Dan Brown je religiozni triler učinio modernim i
komercijalnim i sada ima svoje mesto među Steve Berry, James Rollins, Scott
Mariani i drugima koji pišu u ovom žanru.
Pročitavši knjigu Inferno, Dan Browna, Joanna Penn je želela
da podeli lekcije koje je naučila iz ove knjige. Pogledajmo:
Pišite o onome što volite i nemojte biti zarobljeni u
očekivanjima
Inferno možda može da zadovolji očekivanja izdavača i neke
ljubitelje druge Langdon knjige. Ali čitajući je, osetila sam da se Dan Brown nije
zabavio pišući je, i u stvari, da bi on radije pisao tehno-trilere.
Najinteresantniji delovi su bili o transhumanizmu i
genetskoj modifikaciji kao i o kontroli populacije. Fascinantna tema i veoma su
mi se dopali jaki ženski karakteri. Ali ja mislim da bi Dan zaista trebao da
prestane da piše Langdon serije i treba da započne da piše nešto što ga stvarno
uzbuđuje. Kao čitalac ja bih volela da vidim šta on radi sa tehno-trilerom.
Joanna smatra da kao autori treba da pišemo o stvarima koje
volimo i ne treba da se zatvorimo u žanr koji za nas postaje teret.
Naslov knjige, marketing i tema treba da odjekuju
Pisci imaju odgovornost da obezbede iskustvo čitaocu koje će
oživeti njegova očekivanja. Korica knjige i naslov su veoma važni po tom
pitanju i razlog zbog kojeg neki autori prekidaju saradnju sa izdavačima – jer
korica ne odgovara knjizi.
Nemojte da zbunjujete čitaoce
Čitaoci ne žele da budu uzdrmani iz fiktivnog sna, a autori
imaju odgovornost da priča bude ujedinjena. Većina pisaca imaju nekoliko
čitaoca kao i urednike i čitaoce probnog otiska.
Joanna Penn navodi da je u knjizi bilo još nekih pitanja u
vezi sa knjigom, ali je sigurna da ste već pročitali uobičajene kritike na
Brown-ov stil pisanja.
Izvor:
Creative Penn