Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

 

Access

Alternativna učenja

Analiza podataka

Android

Animacija

Antropologija

Apple - MAC OS X

Arheologija

Arhitektura

Astrologija

Astronomija

Audio kursevi + knjige

Audio, Multimedia, Video

Autobiografija

AutoCad, ArchiCAD, SolidWorks, Catia, Pro/Engineer

Automobili

Bajke

Baze podataka

Biografija

Biološke nauke

Blockchain

Botanika

C++ Visual C++ C#

ChatGPT

CSS

Dečije knjige

Delphi

Digitalna fotografija

Dizajn

Django

Domaće pripovetke

Domaći roman

Drama

E-knjiga

E-komerc

ECDL

Ekologija

Ekonomija

Elektrotehnika

Enciklopedija

Esejistika

Etika

Fantastika

Film

Filologija

Filozofija

Fizika

Fotografija

FULL STACK DEVELOPMENT

Funkcionalno programiranje

Generativna veštačka inteligencija

Geografija

Geologija

Git i GitHub

GOOGLE

GPT

Grafika, Dizajn, Štampa

Građevinarstvo

Hardver

Hemija

Hidrotehnika

Hobi

Horor

Humor

Internet

Intervju

Istorija

Istorija i teorija književnosti

Istorija umetnosti

Istorijski roman

Java

JavaScript

Joomla

jQuery

Knjiga posle posla - Beletristika i ostala izdanja

Knjižare i naše knjige

Književna kritika

Kuvari, hrana i piće

Leksikografija

Lingvistika

Ljubavni roman

logo

Magija

Marketing

Mašinsko učenje

Mašinstvo

Matematika

Medicina

Memoari

Menadžment

Modeliranje podataka

Monografija

Mreže

MS Office

Muzika

Nagrađivanje knjige

Naučna fantastika

Obrada teksta

OFFICE 2013

OpenOffice.org

Operativni sistemi

Oracle

Organizacione nauke

Pedagogija

PHP I MYSQL

Pisci u medijima

Ples

Poezija

Politika

Poljoprivreda

Popularna medicina

Popularna nauka

Popularna psihologija

Posao

Poslovanje

Pozorište

Pravo

Pravoslavlje

Primenjene nauke

Pripovetke

Prirodne nauke

Priručnik

Programiranje

Projektovanje softvera

Psihologija

Publicistika

Putopis

Python programiranje

Računarstvo u oblaku

Raspberry PI

Razvoj

Rečnici

Religija

Robotika

Roman

Ruby i Ruby on Rails

Satira

Saveti

Serija Roberta C. Martina

Sertifikati

Slikarstvo

Socijalna mreža - Facebook

Sociologija

Sport

Sport i hobi

SQL

Statistika

Strip

Tabele

Tableti

Tehnologija

Telekomunikacije

Triler

Turizam

Twitter

Udžbenici

Umetnost

Unix, Linux

Urbanizam

UX DIZAJN

Veštačka inteligencija

Visual Basic .NET, VBA, V. Studio

Web design

Windows

Windows 7

Windows 8

WordPress

Zaštita i sigurnost

Zoologija

 

Saveti – Posao

Ukupno: 119, strana 3 od 6

KAKO DA isporučite sinhronizovanu prezentaciju preko Interneta

 

 

 

Otkako je prestao sa radom Slide Aware, servis za emitovanje prezentacija uživo preko Interneta, pojavila se još bolja alternativa - Zoho Show. Postoji "Remote" funkcija u Zoho Show-u (dostupna u liniji alatki) koja vam omogućuje da isporučite slajdove prezentacije udaljenoj publici preko Weba. Nije ograničen broj ljudi koji može da prati prezentaciju. Vi potpuno kontrolišete prezentaciju - ako idete napred ili nazad  u slajdovima na vašem lokalnom računaru, isto se događa u prozorima pretraživača na svim ostalim računarima koji gledaju vašu prezentaciju. I kao i Google Presentations koji je integrisan sa Google Talk-om, Zoho Show takođe nudi prozor za četovanje tako da prezenter i publika mogu međusobno da četuju. Međutim Zoho Show ima jednu prednost - dok Google Docs zahteva da gledaoci imaju Google nalog da bi mogli da učestvuju u četu, u Zoho Show-u ne postoji takvo ograničenje. Ova funkcija postoji već duže vreme u Zoho Show-u ali mi smo je tek nedavno otkrili.
 
   

KAKO DA izgradite sopstvenu onlajn prodavnicu

 

 

 

Zlio je novi servis koji vam pomaže da dodate prodavnicu vašem blogu ili web sajtu. Zlio omogućuje korisnicima da izaberu set proizvoda koji im se sviđaju i da kreiraju sopstvenu personalnu stranicu. Korisnici mogu da promovišu ovu stranicu, a mogu i da prikažu picklist vidžet na svom blogu ili profilu društvene mreže. KAKO Zlio radi Pre svega, nisu vam potrebne nikakve veštine programiranja! Vi možete brzo i lako da kreirate i dizajnirate vašu sopstvenu prodavnicu, a Zlio vam omogućuje da izaberete koje god želite proizvode iz veoma obimnog kataloga sa dva miliona proizvoda! Nakon toga možete da reklamirate vašu Zlio prodavnicu prijateljima, susedima, kolegama i promovišete je na vašem blogu, IM programu, ili onlajn forumima, kao pravi profesionalni prodavac! Ubrzo nakon što pokrenete vašu prodavnicu, vaš sajt će automatski biti detektovan od strane glavnih mašina za pretraživanje i početi da privlači kupce bez ikakvog angažovanja sa vaše strane! Svaki put kada vaša prodavnica proda nešto, vi ćete dobiti vašu proviziju. Za detalje pogledajte ovde! Postavite vašu sopstvenu prodavnicu Registrujte se besplatno na Zlio. Kreirajte novu prodavnicu u vašem kontrolnom panelu. U suštini treba samo da unesete nekoliko informacija o vašoj prodavnici, kao što je URL (u http://vašeime. zlio. com formatu ili možete da je definišete na vašem sopstvenom domenu), naziv prodavnice, šablon koji ćete upotrebiti i tako dalje. 3. Dodajte proizvode u prodavnicu koju ste kreirali. I to je to! Prodaja može da krene!Adresa: Zlio
 
   

KAKO DA izračunate troškove prodaje na eBay-u

 

 

 

  Polako se približava sezona praznika, a sa njom dolazi i talas odličnih ponuda, popusta i slično. Siguran sam da vam je već palo na pamet da kupite nešto u prodavnici i posle to prodate po višoj ceni na eBay-u kako biste nešto zaradili. Ako odlučite da krenete tim pravcem definitivno ćete morati da uzmete u obzir sve takse koje treba da platite eBay-u i PayPal-u kada prodajete nešto, što je više nego što mislite. Zato je bolje da očekujete neočekivano, da se posle ne biste češali tamo gde vas ne svrbi. Tu na scenu stupa nezvanični eBay Fee Calculator. Pomoću njega vi možete da specifikujete sve što ima veze sa postavljanjem prodaje artikla na eBay-u, a aplikacija će izbaciti sve takse vezane za PayPal, postavljanje listinga, i zaključivanje posla. On će vam takođe reći koliko ćete zaraditi od prodaje artikla, pod pretpostavkom da ste uneli cenu po kojoj ste ga kupili. Još jedna stvar koja se meni čini kao interesantna je da možete da unesete neto profit koji želite da ostvarite od prodaje, a eBay Fee Calculator će vam reći koliko treba da naplatite troškove prevoza da biste došli do magičnog broja. Na kraju krajeva, ljudi vole da precene troškove prevoza kako bi pokrili plaćanje raznih taksi. Odlično je i to što se izračunavanje eBay taksi obavlja u letu dok kucate brojeve, tako da je igranje sa vrednostima kako biste dobili željeni rezultat veoma lako Adresa: Calculate eBay Fees
 
   

KAKO DA konvertujete čitav web sajt u PDF dokument

 

 

 

Velike su šanse da na računaru već imate program koji vam omogućava da konvertujete čitav web sajt u PDF dokument. Da li pogađate koji je to program? Evo, pomoći ću vam, njegovo ime počinje na slovo A. A, A, A, . . . još se niste setili? Pa Adobe Acrobat! Otvorite Adobe Acrobat i pritisnite SHIFT+CTRL+O prečicu na tastaturi ili u liniji alatki kliknite na dugme Create PDF>From Web Page. Otvoriće se mali okvir za dijalog koji od vas traži da unesete URL i nudi nekoliko opcija za način preuzimanja. Možete da specifikujete koliko nivoa u dubinu želite da idete od početne stranice, a možete da konvertujete i čitav web sajt. Najbolje je da ostanete na serveru i na glavnoj putanji web sajta. Ako to ne uradite, PDF će možda daunlodovati jako mnogo nepovezanog materijala sa drugih web sajtova ili područja istog web sajta. Napredovanje transfera ćete moći da pratite a na kraju će vam biti prikazana finalna verzija dokumenta. Ova funkcija radi savršeno. Nakon što ste završili krajnji rezultat možete da snimite kao PDF dokument.
 
   

KAKO DA koristite Gmail filtere

 

 

 

Jedna od osobina Gmail-a zbog koje ga volim je izvanredan sistem za filtriranje poruka koji je integrisan u njega. Pomoću ovog sistema za filtriranje vi možete da analizirate e-mail poruke čim uđu u vaš Inbox, a onda izvodite određene akcije na njima. Ako odvojite malo vremena na kreiranje kvalitetnih filtera, vi ćete dobti nešto vrlo slično pravoj sekretarici, ali u softverskom smislu, i to potpuno besplatno. Google ne ograničava broj filtera koje možete da kreirate u Gmail-u (iako "samo" 20 filtera može da prosleđuje e-mail poruke na drugu adresu), što znači da možete da se ludirate koliko hoćete. U ovom članku upoznaćemo vas sa različitim načinima na koje možete produktivno da upotrebite filtere. Upotreba Gmail filtera Definisanje Gmail filtera može da bude onoliko lako ili teško koliko želite. Neki filteri koje sam ja definisao su prilično jednostavni i zasnovani su samo na adresi sa koje dolaze, dok je za neke druge trebalo odvojiti malo više vremena i mozganja. Hajde da počnemo sa koracima koji će vam omogućiti da definišete sopstvene filtere: Kliknite na Create a filter (nalazi se pored dugmeta Search the Web u vrhu bilo koje Gmail stranice). Unesite kriterijume za filtriranje u odgovarajuća polja. Kliknite na dugme Test Search da biste videli da li ijedna poruka koja se trenutno nalazi na vašem nalogu odgovara kriterijumima filtera. Vi možete da izmenite kriterijume i pokrenete ponovo test pretraživanje, ili možete da kliknete na Next Step. Izaberite jednu ili više akcija iz liste. Ove akcije će biti primenjene na poruke koje se poklapaju sa kriterijumima vašeg filtera onim redosledom kojim su akcije izlistane. Na primer, vi možete da izaberete Forward i Delete da biste prosledili e-mail poruku na specifičnu e-mail adresu, a onda izbrisali poruku. Ako želite da primenite filter na poruke koje se već nalaze na vašem nalogu, selektujte polje za potvrđivanje Also apply filter to x conversations below. Kliknite na Create Filter. Saveti i trikovi Upotreba filtera može da bude prilično laka, ali ćemo vam mi ipak dati nekoliko saveta koji će vam pomoći da uvedete red u vašu elektronsku poštu: Kada blokirate e-mail adrese u From polju vi možete da generalizujete blokiranje ako želite tako što ćete specifikovati samo domen. Na primer, ako dobijate mnogo dosadnih poruka od Orkut korisnika, umesto da blokirate svakog korisnika posebno samo unesite *@orkut. com u From polje. Vi možete da upotrebite jedan filter za blokiranje nekoliko spem adresa zahvaljujući OR operatoru. Na primer, unošenje spemadresa1@junk1. com OR spemadresa2@junk2. com će blokirati e-mail-ove koji dolaze sa obe navedene adrese. To znači da ne morate da kreirate odvojene filtere za svaku adresu. Ako koristite Chat istoriju Google Talk-a ubrzo ćete shvatiti da se i vaši razgovori analiziraju u odnosu na vaš filter. Da biste isključili četovanje u Google Talk-u iz određenog filtera samo unesite is:chat u Doesn’t have polje. To će omogućiti da filter ignoriše sve Google Talk razgovore. Vi možete da skenirate tipove fajlova u e-mail-u tako što ćete uneti  filename:tip u polje Has the words. Samo zamenite “type” sa ekstenzijom fajla koji želite da filtrirate. Na primer, da biste filtrirali Windows Media Player video fajlove treba da unesete filename:. wmv u polje. Gmail podržava ono što se zove “plus adresiranje” što znači da e-mail adresa imekorisnika+bla@gmail. com će i dalje biti poslata na imekorisnika@gmail. com email adresu. Kada se prijavljujete na servise koristite ovaj metod kako bi filtriranje bilo još lakše. Na primer, vi možete da upotrebite adresu imekorisnika+amazon@gmail. com za sve vaše Amazon kupovine. Zatim u To polje unesite imekorisnika+amazon@gmail. com da biste filtrirali e-mail poruke koje dobijate od njih. Korisni filteri Da biste brže prešli u akciju ovde ćemo navesti nekoliko načina na koje možete da angažujete vaše filtere: Anti-phishing - Ja koristim plus adresiranje koje je gore pomenuto za sve moje finansijske naloge. Tako da kada stigne e-mail ja proverim To adresu kako bih video da li je to od nekoga kao što je eBay. Ako jeste ja mu dodam lejbl (label) “Financial”. Ovo može da vam posluži kao anti-phishing mehanizam, jer ako razmislite, veoma su male šanse da će prevaranti moći da pogode vaše “plus adrese” koje ste kreirali. Nakon toga, kada vidim e-mail koji sam dobio od eBay-a a koji nema lejbl Finansial znam da tu nisu čista posla, tojest znam da e-mail nije stigao od eBay-a. Napomena: Imajte na umu da nije dovoljno da analizirate samo “from” adresu e-mail-a kada radite sa finansijskim kompanijama, pošto su oni pretrpani prevarantima. Bacn - Bacn se odnosi na “skoro spem” e-mail-ove koje često dobijamo svakodnevno. To su e-mail-ovi koji dolaze sa Facebook-a od naših prijatelje ili vesti na koje smo se prijavili. To su e-mail-ovi koje želimo da pročitamo ali ne želimo da nam prave gužvu u Inbox-u. Ja imam više filtera za ovakve e-mail-ove, ali moj glavni filter samo dodaje “Notifications” lejbl u e-mail poruku a onda se izgube iz Inbox-a. Prosleđene (forwardovane) poruke - Ja primam dosta forward-ovanih pisama svaki dan, i nikada ih ne otvaram. Na žalost tekst “FWD” se ne pojavljuje u Subject liniji većine ovih pisama koje ljudi šalju, pa sam zato morao da preduzmem dodatne korake da bi ih blokirao. Evo dva metoda koja ja koristim: Ako možete da vidite svaku osobu kojoj je poslato forward-ovano pismo, izaberite jednu od e-mail adresa koja vam nije poznata. Zatim kreirajte filter koji će da blokira sve e-mail-ove koji se šalju na tu adresu. Na taj način i dalje ćete dobijati ličnu poštu koja je direktno poslata vama dok ćete istovremeno ukloniti sve one koje se masovno šalju. Ako upotrebe BBC (blind carbon copy) prethodna metoda neće raditi, zato što ne možete da vidite ničiju e-mail adresu. Ali nećete videti ni vašu e-mail adresu u To polju. Da biste zaobišli ovo kreirajte filter koji koristi adresu pošiljaoca u From polju, a onda unesite -vašaadresa@gmail. com u To polje. Znak minus ispred vaše adrese je neophodan jer će ovaj filter da blokira sve poruke od pošiljaoca koje nisu adresirane ka vama. Zaključak Postoji još mnogo toga što možete da uradite pomoću filtera a napredni vodič za operatore od Google-a će vam svakako pomoći da definišete vaše filtere. Siguran sam da tamo napolju postoji mnogo naprednih korisnika Gmail-a i zato ćemo vama da prepustimo scenu. Recite nam u komentarima kako vi koristite Gmail filtere za čišćenje Inbox-a.
 
   

KAKO DA kreirate bolje poslovne prezentacije

 

 

 

Kao što najverovatnije već znate, nije dovoljno da znate da radite u PowerPoint-u da biste kreirali dobre poslovne prezentacije. Pored znanja neophodnog za kreiranje poslovnih prezentacija, da bi prezentacija bila efektna veoma su bitne tri njene komponente: Sadržaj Dizajn Isporuka U nastavku teksta opisaćemo sve tri komponente uspešne prezentacije, a zatim ćemo vam dati nekoliko saveta u vezi samog prezentovanja sadržaja određenoj publici. Sadržaj Kada pišete sadržaj za prezentaciju, odlučite se za dve ili tri glavne tačke na koje će se oslanjati sve ostalo. Sadržaj mora da bude jednostavan, jasan i logičan. Najbolje je da ispitate šta je ono što publiku najviše zanima i kreirate sadržaj vodeći se time. Dizajn Dizajn mora da bude u skladu sa sadržajem. Slajdovi ne smeju da budu pretrpan tekstom, jer inače neće biti čitljivi i jasni. Iz istog razloga kontrast između boje teksta i boje pozadine mora da bude velik. Slike su tu samo da istaknu ono o čemu se u tekstu govori. Isporuka Isporučivanje, odnosno prikazivanje prezentacije je veoma važno. Prezenter mora da bude dobro upoznat sa sadržajem prezentacije da bi mogao da je prikaže na najbolji mogući način i da odgovori na različita pitanja publike. U mnogim slučajevima, prezentaciju ne pravi samo jedan čovek. Zato svi koji su radili na njoj moraju da budu u kontaktu, da bi na primer, pisac sadržaja mogao da kaže dizajneru i prezenteru koje su to bitne stavke koje moraju da se istaknu i da im na njih skrene posebnu pažnju. Saveti za kreiranje jasnih i sažetih prezentacija Da biste zadržali pažnju publike kreirajte jasne i sažete prezentacije. U tome će vam pomoći sledeći saveti: Pre nego što počnete sa kreiranjem prezentacije saznajte o publici što više možete. Svaki slajd treba da prenese samo jednu glavnu ideju. Uskladite reči, grafike i ostale elemente prezentacije potrebama i obrazovnom nivou publike, kao i cilju koji želite da postignete. Izbegavajte upotrebu teksta male veličine. Tekst ne sme da bude manji od 24 pointa. Svaka prezentacija treba da ima slajd sa naslovom koji se odnosi na temu prezentacije. Poslednji slajd u prezentaciji bi trebao da sadrži rezime naslova slajdova u prezentaciji (Summary Slide). Nemojte da upotrebljavate različita formatiranja za tekstove i bulite na slajdovima. Dizajn mora da bude postojan kroz celu prezentaciju Na jedan slajd nemojte da postavite više od šest stavki bulitovanog teksta. Tako će biti mnogo čitkiji i lepši. Kada kreirate grafikone, neka oni budu jednostavni i pregledni. Možete da odštampate sadržaj prezentacije i podelite je publici, kako bi bolje mogli da prate tok prezentovanja. Ostali saveti za prezentovanje Prilikom prezentovanja mnogo je važnija vaša veština prezentovanja od same prezentacije koju ste kreirali u PowerPointu. Zapamtite da pažnja publike treba da bude fokusirana na vas, a ne na ekran. Prezentacija treba da bude samo vizuelna pomoć publici i vama, i ona vas ne zamenjuje. Evo još nekoliko saveta za kraj: Prenesite svu opremu na mesto gde ćete prikazivati prezentaciju i isprobajte je na licu mesta. Važno je da isprobate i mesto na kojem ćete stajati u toku prikazivanja, osvetljenje i druge stvari. Na primer, može se desiti da nemate dovoljno dugačak kabl, ili da ne možete da pronađete prekidač za svetlo, ili da nemate ravnu površinu gde biste stavili svoj laptop. šta ćete onda? Zbog toga je veoma važno da sagledate sve moguće probleme koji se mogu javiti i da obezbedite da sve prođe u najboljem mogućem redu. Uvek stanite sa leve strane ekrana sa tačke gledišta publike, i nemojte se sakrivati iza podijuma. Publika mora da vas vidi. Pre prezentovanja pred određenom publikom, pokušajte da saznate njihov nivo znanja i razlog zašto žele da vide prezentaciju. Tako možete da dizajnirate prezentaciju prilagođenu afinitetima publike. Kada ste na prezentaciji pred publikom, uspostavite kontakt sa njom i zabavite ih. Nemojte samo da čitate prezentaciju, već je upotrebite kao ispomoć u jednom širem i dubljem prezentovanju. Da biste smanjili tremu i neprijatnost prezentovanja pred publikom, razgovarajte sa njima pre samog prezentovanja da biste uspostavili prijateljski odnos. Uvek poštujte pitanja osoba iz publike i odgovorite na njih najbolje što možete. Nemojte zaboraviti da ponesete sa sobom rezervnu kopiju prezentacije zbog eventualnih tehničkih grešaka. To može da bude i odštampani primerak prezentacije. Opustite se i uživajte.
 
   

Kako da kreirate i razmenjujete diagram - Diagrammr

 

 

 

Diagrammr za lako kreiranje diagrama Link. Kliknite dugme Start a diagram. Unesite rečenicu. Prva reč postaje blok, poslednja reč drugi blok Dve reči su povezane rečenicom koja je uneta. Sa jednim blokom možete da povezujete bilo koji blok. Svaki dijagram ima svoj jedinstveni URL koJi može da se deli. Dijagram se lako kreira rečenicu po rečenicu.     Ako želite da se dve ili više reči nalaze u jednom bloku ubacite ih unutar znakova navoda.   Možete da kreirate koliko hoćete dijagrama.   Dijagramu možete da menjate veličinu i izgled.    
 
   

KAKO DA kreirate vizuelnu listu zadataka

 

 

 

Ja se nalazim na pohodu koji treba da mi omogući da koristim web servise za vođenje mog čitavog života, kod kuće i na poslu. Da bih to mogao da ostvarim, potrebno je da budu zadovoljena dva ključna uslova: 1) da lako mogu da skinem i šaljem podatke na onlajn servis i b) da mogu brzo da pristupim mojim informacijama koristeći mobilni telefon ili računar. To obično znači web servis koji mora da ima mogućnost rada sa e-mail-om. Što se tiče pamćenja stvari koje treba uraditi ja sam veoma loš u tome. Zbog toga već dugo vremena pokušavam da razvijem neke metode koje će mi omogućiti da lako zapamtim i veliki broj stvari koje treba uraditi. Pošto sam ja vizuelni tip najbolje bi bilo kada bih vizuelno pamtio zadatke koje treba obaviti. I onda mi je palo na pamet! Pošto i inače često koristim moj mobilni telefon za zapisivanje stvari koje treba uraditi, zašto ga ne bih iskoristio za vizuelno beleženje zadataka? Pitate se kako? Vrlo jednostavno! Kreirajte listu stvari koje treba da se urade koje neće biti ispisane već fotografisane. Dakle, jedini uslov za primenu ove tehnike vizuelnog pamćenja je da imate mobilni telefon sa fotoaparatom, a može da posluži i bilo koji mali fotoaparat. Evo jednog primera. Kada treba da se kupi mleko u prodavnici, ja ne zapisujem to na papir, već fotografišem prazan tetrapak od mleka. Ako treba da se kupi i hleb onda fotografišedm praznu kutiju za hleb. Zatim pošaljem fotografije na Flickr što je besplatno. Na Flickr-u sve fotografije označim kao private (privatne). Pored toga,  dodam im, tag (oznaku) "todo". Zatim to pošaljem na svoju Gmail adresu pošto ja koristim njihov SMTP server. Jednom ću možda dodati i filter i odgovarajući naziv (label). Ovako kreirana todo lista me podseća na dve stvari - da kupim hleb i mleko. A kada krenem u prodavnicu da kupim navedene namirnice, ja pozovem Flickr Mobile sa mog mobilnog telefona. Naravno, vi možete da upotrebite bilo koji drugi foto servis koji podržava email - Flickr, Apple-o . Mac, i tako dalje. Ponekad koristim i . Mac Web Gallery, ali više volim Flickr-ovu jednostavnost. Naravno, ne treba vam e-mail. Možete jednostavno da ostavite fotografije na vašem mobilnom telefonu. Ali ja volim da kreiram njihove rezervne kopije. Naravno, ovo je samo početak. Vi možete da kreirate specijalne Flickr email adrese za stranicu i da te ih maloj, probranoj  grupi ljudi. Na taj način i oni će moći da stavljaju stavke na moju vizuelnu listu a ja mogu da se informišem preko RSS-a. Možda napravim i nagradnu igru od ovoga. Dajte mi najbolju mnemoničku tehniku kako bih zapamtio da uradim bar nešto! U svakom slučaju, čak i ako ne odem tako daleko, ja volim da imam vizuelne liste zadataka koje treba obaviti. A ovako je i interesantnije!
 
   

Kako da nazovete svoj sajt, a da to ne bude ono što niste mislili

 

 

 

Ne mogu da se setim nekog drugog naziva, koji kada se čita daje sasvim drugo značenje. Ali pretpostavimo da neko živi u Budvi i želi da svi u svetu saznaju sve o njegovom lepom mestu. I, padne mu na pamet da svoj sajt nazove GDE JE BUDVA. Lep naziv sajta, i svako bi kliknuo na link . . . a kako bi glasila internet adresa? www. gdejebudva. com Naravno, kada se čita brzo daje sasvim druge asocijacije. Inspiracija nam je sajt. Primeri sa sajta su, i donosimo ih u originalu: Experts Exchange is a knowledge base where programmers can exchange Advice and views at www. expertsexchange. com/ Looking for a pen? Look no further than Pen Island atwww. penisland. net/ Dajte nam svoje favorite.  
 
   

KAKO DA ne sagorite na poslu

 

 

 

U određenom trenutku u svojoj poslovnoj karijeri većina ljudi dođe do tačke na poslu kada osećaju da će potpuno da sagore. Rutinski poslovi, papirizacija i uloženi napor dođu do tačke na kojoj vas preplave i vi dolazite kući prazni, lišeni energije i života. Ja sam takođe prošao kroz nekoliko ovakvih perioda, i na kraju sam razvio nekoliko tehnika koje mi omogućuju da izađem na kraj sa ovakvim pritiskom. Idite na odmor što je pre moguće Ovo i nije neka mudrost zar ne? Tražite od đefa jednu ili dve nedelje slobodno i nemojte ništa da radite. Ozbiljno, sedite kući i punite baterije. Odradite stvari koje ste stalno odlagali zato što ste bili prezaposleni. Jedite zdravu hranu i vežbajte više nego obično. Radite neke stvari koje su čista zabava. Ostali saveti u ovom članku odnose se na stvari koje treba da uradite čim se vratite sa odmora. Napravite listu zadataka koje obavljate na poslu i u kojima uživate Koji zadaci na poslu vas ispunjavaju? Koji su to poslovi koje stvarno volite da radite? Mislite o delu posla u kojem se osećate produktivno i koji u vama izazivaju osećaj da stvarno doprinosite u pozitivnom smislu reči, a onda ih zapišite. Napravite listu zadataka koje obavljate na poslu a koje ne volite da radite Nemojte u ovu listu da uključite zadatke prema kojima ste indiferentni - samo one poslove kojih se stvarno užasavate. Na primer, birokratski deo posla je obično onaj deo radnog dana koji većina ljudi mrzi iz dna duše. Provedite jednu ili dve nedelje radeći samo stvari koje volite Ozbiljno. Slobodno ostavite da se ostali poslovi gomilaju. Ako vaš pretpostavljeni počne da se buni, recite mu da radite na važnijim stvarima, što je istina - vi pokušavate da otkrijete - ili ponovo otkrijete - aspekte vašeg posla koji bude u vama strast i uzbuđenje. Prebacite teret na druge Ako stvarno osećate da obavljate više zadataka nego što je pravedno, pričajte sa vašim pretpostavljenim i recite mu da vas previše zadataka koji su vam dodeljeni sprečava da date svoj maksimum u poslovima za koje ste vi glavni odgovorni. Pre nego što odete kod šefa,  definišite neke od zadataka koje bi mogli da obave drugi radnici. Kompresujte vreme tokom kojeg obavljate zadatke koje ne volite Ne volite elektronsku poštu? Odradite je jednom dnevno. Ne volite birokratiju? Uradite celokupnu papirizaciju jednom nedeljno. Ne volite da izlazite na kraj sa drugima? Obesite “ne uznemiravaj” znak na ulaz u vašu kancelariju. U svako slučaju, moraćete da uradite barem deo zadataka koje ne volite, zato ih kompresujte što više možete. Ako je situacija postala nepodnošljiva, radite na tome da pređete u drugu firmu Ako imate nerešive sukobe sa saradnicima i radite u velikoj organizaciji, tražite premeštaj na drugo radno mestoOvakvom zahtevu će najverovatnije izaći u susret ako imate dobru radnu istoriju. Raspitajte se o drugim radnim mestima u organizaciji na kojima biste mogli da budete produktivni i da se osećate dobro. Nemojte da sedite danima osećajući se jadno. Ako navedene promene nisu rešile vaše probleme, vreme je za radikalnu promenu. Maksimalno izbrusite vašu radnu biografiju i počnite da konkurišete za druge poslove. Zapamtite, posao zbog kojeg se osećate mizerno ceo život nije vredan, bez obzira na platu i ostale povlastice koje možda imate. Ako vam ceo život strada zbog posla, bez razmišljanja išetajte na izlazna vrata i pronađite nešto drugo.
 
   

KAKO DA održite vrhunsku prezentaciju

 

 

 

U određenom trenutku u karijeri, kao student ili kao profesionalac, moraćete da održite prezentaciju - a kada je budete držali, želećete da budete spremni sa odgovarajućim sadržajem i programima. Bez obzira da li dajete prikaz demo programa ili objašnjavate parenje australijskih kengura, računar priključen na projektor može da pruži publici izuzetno audio i vizuelno iskustvo, ili dosadne liste stavki kao stvorene za poppodnevnu dremku. Bez obzira da li koristite Mac ili Windows, PowerPoint ili Keynote, ili držite prezentaciju direktno iz pretraživača, postoje saveti, aplikacije i alati koji mogu da vam pomognu da vaša prezentacija prođe glatko, zabavno i ostane u pamćenju publike duže vreme. Zaboravite liste Ako držite PowerPoint ili Keynote slajdšou, učinite uslugu vašoj publici: zaboravite liste. Iako su liste lake za pisanje i čitanje sa ekrana one su jako nezahvalne i naporne za publiku. Zato kupite kopiju Clif Atkinson-ove knjige Beyond Bullet Points i ispunite šablon koji vam on nudi za preuzimanje, da biste struktuirali vašu prezentaciju u uzbudljivu priču, a ne u beživotnu kolekciju lista. Vidite originalni prikaz knjige  Beyond Bullet Points. Umesto da kucate tekst upotrebite zamenu teksta Ako prikazujete neki softver ili držite bilo kakav oblik interaktivne prezentacije koji uključuje kucanje, nemojte da traćite vreme publike na gledanje kako se vi mučite sa kucanjem jer ste nervozni pod pritiskom njihovog kolektivnog pogleda. Umesto da direktno kucate, preprogramirajte bilo kakav unos teksta koristeći zamenu teksta pomoću besplatnih programa kao što je Texter na Windowsus, TextExpander na Mac-u ili Snippits na Linux-u. Ne samo da će publika biti impresionirana vašom efikasnošću (i kucanjem brzinom munje), već će im se i svideti što ste pripremljeni i omogućujete da prezentacija teče glatko i bez prekida. Zumirajte i označavajte delove ekrana Želite da pokažete detalj slike, uvećate mali video ili crtate na ekranu kao fudbalski treneri koji pokazuju taktiku igre? Postoji nekoliko načina na koje možete da zumirate u prezentaciju i crtate slobodnom rukom direktno na područja ekrana dok držite prezentaciju. Uveličajte delove ekrana pomoću ZoomIt-a (Windows) - besplatna aplikacija sa konfigurabilnom tastaturom zumira u područja ekrana i crta na njemu sa olovkama različitih boja. Zumirajte u bilo koje područje vašeg Mac ekrana - koristeći opcije pristupa koje su ugrađene u OS X, zumirajte u područje ekrana, nema potrebe za dodatnim programom. Obeležite bilo šta na ekranu pomoću Highlight-a (Mac) - crtajte na vašem Mac ekranu. Izbledite pozadinsku gužvu Želite da vaša publika bude fokusirana na aplikaciju u prednjem planu, okvir za dijalog ili možda na video koji se odvija na sredini ekrana? I Clutter Cloak za Windows i Doodim za Mac su besplatne aplikacije koje mogu da zatamne sve na ekranu osim onog što je važno. Povećajte veličinu fonta na Web stranici Ako predstavljate web stranicu koja sadrži tekst, pretpostavite da ona neće biti čitka vašoj publici osim ako je ne uvećate. U Firefox-u, jednostavno Ctrl++ prečica na tastaturi može da uveća font na stranici koja je učitana; još bolje, podesite stranice vaše prezentacije na čitljiviju veličinu koristeći odličnu NoSquint Firefox ekstenziju. Pre nego što krenete od kuće: Provera hardvera Ovo ne bi trebalo ni da spominjem ali ne želim da pročitate ovaj tekst i onda se pojavite na vašoj prezentaciji bez adaptera sa Mac DVI-ja na VGA. Zato pre nego što krenete na prezentaciju, postarajte se da ponesete sve što vam treba i još ovo: Ekstra ethernet kabl (što je moguće duži) DVI na VGA adapter da biste povezali vaš laptop sa projektorom (ako je potrebno) Rezervni hard disk sa vašom prezentacijom na njemu Još saveta za držanje prezentacija Evo još nekoliko saveta za prezentaciju koja će da protekne glatko i efikasno: Podelite ekran i upotrebite vaš računar kao džinovski sat ili jednostavno prikažite Notes prikaz vašeg slajdšoua Upoznajte se sa prečicama na tastaturi za PowerPoint Publikujte i delite vaše slajdove pomoću SlideShare-a Dok trebate da budete spremni za slučaj da nemate Internet konekciju, vi možete da hostujete i održite prezentaciju na Webu pomoću Google Documents (sada sa Presentations programom), Zoho Show ili Preezo Pogledajte Merlin Mann-ov rezime alata koje je koristio  za usavršavanje njegove nedavne Inbox Zero prezentacije
 
   

Kako da organizujete svoje ideje u Gmailu

 

 

 

Želite li da organizujete svoje ideje u Gmailu? Voleli biste  da možete da pošaljete sebi email sa svojom idejom i da taj email automatski  bude postavljen u specifičan direktorijum umesto u Inbox?. Gmail ima funkciju  koja se zove Filters koja je slična pravilima u drugim email sistemima, i veoma  je moćna i pogodna za ovaj zadatak. Rešenje je da upotrebite svoju email adresu, što je veoma  jednostavno. Gmail podržava email standard koji vam omogućava da dodate simbol  plus iza korisničkog imena, i sve što želite iza toga. Dakle ako pošaljete  email na korisničko_ime+ideje@gmail. com, on će stići na vaš Gmail nalog isto kao i da ste ga poslali na  korisničko_ime@gmail. com. Evo rešenja:  možete da filtrirate emailove na osnovu ulazne email adrese. Evo kako da to  uradite: 1. Kliknite na Settings u gornjem desnom uglu Gmaila. 2. Kliknite na karticu Filters. 3. Kliknite na Create a new filter na dnu stranice. 4. U polje To: ukucajte korisničko_ime+ideje@gmail. com (ili  bilo koji drugi dodatak na email adresu želite da upotrebite). 5. Kliknite na Next. 6. Potvrdite  polje Skip the Inbox. 7. Potvrdite  polje Apply the label:, zatim kliknite na Choose label. . . u padajućem meniju i  izaberite novi naziv. 8. Dajte naziv za  vaše ideje. 9. Kliknite na  Create Filter. Gotovo. Sada isprobajte ovu novu (lažnu) email adresu. Email  se neće pojaviti u Inboxu već u direktorijumu sa nazivom koji ste vi odredili.
 
   

KAKO DA otklonite sve smetnje na poslu

 

 

 

Počeo sam nedavno da čitam priče o metodama koje ljudi primenjuju kako bi obezbedili mir na poslu i bili sigurni da njihovo vreme i pažnja neće biti utrošeni na loše ideje, nemarne ljude, ili neke druge vrste kradljivaca vremena. U ovom članku donosimo nekoliko saveta koji će vam možda pomoći da napravite sopstvenu oazu mira na poslu, kada vam je to stvarno neophodno. Odmah da istaknem da ja ne primenjujem sve od navedenih saveta ali ih navodim kao taktike koje primenjuju drugi kako bi raščistili gužvu oko sebe i dobili više vremena za obavljanje poslova koji su bitni. Odvojite sve e-mail poruke koje nisu namenjene striktno vama Filtrirajte u "čekaonica" direktorijum (ime direktorijuma promenite ako vam ovo ne odgovara) sve e-mail poruke koje nisu namenjene samo vama. Da biste to uradili filter treba da uključi liste, e-mailove koji sadrže "CC", "BCC" i sve ostale grupne mailove koji nisu namenjeni isključivo vama. Nakon toga, jednom dnevno možete da proverite sadržaj ovog direktorijuma i ako je potrebno kreirate određena kompenzujuća pravila. Odložite za kasnije "to unsubscribe" e-mailove Filtrirajte e-mailove koji sadrže tekst “to unsubscribe. ” Iako će neki od ovih mailova sigurno biti vredni (Google liste i slično), taj tekstualni niz znači da psotoji velika šansa da se radi o bulk (grupnoj) poruci koja se generiše automatski. A većina ljudi ovakve e-mailove želi da vidi maksimum jednom dnevno i to samo onda kada imaju vremena. Drugim rečima: ne uznemiravaj me svaki put kada neko na Facebook-u želi da budem zombi ili nešto slično. Ostavite e-mail poruke ljudi od poverenja Ako imate veoma bučnu (punu đubreta u obliku spema) i dinamičnu listu, filtrirajte sve poruke osim poruka od ljudi sa kojima ste skoro svakodnevno u kontaktu i koji vam nešto znače. Kada se poruke od ovih ljudi pojave, saznajte povodom čega se javljaju i brzo im odgovorite. Na sastanku ste nedodirljivi Minut nakon utvrđenog vremena za sastanak vrata sobe za sastanke se zatvaraju i svi koji su zakasnili nisu dobrodošli. Naravno, ovo može da ima i neželjene posledice ako ste vi onaj što kasni ili mrzite da idete na sastanke. Zabranite gadžete Postavite sto pored vrata za sastanke. Ako želite da uđete na sastanak, svi elektronski uređaji koje nosite sa sobom ostaju tamo, i to isključeni. Nema čavrljanja i zezanja sve do pauze ili završetka sastanka. Razmišljanje koje stoji iza ovog pravila je sledeće: ako imaš vremena zda se bakćeš sa svojim iPhone-om, očigledno je da nisi potreban u tom delu sastanka, pa zašto ste ti i tvoj uređaj uopšte tu? Uklonite sav komfor Da bi sastanak protekao brzo i efikasno uklonite sve pogodnosti zbog kojih bi ljudi želeli da produže boravak na sastanku i preko vremena koje je potrebno. Tu mogu da spadaju pravila kao što su nepostojanje sokova i grickalica, isključivanje elektronskih uređaja, pa sve do stvarno ekstremnih mera kao što je sastanak bez mogućnosti da se bilo gde sedne. Da, slažem se, neke od ovih mera su stvarno ekstremne. Ali morate da priznate da su ovo odlične ideje za malo eksperimentisanja. A ako vam omoguće da dobijete nazad dragoceno vreme koje svaki dan gubite na gluposti, siguran sam da ćete ih drage volje primenjivati, ma koliko da su ekstremne i nemilosrdne.
 
   

KAKO DA postavite Adsense reklame na web stranice za mobilne telefone

 

 

 

AdSense za mobilne telefone omogućuje webmasterima da zarađuju od svojih mobilnih web stranica koristeći Adsense reklame. Vi zarađujete pare svaki put kada posetioc stranice vašeg mobilnog web sajta klikne na AdSense reklamu. Međutim, Google ima određena pravila reklamiranja vezana za stranice za mobilne telefone kojih treba da budete svesni pre nego što postavite Google Adsense reklame na njih. AdSense kod za stranice za mobilne telefone se neće prikazivati na standardnim web stranicama. Samo jedna AdSense reklama za mobilne stranice može da se prikaže na jednoj stranici za mobilne telefone. Google reklame prikazane na vašim stranicama za mobilne telefone ne smeju da se modifikuju ni na koji način. Jedinica sa dvostrukom reklamom sme da se postavi samo na dno stranice, ali može da se pojavi i iznad fusnote stranice (u kojoj se obično nalaze podaci o autorskim pravima, kontakt podaci, potpis dizajnera i tako dalje). Nakon što je korisnik kliknuo na reklamu prelazak na stranicu sponzora ne sme da se ometa ni na koji način. Na primer, vi ne smete da prikažete neke vaše stranice pre nego što korisnik bude prebačen na stranicu sponzora. Google stranica za AdSense reklame za mobilne telefone
 
   

KAKO DA povećate posećenost vašeg web sajta ili bloga

 

 

 

Da li se sledeća tri pravila odnose na vas: Imate web sajt ili Squido objektiv i želite veću posećenost Nemate toliko para (ili uopšte nemate para) da kupite posećenost Već ste napravili vaš web sajt/objektiv onoliko privlačnim koliko ste znali   Ako ste se našli u gornjim tvrdnjama onda nastavite da čitate  1. Registrujte se na Technorati  Ovaj servis će vam omogućiti da pratite postove na vašem blogu i druge izmene. Usluga je besplatna i trebaće vam samo par minuta da se prijavite. Adresa: Technorati 2. Postanite Digger  Digg je web sajt koji omogućuje koirisnicima da pronađu najbolje sadržaje na Internetu. Ne samo da je vaš doprinos zajednici dobra ideja, već ćete biti nagrađeni povećanim saobraćajem. Naravno, ako imate kvalitetan sadržaj na web sajtu. U suprotnom, bićete zakopani lošom kritikom. Adresa: Digg Ako neki vaš sadržaj postane popularan na Digg-u, obavezno linkujte ka tome na vašem web sajtu, kako bi i drugi saznali koliko ste dobri. 3. Izgradite vaš Squidoo objektiv  Svaka organizacija ili blog treba da ima svoj objektiv Objektiv je organizovani direktorijum koji olakšava ljudima da pronađu najbolje sadržaje. Ovaj servis je besplatan i zato bi trebalo i vi da ga koristite. . . to će vam omogućtii da steknete dobru reputaciju i da dobijete veću posećenost. Već imate objektiv? Napravite još jedan i linkujte ih međusobno. Tako su šanse da vas pronađu još veće. Kliknite ovde da biste počeli 4. Neka vaš tim, vaši klijenti i prijatelji šire dobre vesti o vama i vašem web sajtu  Svet nije više nedostižan, ljudi. Potrebno je samo nekoliko ljudi da postuje link ka nekom sadržaju sa vašeg web sajta ili bloga na Reddit, StumbleUpon, Delicious, ili neki drugi web sajt za bookmarkovanje i društvene vesti pa da vaš rad dobije pažnju široke publike i veliku posećenost. Prestanite da se brinete što vas nema u Blicu, Novostima i drugim novinama. Umesto toga pričajte vašim prijateljima o projektima koje vodite. StumbleUpon Odlično mesto da budete otkriveni. Dovoljno je samo da imate kvalitetan sadržaj. Del. icio. us Označite tagovima vaše omiljene linkove i objektive. Reddit On je kao Digg, ali drugačiji. Dobre stvari uvek isplivaju na površinu, zato kreirajte (ili uradite) nešto vredno i značajno i odmah ćete skrenuti pažnju na sebe. 5. Dajte izjavu za štampu, ali samo ako imate šta da kažete Izjave za štampu nisu samo za reportere. Čitači vesti (kao što je Google News) čitaju izjave za štampu koje su interesantne. Zato ako imate nešto dobro da ponudite, dajte izjavu za štampu. Adresa: PRLeap Pored ovog postoji mnogo drugih servisa. . . za neke od njih vredi i platiti. 6. Napravite sestrinski sajt radi mogućnosti testiranja i eksperimentisanja  Većina velikih organizacija ima zamrznute web sajtove. To znači da nema mogućnosti testiranja, niti eksperimentisanja. Zato pronađite neki besplatni ili jeftini servis za hostovanje i postavite kopiju vašeg sajta na kojem ćete moći da eksperimentišete i isprobavate nova rešenja. Adresa: GoDaddy Ovaj servis za hostovanje nije besplatan, ali je veoma jeftin. Dakle, ovde vi možete da kreirate web stranicu pod drugačijim domenom, pokrenete Google AdSense reklame kako biste dobili posećenost i vidite da li možete da konvertujete deo ovog saobraćaja u klikove na vašem web sajtu. Nikada nećete znati da li će ova strategija biti efikasna ako je ne isprobate, a njihove usluge su dovoljno jeftine da se isplati rizikovati. 7. Google Analytics  Nikada nećete znati šta pali ako ne merite Ako imate Squido objektiv, ne morate da brinete o ovom delu. Squidoo će to da odradi umesto vas! Samo redovno proveravajte stranice sa statistikama. Adresa: Google analytics Koristan, zarazan i besplatan servis. 8. Nemojte da budete dosadni  Ovaj savet je toliko očigledan da ne smete da ga ignorišete Svaki korisnik Interneta (ima ih na stotine miliona) ima milijardu izbora i lokacija na koje može da ode. A oni ne biraju vas. Zašto? Najverovatnije zato što ne znaju da postojite. A još verovatnije zato što ih nije briga za ono što imate da kažete. Adresa: Purple Cow Gledajte to ovako. Ako ste dosadni, vi jednostavno nemate pravo na posećenost. Ako imate sreće, i ako ste DOBRI (čitaj: zanimljivi) dobićete određenu posećenost. Korisnici će početi da se zaustavljaju na vašem web sajtu kada uradite nešto odvažno, interesantno, korisno, provokativno, besplatno, značajno, emocionalno ili hitno. Požurite. 9. Facebook, Flickr, MySpace, LinkedIn, YouTube  Malo je nepošteno da ih stavimo u jednu korpu, pošto svaki od ovih web sajtova zaslužuje posebne tekstove. Koje su to popularne Internet zajednice čiji ste već član? Da li se nalazite na Facebook-u, Twitter-ujete sa vašim prijateljima, uživate na MySpace-u, ili razmenjujete fotografije na Flickr-u? Linkujte nazad na vaše web sajtove i objektive sa ovih profila. Zatim linkujte sa njih na vaše profile i tako ćete sami generisati određeni saobraćaj. Super. Adresa: Flickr Zašto ne biste upotrebili slike da biste ispričali priču o sebi? Adresa: Twitter Trenutno najpopularniji sajt za diskusije. Šta bi bilo ako biste twitter-ovali vaše zadnje članke vašim prijateljima? Facebook Savršeno mesto za preplavljivanje linkovima i objektivima.
 
   

KAKO DA pravilno radite za računarom

 

 

 

Kao što uzimamo periodične pauze tokom rada na računaru, trebalo bi da imamo i zdrav raspored i postavku radnog stola, ali to što znamo ne znači da se toga i pridržavamo. Zato nemojte da sedite na tri jastuka samo zato što vam je radni sto previsok. Umesto toga uzmite drugu stolicu koja će biti u odgovarajućem niovu sa radnim stolom. Postoji veliki broj saveta vezanih za kreiranje zdravog i ergonomski optimizovanog radnog okruženja, od kojih ćemo neke ovde i navesti: - Neka vam ruke budu u opuštenom položaju sa vašim laktovima pod uglom od devedeset stepeni ili blizu tog ugla kako biste minimizirali potrebu za savijanjem prstiju dok kucate. Vaši zglobovi treba da budu relaksirani na tastaturi. - Vaša tastatura i miš treba da budu što je bliže moguće jedno drugom i u položaju u kojem ne morate da se istežete da biste ih dohvatili. Treba da možete lako da ih dohvatite dok vaše ruke ostaju u položaju koji je gore opisan. - Dobra poza je veoma važna. Izbegavajte grbljenje, napetost u ramenima ili njihovo podizanje. Probadanja nerava ili grčenje mišića u leđima, vratu ili ramenima mogu da izazovu probleme u vašim rukama ili šakama. - Neka vrh vašeg monitora bude u nivou vaših očiju ili malčice niže i na udaljenosti od 18 do 28 inča od vašeg lica. - Pazite da ne istežete vrat ka napred dok radite. To vam se lako može desiti ako se zanesete u posao, ali time samo dodajete nepotreban stres čitavom svom telu.   - Ako već imate probleme koji su prouzrokovani nezdravim radnim okruženjem, nemojte da ih potcenite. Preduzmite aktivne protivmere da biste eliminisali problem, a ako problem i dalje ostane, obavezno posetite lekara. - Nabavite prilagodljivu stolicu koja vam neće opterećivati kičmu prilikom dugog sedenja za računarom. - Korišćenje filtera za ekran nekada je takođe bilo veoma važno, ali modernim monitorima oni nisu potrebni zato što je uklonjeno zračenje. - Osvetljenje i ventilacija u prostoriji moraju da budu adekvatni za rad od više sati dnevno. Loše osvetljenje, kao i loše provetrena prostorija, mogu da izazovu glavobolju. - Redovno pravite pauze. Ovo je jedna od najvažnijih stvari kojih treba da se pridržavate da biste ostali zdravi. Međutim, često će biti teško odvojiti se od posla radi odmora koji su vam preko potrebni. Trebalo bi da pravite pauzu od najmanje 5 minuta (zajedno sa vežbama istezanja i vremenom tokom kojeg ste daleko od monitora) svakih 30 do 45 minuta i kratko da se relaksirate/istežete u trajanju od 30 sekundi svakih 10 minuta.
 
   

KAKO DA preimenujete više fajlova pomoću Excel-a ili Google Docs-a

 

 

 

Preimenovanje više fajlova na vašem Windows računaru je lako. Selektujte sve fajlove, pritisnite F2 i ukucajte neki opisni tekst. Windows će da doda jedinstveni serijski broj imenu (opisnom tekstu) svakog fajla. Ovo je veoma jednostavno i brzo rešenje, ali nije preterano fleksibilno, jer ne možete da specifikujete nikakve izbore ili kriterijume. Na primer, kako da prikačite aktuelni datum imenima fajlova? Ili šta ako želite da zamenite samo određene reči u imenu fajla (kao što je greška u kucanju)? Ili šta da radite ako želite da koristite neku drugačiji sistem preimenovanja kao što je fajl-A. jpg umesto standardnog fajl(1). jpg. Da biste mogli efikasnije grupno da preimenujete fajlove, vi možete ili da naučite neki složeni shell jezik skriptovanja (SED, AWK, Perl) ili možete da upotrebite nešto jednostavnije metode - kao što su tabele. Korak 1 Ukucajte cmd i prebacite se u (koristeći “cd” komandu) direktorijum koji sadrži fajlove koje želite grupno da preimenujete. Korak 2 Ukucajte “dir /b” da biste videli kostur liste svih fajlova u aktuelnom direktorijumu. Kopirajte ovu listu fajlova u Clipboard tako što ćete izabrati Mark iz kontekstnog menija. Korak 3 Sada počinje zabavni deo. Pokrenite vašu kopiju Microsoft Excel-a ili Google Docs Spreadsheets-a i pejstujte imena fajlova u prvu kolonu tabele. Korak 4 U susednu praznu kolonu, dodajte odgovarajuću Excel funkciju. Na primer, upotrebite SUBSTITUTE da biste promenili specifični tekst u imenu fajla, upotrebite CONCATENATE() sa DATE() ako želite da dodate datum imenu fajla, i tako dalje. Za složenije kriterijume, možda ćete želeti da stavite ekstenziju fajla u odvojenu kolonu tako što ćete razdvojiti ime fajla koristeći (. ) kao delimiter. Korak 5 Izvorna imena vaših fajlova se sada nalaze u koloni A dok se Ciljni fajlovi nalaze u koloni B - sada ćemo sve ovo da konvertujemo u DOS-ovu komandu za preimenovanje. U koloni C, ukucajte sledeću Excel formulu i vaša komanda će biti spremna za izvršavanje. =CONCATENATE(”ren “,A1, ” “, B1) Kopirajte i pejstujte istu formulu u sve ćelije u koloni C za koje imate odgovarajuće vrednosti u kolonama A i B. Skoro smo završili. Kopirajte sve vrednosti iz kolone C u Clipboard i pejstujte ih u DOS prozor ili još bolje, postavite ih u novi tekstualni fajl i dajte fajlu ime rename. bat. Pokrenite ovaj izvršni . bat fajl i svi fajlovi koji se poklapaju sa kriterijumom će biti preimenovani.
 
   

KAKO DA pretražujete poslove po plaćenosti

 

 

 

Mašina za pretraživanje poslova Indeed je dodala novi kriterijum pretraživanja za sve listinge: visina plate. Unesite poziciju za koju ste zainteresovani zajedno sa platom koju želite na godišnjem nivou - na primer web developer $70,000 - a Indeed će vratiti listu poslova koji se poklapaju sa dva navedena kriterijuma. Većina listinga poslova i mašina za pretraživanje poslova ne pominje platu, zato Indeed za procenu plaćenosti poslova koristi postove iste vrste koji pominju platu. Ovo nije savršen sistem, ali je svakako lep način da ne gubite vreme pretražujući poslove koji nude platu nižu od one za koju ste vi spremni da radite. Adresa: http://www. indeed. com/
 
   

KAKO DA pretvorite nesanicu u produktivno utrošeno vreme

 

 

 

Noćna ptica i programer Chad Perrin kaže da hakeri koji ostaju budni celu noć urade mnogo više u tih nekoliko sati nego što većina ljudi uradi za mesec dana, zato što noćna ptica može da uđe u "hakerski režim rada", ili stanje toka. Jargon Wiki definiše "hakerski režim rada" kao: Zen-stanje totalnog fokusiranja na problem koje može da se dostigne kada neko hakuje (zbog toga je svaki dobri haker delimično i mistik). Perrin kaže da koderi koji pate od nesanice ulaze u hakerski režim rada zato što moraju da budu tihi (i izbegavaju televiziju) kako ne bi smetali onima koji spavaju. Zatim dodaje da nadrealna perspektiva koja se javlja u vreme svitanja tokom čitave noći provedene u budnom stanju motiviše "ludačke," kreativne misli i tako se javljaju nove ideje. Nesanica može da bude strašna, ali ako već treba da budete budni cele noći, kreativan rad u hakerskom režimu (ili bez njega) izgleda kao odličan način da utrošite vreme koje bi inače bilo izgubljeno.
 
   

KAKO DA prevarite šefa i nastavite da se igrate

 

 

 

Work Folder je web sajt koji izgleda baš kao standardni Windows Explorer. Prva stranica web sajta sadrži veliki broj Word i PowerPoint fajlova zbog kojih web sajt izgleda baš kao pravi desktop. Ali kao što već sigurno pretpostavljate, ovaj izgled je tu samo da bi zavarao vašeg šefa. Ako kliknete na bilo koji fajl učitaće se onlajn igra koju možete da igrate. Sve igre su urađene u Flash-u i mogu da se učitaju u bilo kom web pretraživaču koji ima podršku za Flash. Postoji veliki broj igara među kojima možete da birate. Upozoravamo vas da su igre veoma zarazne, zato nemojte da se čudite ako provedete pola radnog vremena igrajući se. Jedina zamerka ovom web sajtu je to što ne postoji brz način da se vratite u prikaz glavnog  direktorijuma koji se vidi kada sajt prvi put učitate. Pa šta onda čekate, učitajte ovaj web sajt i zeznite vašeg šefa. I nemojte nas da krivite ako dobijete otkaz :).
 
   
Strane: 1 2 34 5 6

 

Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272