćelija (Cell) tako što ćete kliknuti na njihove uzorke boja i u Color pickeru koji će se otvoriti izabrati boje koje želite. Isto to uradite u području Over state. Napomena: Up state definiše izgled dugmeta kada se otvori padajući meni, a Over state definiše izgled dugmeta kada se miš postavi na dugme.    7. Kliknite na Next. Bićete prebačeni na Advanced karticu na kojoj možete da specifikujete sledeća podešavanja: Cell width – odredite širinu ćelija padajućeg menija Cell height – odredite visinu ćelija padajućeg menija Cell padding – odredite razmak između ivice ćelije i teksta Cell spacing – odredite razmak između ćelija Text indent – definišite uvučenost teksta Menu delay – odredite kolika da bude stanka između trenutka kada postavite miša na dugme i trenutka kada se meni otvori Show borders – potvrdite ako želite da dugmad imaju okvirne linije Border width – odredite širinu okvirne linije ćelija Border color - odredite boju okvirne linije Shadow – definišite boju senke dugmadi Highlight – definišite boju odsjaja dugmadi 8. Kliknite ponovo na Next. Otvoriće se Position kartica. Na ovoj kartici određujete gde želite da se pojavi padajući meni i to pomoću sledećih ikona: Prva ikona – postavite padajući meni u donji desni ugao isečka Druga ikona – postavite padajući meni u dno isečka Treća ikona – postavite padajući meni u vrh isečka četvrta ikona – postavite padajući meni u gornji desni ugao isečka 9. Kada ste završili, kliknite na Done. Padajući meni je spreman za upotrebu 10. U liniji menija izaberite File/Preview in Browser. Videćete da se padajući meni pojavljuje na definisanoj poziciji kada pređete mišem preko njega. 11. Da biste mogli da upotrebite Fireworks padajući meni u vašem web sajtu treba da ga eksportujete. U suprotnom nećete moći da ga implementirate pomoću Dreamweavera. Zato u liniji menija izaberite File/Export. U Export okviru za dijalog izaberite sledeća podešavanja: U padajućem meniju Save in izaberite lokaciju gde hoćete da snimite fajlove i slike. U tekstualno polje File name upišite naziv za padajući meni. U tekstualnom polju Export izaberite HTML and images. Na kraju kliknite na Export i sve što je potrebno za nesmetani rad Fireworks 8 padajućeg menija će biti eksportovano.   12. Otvorite direktorijum gde ste snimili fajlove i otkrićete da Fireworks 8 kreira fajl koji se zove mm_menu. js. Ovaj fajl sadrži kod za padajuće menije.
 
   

KAKO DA kreirate profesionalne CSS/DHTML menije

 

 

 

IzzyMenu je novi web alat koji će vam pomoći da kreirate profesionalne CSS/DHTML menije u nekoliko jednostavnih koraka. Nećete morati da napišete nijedno slovo koda, samo izaberite iz selekcije gotovih stilova ili kreirajte sopstvene stilove menija. Zato ako želite da kreirate besplatni CSS meni ili padajući DHTML podmeni, IzzyMenu će vam obezbediti sve što vam je potrebno. Karakteristike Lako kreirajte profesionalne CSS menije Snimite kreirane menije na vaš računar Delite menij sa drugim korisnicima Izaberite neki od gotovih šablona menija Modifikujte menije: boje, konture, veličinu i vrstu fonta, linkove, hover ponapanje, dodaje podmenije, pozadine i tako dalje Servis je besplatan i nije potrebna registracija Adresa: IzzyMenu
 
   

KAKO DA kreirate rollover efekat u Dreamweaveru

 

 

 

Da li ste se ikada zapitali kako web dizajneri kreiraju rollover efekat, u kojem dugme promeni boju čim postavite miša na njega? Ako želite da saznate kako se u Dreamweaveru kreira rollover efekat samo kliknite na donju sliku da biste pokrenuli video u novom prozoru.   
 
   

KAKO DA kreirate rotirajuće banere

 

 

 

Ako imate web sajt ili blog i želite da kreirate rotirajući baner za njega onda je vreme da posetite web sajt po imenu Rotatee. Rotatee vam omogućuej da kreirate različite vrste banera ili reklaminih kampanja za različita mesta za reklamiranje na vašem web sajtu. Vi možete da ih kreirate u tri jednostavna koraka. Karakteristike Rotirajte različite banere u određenim područjima vašeg web sajta. Korisnici sa besplatnim nalozima su ograničeni na 5 reklamnih kampanja. Možete da odredite da se neki baneri češće pojavljuju tako što ćete im dodeliti veće "weight" vrednosti. Opcija za istovremeno prikazivanje više reklama nasumičnim reosledom. Prilagodite reklame: promenite pozadinu, margine i tako dalje. Pratite koliko puta je pogledana svaka reklama i kampanja. Adresa: Rotatee
 
   

Kako da kreirate sajt koristeći HTML 5 - 25 primera

 

 

 

HTML 5 kroz 25 primera         Kompletan članak i prikaz. LINK.   Pratite ih na Twitteru. LINK. Kreirajte moćni web sajt Da li kreirate svoj prvi web sajt, možda za zajednicu? Da li imate klijenta kojem je potreban web sajt sa puno funkcija? Da li planirate da konvertujete postojeći web sajt? Pomoću ove knjige, početnici će brzo naučiti osnove, dok će iskusni programeri Joomle pronaći najbolje prakse za kreiranje prefinjenijih web sajtova sa desetinama rešenja za proširivanje web sajtova kreiranih u Joomli. Link ka knjizi i korpi za naručivanje.    
 
   

KAKO DA kreirate sopstveni Web 2.0 web sajt

 

 

 

Slično kao Doodlekit, Webnode je besplatan (i nema reklama) alat za kreiranje web sajtova za potpune početnike koji im omogućuje da za nekoliko minuta dobiju web sajt modernog izgleda. Nakon što ste se registrovali i otvorili Webnode nalog, od vas će se tražiti da izaberete naslov i slogan vašeg novog sajta. Nakon toga treba da izaberete šablon i možete da počnete da dodajete sadržaj. Webnode koristi uobičajeni modularni sistem koji vam omogućuje da prevlačite područja za sadržaje kako biste kreirali različite razmeštaje ili dodali module kao što su ankete, forumi, i galerije fotografija. Tu ćete takođe naći vidžete za PayPal, Flickr, YouTube, i Google Maps. Kao i Tumblr, Webnode vam omogućuje da koristite ime sopstvenog domena za njihove servise (umesto nekoime. webnode. com). Takođe je dostupna statistika saobraćaja koja vam pokazuje važne podatke kao što su broj unikatnih posetilaca, URL-ovi koji linkuju ka vama, koliko dugio se korisnici zadržavaju na vašem web sajtu, kao i koje verzije pretraživača koriste. Adresa: Webnode
 
   

KAKO DA lako napravite thumbnail sličice web stranica

 

 

 

Ukoliko posedujete Internet stranicu i želite postavite linkove ka nekim drugim prezentacijama, lepši i efektniji način je korišćenjem neke slike vezane za sadržaj tog sajta. Thumbnail web stranice je praktično smanjena slika stvarnog izgleda te stranice. Naravno da ove sličice možemo praviti ručno, „štampanjem ekrana” i optimizovanjem dobijene slike, ali ukoliko nam je potrebno da to uradimo veliki broj puta, onda je mnogo bolje koristiti neki od alata namenjenih baš za to. Servis jednostavan za korišćenje nalazi se na sajtu ShrinkTheWeb, pruža vam razičite mogućnosti za prikazivanje thumbnail sličica na vašoj stranici, i potpuno je besplatan. Ukoliko želite da ovaj servis implementirate na vašoj prezentaciji preuzmite Website Thumb Generator, koji je takođe besplatan PHP skript koji će vam to omogućiti. Izvor: Softpedia. com Pripremio: Marko Kusurović
 
   

KAKO DA modifikujete bilo koji web sajt na svetu

 

 

 

U ovom članku opisaćemo jedan vrlo interesantan trik koji smo naučili na webmaster forumu. Pomislili smo da bi vam bio interesantan jer vam omogućuje da se dobro zabavite. Trik koji ćemo opisati vam dozvoljava da manipulišete svim elementima bilo kog web sajta. Na primer, možete da promovišete bilo koji web sajt na prvu poziciju na Google-u, dodate sopstveni proizvod na Amazon ili napišete naslovnu stranicu na CNN-u. Naravno, sve izmene su privremene, ali vi možete da snimite ove izmenjene stranice pomoću bilo kog programa za snimanje ekrana, pošaljete ih prijateljima a onda čekate njihove reakcije. Ovo takođe pokazuje koliko je lako falsifikovati sve ono što možete da vidite na ekranu vašeg računara. Imajte ovo na umu kada gledate podatke o posećenosti i popularnosti web sajtova. Da biste modifikovali bilo koji web sajt treba samo da učitate web sajt i unesete sledeći kod u liniju adrese: javascript:document. body. contentEditable='true'; document. designMode='on'; void 0 Postarajte se da pejstujete sve u jednu liniju a onda pritisnite Enter. Nakon što ste to uradili vi ćete moći lako da editujete sve elemente web sajta.
 
   
Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272