Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

 

Access

Alternativna učenja

Analiza podataka

Android

Animacija

Antropologija

Apple - MAC OS X

Arheologija

Arhitektura

Astrologija

Astronomija

Audio kursevi + knjige

Audio, Multimedia, Video

Autobiografija

AutoCad, ArchiCAD, SolidWorks, Catia, Pro/Engineer

Automobili

Bajke

Baze podataka

Biografija

Biološke nauke

Blockchain

Botanika

C++ Visual C++ C#

ChatGPT

CSS

Dečije knjige

Delphi

Digitalna fotografija

Dizajn

Django

Domaće pripovetke

Domaći roman

Drama

E-knjiga

E-komerc

ECDL

Ekologija

Ekonomija

Elektrotehnika

Enciklopedija

Esejistika

Etika

Fantastika

Film

Filologija

Filozofija

Fizika

Fotografija

FULL STACK DEVELOPMENT

Funkcionalno programiranje

Generativna veštačka inteligencija

Geografija

Geologija

Git i GitHub

GOOGLE

GPT

Grafika, Dizajn, Štampa

Građevinarstvo

Hardver

Hemija

Hidrotehnika

Hobi

Horor

Humor

Internet

Intervju

Istorija

Istorija i teorija književnosti

Istorija umetnosti

Istorijski roman

Java

JavaScript

Joomla

jQuery

Knjiga posle posla - Beletristika i ostala izdanja

Knjižare i naše knjige

Književna kritika

Kuvari, hrana i piće

Leksikografija

Lingvistika

Ljubavni roman

logo

Magija

Marketing

Mašinsko učenje

Mašinstvo

Matematika

Medicina

Memoari

Menadžment

Modeliranje podataka

Monografija

Mreže

MS Office

Muzika

Nagrađivanje knjige

Naučna fantastika

Obrada teksta

OFFICE 2013

OpenOffice.org

Operativni sistemi

Oracle

Organizacione nauke

Pedagogija

PHP I MYSQL

Pisci u medijima

Ples

Poezija

Politika

Poljoprivreda

Popularna medicina

Popularna nauka

Popularna psihologija

Posao

Poslovanje

Pozorište

Pravo

Pravoslavlje

Primenjene nauke

Pripovetke

Prirodne nauke

Priručnik

Programiranje

Projektovanje softvera

Psihologija

Publicistika

Putopis

Python programiranje

Računarstvo u oblaku

Raspberry PI

Razvoj

Rečnici

Religija

Robotika

Roman

Ruby i Ruby on Rails

Satira

Saveti

Serija Roberta C. Martina

Sertifikati

Slikarstvo

Socijalna mreža - Facebook

Sociologija

Sport

Sport i hobi

SQL

Statistika

Strip

Tabele

Tableti

Tehnologija

Telekomunikacije

Triler

Turizam

Twitter

Udžbenici

Umetnost

Unix, Linux

Urbanizam

UX DIZAJN

Veštačka inteligencija

Visual Basic .NET, VBA, V. Studio

Web design

Windows

Windows 7

Windows 8

WordPress

Zaštita i sigurnost

Zoologija

 

Saveti – Internet

Ukupno: 1401, strana 21 od 71

Izgradite sopstvenu Internet arhivu pomoću Iterasi-ja

 

 

 

Wayback Machine na Internet Archive čuva snimke web stranica dok se one menjaju tokom vremena. Zato ako želite da vidite CNN home stranicu od 9/11, idite u archive. org, ukucajte cnn. com i kliknite na željeni datum. Toliko je to lako. Razmišljajte o Iterasi-ju kao o vašoj ličnoj Wayback Machine-i - Iterasi  će snimiti identičnu kopiju vaših omiljenih web stranica u svoju arhivu i to zauvek, posle samo jednog vašeg klika sa mišem. Iterasi snima sve uključujući slike, formatiranje tekstova i linkove na web stranici. To je kao da uzmete snimak web stranice a da svi linkovi i tekstovi ostanu netaknuti. I dobra vest za kraj – oni su izdali i dodatak koji donosi kompatibilnost ovog odličnog servisa sa Firefox-om 3.
 
   

K-Meleon: Sličan Firefoxu

 

 

 

K-Meleon je jednostavan web pretraživač za ljude koji nemaju potrebe za gomilom plug-inova, opcija ili drugih stvari, osim naravno dobrog programa za pregledanje web sajtova. Pretraživač koristi istu mašinu za renderovanje kao i Firefox, tako da uglavnom svaka stranica koja može da se otvori u Firefoxu, može da se otvori i u K-Meleon-u. Ali, nemojte očekivati da ćete moći da postavite Firefox dodatke ili Greasemonkey skriptove u K-Meleon. Pošto K-Meleonu nedostaju neke funkcije koje možete da pronađete u Firefoxu, Internet Exploreru, ili Opera-i, pretraživač je brz. Veoma brz. Takođe ne koristi toliko RAMa kao Firefox, koji ume da bude pravi žderač memorije. K-Meleon pretraživač takođe možete da modifikujete i birate različite skinove i teme. K-Meleon podržava pretraživanje sa karticama, blokiranje pop-up prozora i makroe. K-Meleon je dostupan samo za Windows. Ali ako tražite jednostavan web pretraživač za Mac ili Linux koji koristi istu Gecko mašinu za renderovanje kao i Firefox, pogledajte Camino ili Galeon.
 
   

KADA DA ubrzate rad Firefox-a

 

 

 

Koristeći sledeća uputstva, moći ćete da ubrzate rad web čitača Firefox, uz pomoć komande about:config.      Instrukcije U polje za unos web adrese upišite "about:config" i kliknite na dugme Go. Skrolujte sadržaj ekrana sve dok na prikazanoj listi ne pronađete sledeće parametre: network. http. pipelining, network. http. proxy. pipelining, network. http. pipelining. maxrequests. (Pod normalnim okolnostima, čitač će u svakom trenutku ispostavljati samo jedan zahtev za preuzimanjem željene web stranice. Kada uključite opciju “nadovezivanja” (pipelining), on će moći da istovremeno ispostavlja po nekoliko zahteva, čime će biti znatno ubrzano učitavanje web stranica. ) Vrednosti pomenutih parametara izmenite prema sledećem: parametru "network. http. pipelining" dodelite vrednost “true”, parametru "network. http. proxy. pipelining" takođe dodelite vrednost “true”, a parametru "network. http. pipelining. maxrequests" dodelite vrednost “8”. To znači da će čitač moći istovremeno da šalje po 8 zahteva ka web serveru. Kliknite desnim tasterom miša bilo gde na stranici, pa sa ponuđenog menija odaberite New -> Integer. Novom parametru dodelite naziv "nglayout. initialpaint. delay" (bez navodnika, naravno) i vrednost “0”. Ova vrednost označava vremensko kašnjenje web čitača, pre nego što on odreaguje na primljene informacije. Vrednost MTU parametra odaberite u skladu sa brzinom konkretne mreže na koju ste priključeni. Parametar MTU deifiniše maksimalnu veličinu pojedinačnih paketa podataka. Zatvorite svoj web čitač i zatim ga ponovo otvorite, kako bi izmenjene vrednosti parametara stupile na snagu. Nemojte očekivati da odmah uočite neku veliku razliku. Ali, kada malo duže budete surfovali po uobičajenim web stranicama, trebalo bi da primetite da se čitač znatno brže konektuje na njih! Saveti Za detaljnije informacije o podešavanjima Firefox-a, posetite Firefox Tuning odeljak na nezavisnim MozillaZine forumima. Menjajte vrednosti pomenutih parametara, dok ne ustanovite koje vam od njih najviše odgovaraju. Ukoliko se pomalo plašite modifikovanja programskog koda, slično poboljšanje brzine možete ostvariti instaliranjem ekstenzije pod nazivom Fasterfox. Još jedna od interesantnih i efikasnih ekstenzija je Firetune, koju možete preuzeti sa web sajta Total Idea. Alternativno, na Internetu podtražite dodatak (add-on) za Firefox, pod nazivom Firefox Tweak Network. Kada instalirate ovaj dodatak i restartujete Firefox, sa menija Tools odaberite Tweak Network Settings, pa kliknite na Power i zatim na dugme Apply. Na taj način će biti uključene Power User postavke Firefox-a, što će takođe značajno ubrzati rad ovog web čitača. Upozorenja Opisani postupak možda neće dati neke uočljive efekte na konekcijama koje su brže od 1mbps. Nemojte menjati vrednosti onih parametara čija vam namena nije poznata! Imajte na umu da, upotrebom ovih trikova sa nadovezivanjem (pipelining), rad web čitača može u početku biti ubrzan, ali da kasnije ponovo počne da usporava ili da se jave problemi sa pogrešnim učitavanjem slika. Ukoliko se to dogodi, jednostavno vratite prethodne vrednosti izmenjenih parametara.
 
   

KAKO DA - Deset načina da vaša mala firma izgleda velika

 

 

 

U današnje vreme ne treba da budete veliki da biste imali velike klijente. Dovoljno je da izgledate toliko veliki da vam je stalo do vašeg posla i o slici koju ste izgradili o njemu. Brz obzira da li se radi o firma-ka-firmi ili firma-ka-potrošaču biznisu, ako izgledate veći ili profesionalniji lakše ćete naći veće klijente. Sledi lista deset načina na koje vaša firma može da izgleda veća:1) Pokažite da postojite Treba da pokažete da postojite ali ne samo taio đto ćete imati svoj web sajt i formu za kontakt. Postavite i telefonski broj i e-mail adresu. Prikažite adresu vaše kancelarije, fizičku lokaciju koju klijenti mogu da potraže i pronađu na mapi. Ako radite od kuće, razmislite o tome da iznajmite poštansko sanduče u pošti na koje ćete primati poslovnu poštu. 2) Pokažite da radite sa pravim, postoječim klijentima U polju kojim se ja bavim klijenti ne žele da se zna da mi pišemo njihov sadržaj, zato mi samo nagovestimo ko su naši klijenti. Ako klijentima ne smeta, postavite i listu referenci, čak i ako je kratka (10 najboljih na primer). 3) Čist web sajt Ne mogu da nabrojim koliko nas je klijenata pohvalilo da imamo "čist web sajt". On nije savršen ali je jednostavan i čist i svako može vrlo lako da se snađe na njemu. Hoćemo da kažemo da ne date vašem 12-godišnjem nećaku da dizajnira sajt i nipošto nemojte da koristite klipart sličice. Ako ste slabi u dizajnu (većina ljudi jeste) i ne želite da platite izradu web sajta, na Internetu možete naći gomilu besplatnih šablona web sajtova. Samo ih malo modifikujte da ne izgledaju generički i da ne bi ljudi naletali na isti dizajn kao vaš na drugim mestima na Internetu. 4) Lep logo Trebalo bi da imate logo, ako ga već nemate, pa čak i ako je reč samo o nazivu firme koji je ispisan lepim fontom, mada bih se ja prvo obratio lokalnoj firmi za dizajn. 5) Linkujte ka popularnim i cenjenim sajtovima u vašem domenuPostoji razlog zašto Google voli kada linkujete ka sajtovima od autoriteta, a po meni je osnovni razlog to što time pokazujete da poznajete vašu industriju i resurse. 6) Pokrenite blog Ovo ne može svako da radi. Ali, ako imate nekoga u timu ili nekoga ko vam povremeno pomaže, uključite ih u blogovanje. Ne treba da bloguju svo vreme, ali trebalo bi barem jednom nedeljno kako bi klijenti znali da vi stvarno komunicirate sa ljudima. 7) Rangirajte se što bolje na mašinama za pretraživanje Kada klijenti pretražuju Internet u potrazi za firmama u vašoj branši, bolje bi bilo da vas nađu na prve dve strane pretrage, jer se većina pretraživanja tu završava. Zapamtite da Google nije samo pretraživač već i rečnik, telefonski adresar, mapa i kalkulator. . 8) Pokrenite Pay-Per-Click reklamu za naziv vaše firme Ovo vas skoro ništa neće koštati, pogotovo ako vas upotrebe na organskim listama (vidite tačku 7). To meni kao potencijalnom klijentu govori da koristite pay-per-click kao svaki pametan biznis, čak i ako ja ne znam druge termine sa kojima se reklamirate. . 9) Stranica O nama Budite lični o vašoj kompaniji i vama samima, Kako ste počeli, koje su vam najjače tačke, šta je ono što vas čini onim što ste danas? Ove informacije možete da postavite na stranicu sa kontaktima ili na stranicu o firmi. Ne treba da mi kažete kako vam se zove pas i koliko dece imate, ali treba da znam da ste stvarna osoba. Ja treba da vam verujem ako ću raditi sa vama. 10) Nazovite me na telefon Nemojte da mi šaljete e-mail poruke. Kada vas neko kontaktira nazovite ih pre nego što im pošaljete e-mail. Zatim pošaljite prateći e-mail i dalje kontaktirajte preko e-maila ako želite. Telefonski poziv vas čini stvarnim i pokazuje da ste zainteresovani da radite samnom i da vam je stalo do mojih potreba. U ljudskoj prirodi je da će pre upotrebiti e-mail, zato što možete da razmislite pre nego što pošaljete poruku i lepo sročite pismo. To znači da ako imate formu koju potencijalni klijenti treba da ispune obavezno tražite da unesu i svoj telefonski broj. Nadam se da će vam ovi saveti pomoći da izgledate profesionalniji i veći i da će to za rezultat  dati više klijenata. Vašim potencijalnim klijentima je bitno kako izgledate i kako se ponašate, zato nemojte da ih ignorišete.
 
   

KAKO DA - firefox trikovi, skraćenice, prečice

 

 

 

CTRL +  + / - Kontrol plus minus ili plus – povećavate ili smanjujete veličinu slova. SPACEBARPritisnite razmaknicu i pomerajte stranu na dole – kao sa „Page Down”. SHIFT + SPACEBARPomeranje strane na gore – kao sa „Page Up”. CTRL + mouse scroll up/downPovećavate ili smanjujete veličinu slova Kliknite link sa srednjim dugmetom miša (točkić) i link se otvara u novom tabu. Drag and dropUhvatite i povucite (drag) favicon (mala sličica u polju za adrese) bilo koje strane i jednostavno je ispustite (drop) u bookmarks ili na desktop , isto važi i za linkove ili slike. Obeležite deo teksta i odvucite ga u Search bar – Google će odraditi pretragu. Bookmarks• Prvo otvorite bookmarks CTRL+B. • Uvek naletite na dobre sajtove kada surfujete po internetu – tada pritisnete CTRL+D i sačuvajte sajt u „favorite”. • Strane sortirajte po mapama. • Postojećim favoritima dajte ključne reči – desni klik pa „properties” a pod „keyword” upišite ključnu reč. Sada u „adress bar-u” upišite samo ključnu reč i otvara se vaš omiljeni sajt! Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

KAKO DA - kontrola 3D kamere za „Second Life”

 

 

 

Dosadile su vam nejasne i komplikovane komande preko tastature pomoću kojih kontrolišete vaš lik –  3D kontroler kamere za Second Life je za vas. Ovaj interfejs razvili su Mič Kapor, investitor (Linden Lab) i Filip Bosut. Novi interfejs vam omogućava da pomoću svog tela pokrećete i kontrolišete svoj lik u virtuelnom svetu. Ako želite da hodate napred nagnite se napred, podignite ruke da se podignete i letite, stavite ruke iza leđa za siguran doskok itd. Ovo je tek prvi korak ka novom interfejsu koji obećava da će kontrola vašeg lika biti intuitivnija i pristupačnija, naročito ljudima koji nisu baš vični tehnici. Ceo tekst Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

KAKO DA - pravila za pisanje elektronske pošte (e-mail)

 

 

 

Na Webu će elektronska pošta biti vaš prvi – a možda i jedini – kontakt sa drugim ljudima. Svako ima sopstveni stil pisanja, ali evo nekih opštih smernica o pravilima ponašanja koja važe za elektronsku poštu. Ne preterujte sa navodimaAko vraćate nečiju poruku u svom odgovoru, pokušajte da navedete samo relevantne delove, a ne čitavu poruku. Na primer, nekada sam vodio biltene za promociju web sajtova, i uvek sam dobijao nazad čitav bilten sa samo jednim redom gde piše “Hvala!” Sama ideja je za pohvalu, ale ne i dužina poruke! Vodite računa o poverljivostiAko vam neko elektronskom poštom pošalje neke informacije i ideje, ne smete da podrazumevate da imate njegovu dozvolu da te informacije predtavite na javnom forumu (diskusionoj grupi, USENET konferenciji, sajtu za ćaskanje i sl. ). Elektronska pošta je namenjena za personalnu komunikaciju. Osim ako vam je eksplicitno rečeno da informacije možete da delite sa drugima, uvek morate da podrazumevate da primljena poruka ima na sebi veliki žig “Privatno” i zato nemojte da je širite okolo. Čak i prosto prosleđivanje poruke prijatelju može pod izvesnim okolnostima da naruši poverenje koje vam je originalni pošiljaoc poklonio. Ne upotrebljavajte nadimkeMože da bude vrlo frustirajuće kada totalni neznanac koristi skraćenu verziju vašeg imena. Ne možete poruku da počnete sa, na primer, “Zdravo Ed”, ako je njegovo ime Edwin. Sve dok ne budete sa sigurnošću znali da li osoba kojoj šaljete poruku više voli da je oslovljavate punim imenom ili nadimkom, držite se onog imena koje vidite u “javnosti” (na njegovom sajtu ili diskusionoj grupi). Kada dobijete odgovor, znaćete kako da mu se ubuduće obraćate po tome kako je potpisao svoju poruku! Ne šaljite poruke svima odredaAko želite da pošaljete poruku većem broju ljudi (na primer, na mailing listu), nemojte da unosite sve e-mail adrese u polje CC vašeg programa za elektronsku poštu. Ako to uradite, svaka osoba kojoj pišete će moći da vidi e-mail adrese svih drugih osoba kojima ste poslali tu poruku! To nije baš preporučljivo zato što ljudi ne vole da se njihove e-mail adrese prikazuju u javnosti. Bolje je da koristite BCC funkciju, jer će tako svaka osoba videti samo svoju adresu u poruci koju pošaljete. Razmislite dva puta pre nego što pošaljete HTML porukuAko nekom šaljete važnu poruku, nemojte da koristite “HTML” kod u poruci, osim ako ste sigurni da e-mail program primaoca može pravilno da razume “HTML”. Ako ne može, vaša poruka će biti neupotrebljiva, a to sigurno nije utisak kakav želite da ostavite. Dodatni saveti posetioca sajta“Kao trgovac i vlasnik web sajta, otkrio sam da elektronska pošta treba da bude učtiviji oblik komunikacije od neposrednog kontakta. Čini se da su pravila učtivog e-mail komuniciranja potpuno ustanovljena. Međutim, bez obzira na učtiv ton, umoran sam od poruka koje su bukvalno nečitljive u smislu pravopisa i gramatike ili pitanja koja se ponavljaju. Prvo, svako od nas treba da proveri pravopis, a zatim i znake interpunkcije. Male greške nisu strašne, ali čitave nerazumljive rečenice jesu. Drugo, često dobijam poruke sa više pitanja, na primer: Kolika je cena? Kolike su dimenzije? Kakvi su uslovi plaćanja? Moje poruke su često odgovori na pitanja na koja sam odgovorio već u prvoj poruci. ” “Zbog neposrednosti elektronske pošte, mnogo ljudi pišu odgovore ili originalne poruke u žurbi. To je u redu kada imate da kažete nešto kratko, na primer “Srećan rođendan”, ali kada se uznemireni ili ljuti, olako pritiskanje dugmeta SEND može da vam donese puno nevolja. Ako ste uznemireni dok sastavljate poruku, možete da žurite koliko hoćete, ali ne pritiskajte dugme SEND kada završte poruku. Umesto toga, sačekajte da se smirite. Zatim pregledajte poruku i izvršite izmene koje vam se učine prikladnim. Komunikaciju između ljudi čini u proseku 90% govora tela, 8% boje glasa i 2% onoga što izgovarate. Kod elektronske pošte uklanjate prvih 98%. Budite svesni toga dok pišete poruku. Značenje poruke mora da bude vrlo očigledno kako vaše reči ne bi bile pogrešno protumačene. ”
 
   

KAKO DA - Pronađem Ajax sajtove koje obavezno treba posetiti

 

 

 

AjaxianJedan od najboljih AJAX sajtova na Webu. Dnevno se ažurira i sadrži pronicljive komantare o razvoju Ajaxa širom sveta. AJAX BlogDnevni AJAX sadržaj sa snimcima i komentarima. AJAX CampAjax Camp je zajednica za učenje, komunikaciju i postavljanje pitanja o web razvoju gde se koristi Javascript i Ajax. AjaxForumsVrlo aktivni forumi fokusirani na AJAX AJAX FreaksWeb sajt koji postoji da bi vam pružio informacije koje ćete koristiti dok učite ili koristite AJAX. Ako vam je potrebna pomoć za AJAX ili vi želite da nekom drugom pružite pomoć za AJAX, na pravom ste mestu. AJAX GeekSve o ajax, dhtml, xml, javascript AJAX GoalsAJAX sajt sa forumima, uzorcima koda, vestima i člancima AJAX GuruAJAX blog koji vodi Kishore AJAX ImpactVrlo lepa AJAX zajednica sa odličnim referencama AjaxLessonsAjaxLessons. com je resurs za Ajax priručnike i informacije o Ajaxu i web 2. 0. AJAX LineAJAX zajednica sa blogom, forumom i člancima AjaxlinksAJAX linkovi, uzorci koda i novosti AJAX MagazineAJAX blog koji se fokusira na novi AJAX razvoj. AJAX MattersAJAXMatters je informativni sajt o AJAX-u (skraćenica za "Advanced Javascripting and XML" ili "Asynchronous JavaScripting and XML") i o tome kako se ove tehnologije primenjuju na web razvoj. AJAX PatternsSpremnik svih stvari o Ajaxu koji može javno da se uređuje. AJAX ProjectsAJAX projekti kategorizovani po programskom jeziku AJAX ReviewAnaliza AJAX-a i web 2. 0. Namena ovog sajta je prosta. Uzmite dobre web alate, analizirajte ih, pošaljite snimke i pomozite ljudima da pronađu korisne (i ne tako korisne) web aplikacije. AJAX TalkDiskusija o novim web lokacijama Ajax Technology ForumsForumi o Asynchronous JavaScript And XML Ajax, diskusije i tehnički problemi Ajax TutorialPomoć za nove korisnike Ajaxa AJAXwithResursi i informacije o AJAX-u AJAX WorldAJAX diskusiona grupa sa više od 1000 članova! Aspects of AJAXAJAX blog sa velikim brojem resursa Coding In ParadiseOdlični AJAX priručnici i tehnike od Brad Neuberg Cyber DummyUzorci AJAX koda i izvornog koda FiftyfourelevenFiftyfoureleven. com sadrži weblog i resurse koji su fokusirani na web razvoj: dizajniranje, programiranje, zaštita autorskih prava, itd. Jep’s Rich User Interfaces blogO AJAX performansama i još ponečemu od Jep Castelein iz Backbase LogicalleyAJAX blog koji piše Chris van de Steeg, autor LiveGrid Mozzila Developer CenterOdličan sajt da bacite prvi pogled na AJAX Panasonic YouthAJAX blog od Rob Sanheim sa fokusom na AJAX i Javu ProtolizeProtolize je mesto gde delimo najpoznatije i najkorisnije alate koje volimo da koristimo kao web dizajneri i programeri. Rob GondaOdličan sadržaj o AJAX Coldfusion sa komentarima Software As SheâEIMs DevelopedAJAX, java, šabloni, korisnost od Michael Mahemoff There and Back AgainWeblog od Josjua Eichorn, AJAX, PHP i Open Source Tony YooDobili smo mnogo pitanja od ljudi koji traže ovu stranicu gde mogu da pristupe različitim resursima koji se na nalaze na web sajtu Protolize. com. Web 2. 0 TechnologiesBlog sa resursima za AJAX i javaScript
 
   

KAKO DA - REinvigorate veb sajt statistika

 

 

 

Sajt Reinvigorate nudi pregled statističkih podataka u realnom vremenu, pregled aktivnih posetilaca i aktivnih strana uz pripadajuće grafikone ili histograme. Ukoliko se odlučite za ovaj servis evo koje podatke možete pratiti u realnom vremenu: Search & ReferrerReferrers, Top Referrers, Referred Visitors, Referred Pages, Referred Searches. Site & PathPopular Paths, Popular Pages, Entry Pages, Exit Pages SessionVisitors, Activity, Detailed Activity, Active Pages, Visit Duration, Visit Duration (Page), Visit Depth. Visitor DetailBrowsers, Platform, Screen, User-Agent, Timezone, Geolocation, Language & Region, . NET REinvigorate Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

KAKO DA - upotrebite besplatnu SMS funkciju na Google-u

 

 

 

"Google Calendar predstavlja najbolji način da pratite svoje dnevne aktivnosti", kažu zaposleni u Google-u. Ovaj proizvod je nedavno poboljšan sa još boljim beleškama. Iako je SMS funkcija bila prilično stara, Aarati Parmar Martino, softverski inženjer iz Google Calendar tima predstavio je novo ažuriranje koje je dostupno svim korisnicima. “Mnogi ljudi raspoređuju dan u toku rada, i često su udaljeni od svojih računara kada bi trebali da krenu na svoj sledeći zadatak. Pomoću Google Calendara, ne treba da budete konektovani na Internet da biste bili upozoreni na sledeći zadatak – sve što treba da imate je mobilni telefon. Sada možete da podesite SMS poruku koja će biti poslata na vaš mobilni telefon”, rekao je zaposleni u Google-u. Dozvolite mi da vam u ovom kratkom članku predstavim jednostavan način da konfigurišete SMS obaveštenja i da pošaljete poruke direktno na vaš mobilni telefon. Prvi korak je da se ulogujete na Google Calendar nalog i da pritisnete Settings dugme. Kliknite na Notificatons i potvrdite polje SMS za Event reminder. U dnu ekrana selektujte državu i napišite broj vašeg mobilnog telefona uključujući i kod za državu. Kliknite na Send Verification Code dugme i proverite vaš mobilni uređaj. Google bi trebao da vam pošalje SMS poruku koja sadrži verifikacioni kod koji treba da bude unet u poslednje polje Settings menija. Kliknite na Finish setup dugme a zatim treba da nastavite sa konfiguracijom za Event. Kliknite na dugme Create Event i podesite novo obaveštenje za sledeći zadatak, i podesite da vam Google pošalje SMS poruku pre nego što se događaj desi. Međutim, nemojte da pokušavate da pošaljete veliki broj SMS poruka pošto bi gigant pretrage mogao da blokira vaš nalog bez upozorenja.
 
   

KAKO DA - Vucite i puštajte kako biste odredili rutu vašeg putovanja

 

 

 

Ne sviđa vam se ruta putovanja koju vam je Google Maps kreirao? Sada možete da promenite vašu rutu tako što ćete uhvatiti plavu liniju zacrtane rute i prevući je kako biste kreirali novu ciljnu destinaciju, što će zauzvrat kreirati novu rutu. Dok vučete vašu novu tačku destinacije, ruta se menja u letu kako vi vam dala ideju kako će vaša nova tačka promeniti vašu rutu. Uvek je bilo nezgodno - pogotovo kada ste hteli da pošaljete mapu nekom drugom - kada znate da standardni pravci ne odslikavaju najbolju rutu, tako da će ova odlična i laka za upotrebu funkcija svakako biti od koristi. Da biste poništili vaše izmene, samo kliknite desnim tasterom miša na tačku nove destinacije i izaberite "Remove this destination. "Adresa: Google Maps
 
   

KAKO DA analizirate vašu AdSense zaradu

 

 

 

  Ako imate Google AdSenses na vašem web sajtu u nadi da ćete zaraditi nekoliko dolara, velike su šanse da provodite suviše vremena opsesivno čitajući vaše AdSense izveštaje. Ali z akompaniju koja poseduje robustan alat za analizu web posećenosti, Google AdSense izveštaji su prilično slabi. Vi možete da saznate koliko ljudi je kliknulo na oglase i koliko ste novca zaradili, ali nema grafikona niti dobrog načina da se pregledaju podaci stariji od nekoliko meseci. Srećom, postoji rešenje u obliku nezavisnog proizvoda koje vam daje mnogo detaljniju i celovitiju sliku o vašoj AdSense statistici. CSV AdStats može ručno ili automatski da daunloduje AdSense CSV i učita ih u moćni alat za analiziranje. Sada možete da dobijete kompletnu sliku o vašoj zaradi tokom vremena. CSV AdStats vam omogućuje da odvojite podatke od prilagođenih kanala, ili upoređujete jedan kanal sa drugim. I najbolje od svega, za razliku od Google-ovih web alata, CSV AdStats vam omogućuje da vidite podatke po danima, od samog otvaranja vašeg AdSense naloga. Ovaj program ipak ima nekoliko mana. Izgleda da je aplikacija dizajnirana na francuskom jeziku, pa čak i ako izaberete English kao standardni jezik, neke stavke menija će se ipak pojaviti na francuskom jeziku. Ali CSV AdStats je izuzetno koristan s'obzirom da je besplatan, zato ćemo zanemariti ovaj propust. Adresa: CSV AdStats
 
   

KAKO DA anonimizirate Google Chrome instalaciju

 

 

 

Besplatan program UnChrome štiti anonimnost pretrage tako što uklanja jedinstveni ID iz Google  Chrome-a koju Google ubacuje prilikom instalacije Chrome-a. UnChrome nije  prvi program koji ovaj posao, postoji još i Chrome  Privacy Guard. Mnogi koji su instalirali Chrome prvi put vredi da isprobaju  ovu alatku. UnChrome je besplatan za daunlodovanje samo za Windows sisteme. Adresa: UnChrome
 
   

KAKO DA anonimno pretražujete internet

 

 

 

OperaTor kombinuje Operu web pretraživač verziju za USB  drajv sa privatnošću kroz Tor mrežu. Kada prvi put učitavate pretraživač biće malo spor, ali u  narednim učitavanjima nećete primetiti razliku između Tor-a i Opera-e. To znači  da nema podešavanja konfiguracije ili konekcije, što je odlično. OperaTor je besplatan za daunlodovanje i dostupna je samo  verzija za Windows sisteme. Adresa: OperaTor
 
   

KAKO DA aploudujete fajlove na više hostova - DropRecord

 

 

 

Grupno aploudovanje fajlova koje želite da delite na više  servisa za hostovanje fajlova je velika ušteda vremena. DropRecord je  jednostavan način da aploudujete fajlove na više od deset hostova. DropRecord će prihvatiti fajlove do 500MB veličine i  aploudovaće ih na hostove uključujući i velike igrače kao što su RapidShare,  MegaUpload i EasyShare. Kada aploudujete fajl biće vam dat jedinstveni URL za  fajl koji prikazuje hostove na koje je uspešno aploudovan i obezbeđuje brze  linkove za njegovo daunlodovanje. Adresa: DropRecord
 
   

KAKO DA aploudujete fajlove na više mirror-a u jednom koraku

 

 

 

Gazup je web servis koji vam omogućava da lako aploudujete  fajl i da ga mirror-ujete na nekoliko hostova. Gazup-ov  interfejs je više kao Web 2. 0. Pored aploudovanja fajlova direktno sa vašeg računara,  Gazup takođe podržava mirror-ovanje fajlova iz URL-a. To je veoma koristan  način za obezbeđivanje alternativnih mesta za daunlodovanje  fajlova sa FTP ili web servera. Aploudovani fajlovi su odmah mirror-ovani na devet hostova: RapidShare,  MegaUpload, FileFactory, HideMyAss, Badongo, Mediafire, Uploadbox, zShare, i  NetLoad. in. Fajlovima možete da upravljate iz vašeg kontrolnog panela a Gazup  će vas obavestiti u slučaju da je neki od mirror-a nedostupan. Na funkcijama se još uvek radi, uključujući i automatsko  kreiranje umanjenog prikaza za video fajlove. Adresa: Gazup
 
   

Kako da aploudujete fotografije na YouTube kao video slajd šou

 

 

 

Da li želite svoje omiljene fotografije da aploudujete na YouTube i publikujete ih kao slajd šou?   Potrebno je da konvertujete slajd šou vaših fotografija u video fajl da biste mogli da ih aploudujete na YouTube. Prevucite slike u YouTube i automatski će se transformisati u prelepi video sa efektima Pan i Zoom.   Pre svega, upotrebite alat, kao što je Windows Movie Maker ili Picasa da biste spojili fajlove slika u video koji ćete aploudovati na YouTube. Ovaj dodatni korak nije potreban, ako ne želite, jer možete da kreirate video slajd šou direktno unutar YouTube-a.   Evo kako da to uradite:   Otvorite web sajt YouTube. Kliknite na dugme Upload. Pod opcijom Photo Slideshow izaberite opciju Create. Otvoriće se odeljak Upload Photos u koji treba da prevučete fotografije koje biste želeli da uključite u slajd šou. Kada su slike ubačene, možete da im promenite raspored tako što ćete ih prevlačiti na drugu poziciju. Na sledećem ekranu, imaćete opciju da promenite standardno vreme prikazivanja pojedinih slajdova i da izaberete efekte prelaza sa jedne slike na drugu. Možete da izaberete i pozadinsku muziku za vaš slajd šou, mada YouTube ne omogućava da aploudujete sopstvenu muziku. Podesite Privacy na Unlisted ako želite da se vaš video fajl pojavi u pretrazi YouTube-a.   To je sve.
 
   

KAKO DA aploudujte PDF dokumente na Scribd pomoću desnog klika sa mišem

 

 

 

Scribd je, kao što neki od vas možda već znaju, izuzetno popularan servis za onlajn aploudovanje i deljenje Microsoft Office dokumenata ili PDF elektronskih knjiga. Scribd takođe može da konvertuje dokumente u Flash fajlove koji mogu da se ugrade u web stranice. Još jedna stvar koja je dobra u vezi Scribd-a je da vam ne treba nalog da biste aploudovali ili konvertovali dokumente u druge formate kao što je PDF, Flash Paper ili MP3. Da biste aploudovali dokumente na Scribd, vi možete da upotrebite njihov aplouder zasnovan na web pretraživaču, ali šta ako se vaši dokumenti već nalaze na webu? Da li treba da ih snimite na hard disk da biste ih aploudovali na Scribd ?Jedna od opcija koja vam stoji na raspolaganju je da upotrebite Slurping funkciju koja vam omogućuje da prikačite URL vašeg web dokumenta sledećoj URL adresi i dokument će automatski biti kopiran na Scribd. http://www. scribd. com/slurp?url=[DOCUMENT_URL]Ako vam ovo zvuči konfuzno, preuzmite ovu novu Firefox ekstenziju koja se zove Scribd Slurper. Na primer, pretpostavimo da ste pronašli PDF dokument u Google pretrazi koji želite da snimite na scribd - samo kliknite desnim tasterom miša na taj rezultat pretraživanja i izaberite "Slurp to Scribd" iz kontekstnog menija. Dajte mu naslov, nekoliko tagova i završili ste. Čak i ako ne koristite Scribd za deljenje i skladištenje dokumenata, ovo je korisno kada Google keš ne može da renderuje PDF dokumente kako treba - samo pregledajte fajl unutar Scribd-a - što će vam biti mnogo lakše nego da preuzmete fajl lokalno i pregledate ga u Adobe Reader-u ili Foxit-u. Savet: Upotrebite filetype:pdf u vašem upitu za Google pretragu kako biste ograničili pretragu na Adobe PDF dokumente. Adresa: Scribd
 
   

KAKO DA arhivirate rezervnu kopiju Gmail naloga

 

 

 

Gmail Backup snima i vraća kompletne arhive Gmail email  naloga pomoću Gmail-ove ugrađene IMAP funkcije. Windows verzija dolazi sa jednostavnim grafičkim interfejsom  - samo unesite email adresu i lozinku, izaberite direktorijum za rezervnu  kopiju i kliknite na dugme Backup. Gmail Backup će snimiti poruke u  Microsoft-ovom EML formatu zajedno sa prikačenim fajlovima. Linux verzija, koja takođe radi i na Mac OS X-u, je samo za  komandnu liniju. Pored mogućnosti oflajn pristupa arhivama, vi možete da  upotrebite i funkciju za vraćanje poruka na drugi nalog, što olakšava prenos  starih poruka na novi nalog. Gmail Backup je besplatan za daunlodovanje za Windows, Mac i  Linux. Adresa: Gmail Backup
 
   

KAKO DA automatski dobijete kontekstni meni u Firefoxu

 

 

 

Da li često koristite kontekstni meni koji se otvara desnim klikom u Firefoxu? Ako je odgovor potvrdan, onda ćete možda imati koristi od automatskog menija koji se pojavljuje svaki put kada obeležite neki tekst na sajtu. Nekim ljudima to može da uštedi puno vremena. Ako vam to zvuči privlačno i želeli biste da podesite automatski kontekstni meni, instalirajte Auto Context ekstenziju u Firefox. Trajaće svega nekoliko sekundi. Možete u potpunosti da podesite meni koji će se automatski pojaviti, što je odlična mogućnost da se oslobodite stavki menija koje nikada ne upotrebljavate. Mada je i meni koji vidite po standardnom podešavanju prilično mali. Kao što vidite na prikazanom snimku ekrana ova ekstenzija takođe ubrzava izvršavanje pretrage tako što lista sve mašine za pretraživanje u njihovom sopstvenom meniju. Standardna mašina za pretraživanje je prikazanja kao samostalna stavka, ali sve to možete da podesite u opcijama. Adresa: mozilla. org/en-US/firefox/addon/5714
 
   
Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272