KAKO DA zaradite od vaših fotografija
Ko ne želi u današnje vreme da zaradi malo ekstra para? Cena digitalnih fotoaparata pada skoro svakodnevno. Zašto ne biste vi upotrebili vaš? Već i kod nas veliki broj ljudi prodaje svoje fotografije na Internetu. U ovom članku saznaćete na šta treba da obratite pažnju i kako da počnete ako se odlučite da prodajete vaše fotografije. Kako možete da počnete da zarađujete pare?Ovo je prvo pitanje koje svi postavljaju. Međutim, da biste dobili odgovor na njega, prvo treba da odgovorite na neka druga pitanja:
Da li ste spremni da investirate vreme u ovaj posao (najmanje četiri sata nedeljno)?
Da li možete da fotografišete subjekte i objekte koji se nalaze izvan vaše bliže okoline?
Da li će vaši prijatelji i porodica biti spremni da potpišu model release formu?
Da li je vaš fotoaparat dovoljno kvalitetan?
Da li znate kako se edituju digitalne fotografije?
Da li ćete znati da asocirate ključne reči sa vašim fotografijama?
Da li ste spremni da dodatno investirate u opremu i fotoaparate?
Da li možete da budete dovoljno objektivni prema samom sebi?
Kako podnosite odbijanje?
Da li ste spremni da neprestano učite?
Da li ste spremni da investirate vreme u ovaj posao?
Editovanje fotografija zahteva vreme. Kao i njihovo detaljno opisivanje i kopiranje slika u punoj veličini. To su poslovi koji vas čekaju nezavisno od samog fotografisanja. Ako ozbiljno počnete da se bavite prodajom fotografija, trebaćete da odvojite sat, a možda i više od sat vremena dnevno samo na editovanje fotografija i još dva sata na njihovo slanje i katalogizaciju. Da li možete da fotografišete subjekte i objekte koji se nalaze izvan vaše bliže okoline?Da biste prodali svoje fotografije treba da date kupcu nešto do čega sam ne može da dođe. To znači da odmah možete da zaboravite vaše svakodnevno okruženje, uključujući sve što se nalazi na vašem stolu, kuhinji, dnevnoj sobi. Hiljade ovakvih fotografija se već uveliko prodaje u onlajn katalozima. Da li će vaši prijatelji i porodica biti spremni da potpišu da se odriču prava vezanih za fotografije?Najbolji način da prodate fotografiju je da se neko nalazi na njoj. Da biste to mogli da uradite, modeli u fotografijama treba da potpišu da se odriču svojih prava da dobiju bilo kakve pare za njih. Možete na primer da im kompenzujete to na sledeći način: Vi fotografišete njihove proslave (rođendane i slično), ako oni pristanu da odvoje sat dva vremena na fotografisanje sa vama i potpišu da se odriču prava na dobijanje para od fotografija. Tako će obe strane proći dobro. Da li je vaš fotoaparat dovoljno kvalitetan?Mnogi sajtovi koji prodaju fotografije imaju minimalne zahteve za fajlove koje primaju. Generalno gledano, fotoaparat treba da ima najmanje 5 megapiksela. Digitalni SRL fotoaparati, oni na kojima možete da menjate objektive su mnogo poželjniji zato što daju fotografije boljeg kvaliteta. Više megapiksela ne znači automatski i bolje fotografije; kvalitet senzora je takođe veoma važan. Da li znate kako se edituju digitalne fotografije?Fotografije često mogu da se poboljšaju putem raznih podešavanja, kao što su:
Opsecanje
Podešavanje boja
Podešavajne gustine
Poboljšanje detalja u senkama
Izoštravanje
U najmanju ruku trebaće vam neki od osnovnih programa za editovanje fotografija, pošto svaka fotografija koja izađe iz fotoaparata može barem malo da se podesi i da joj se poboljša kvalitet. Većina profesionalnih fotografa koristi Photoshop, ali i Photoshop Elements može da posluži. Možda će vam se svideti i GIMP, koji je besplatan za Windows i Mac korisnike. Sva korporativna imena moraju da se izbace iz fotografije. Logoi, tekst ili neki drugi materijal zaštićen autorskim pravima ne sme da se pojavi na fotografijama koje prodajete na Internetu. Da li ćete znati da asocirate ključne reči sa vašim fotografijama?Sajtovi koji prodaju fotografije koriste soptvene mašine za pretraživanje. Slike pronalazite tako što ukucate opisne reči. Nema nikakve magije u vezi toga. to je situacija u kojoj treba da iskažete više od onoga što se fizički nalazi u slici. Možete da asocirate 50 ili više ključnih reči sa fotografijom. Ova sijalica je primer fotografije koja se prodaje na Internetu. Da je ovo moja fotografija koju prodajem, neke od ključnih reči koje bi asocirao sa njom bi bile:
Light bulb (sijalica)
Glass (staklo)
Red (crveno)
Clear (čisto)
Transparent (providno)
Illuminate (sjajno)
Idea (ideja)
Kao što vidite, neke ključne reči opisuju sam objekat, dok su druge apstraktnije. Koliko uspešno definišete ključne reči će biti od presudnog značaja na to da li će ljudi uspeti da pronađu vaše slike. Da li ste spremni da dodatno investirate u opremu i fotoaparate?Kako budete napredovali, trebaće vam bolji fotoaparati i objektivi, više opreme, kao što su studijska svetla, stativi, i tako dalje. Možda nećete povratiti pare nekoliko meseci, ili ih nećete povratiti uopšte, ali da li ste spremni da napravite malu investiciju? Ako ste dobri, ona može vrlo brzo da se isplati. Da li možete da budete dovoljno objektivni prema samom sebi?Samo-editovanje može da bude veliki problem za fotografa. Tu ne mislim na editovanje fotografija u Photoshopu - već mislim na biranje najbolje fotografije iz grupe. Fotograf koji je napravio sliku gore najverovatnije je snimio gomilu fotografija sijalice pod malo različitim uglovima; međutim, izabrao je samo jednu, onu za koju smatra da je najbolje uspela. Aploudovanje 15 fotografija iste fotografije sa malim razlikama ne daje kupcu veći izbor, već ga zbunjuje i obično dovodi do pogađanja. Prikazujte i prodajte samo vaše najbolje fotografije. Kako podnosite odbijanje?Velike su šanse da će vaše fotografije biti odbijene. Koliko često? Nemojte se iznenaditi ako 50% ili više vaših fotografija bude odbijeno. Nemojte da vas to obeshrabri, već ih upotrebite za izgradnju vašeg rastućeg portfolija. Da li ste spremni da neprestano učite?Bez obzira da li ste novi u fotografiji ili fotografišete već godinama, učenje je deo igre. Učestvujte u forumima koji se bave fotografijom, pričajte sa drugim fotografima o fotografisanju, različitim tehnikama snimanja, delite i primajte savete i, što je najvažnije, slušajte kritike. Knjige i DVD-ovi postaju veoma važni u ovladavanju različitim tehnikama i često ćete im se vraćati pre, posle ili u toku snimanja.