Access

Alternativna učenja

Android

Animacija

Antropologija

Apple - MAC OS X

Arheologija

Arhitektura

Astrologija

Astronomija

Audio kursevi + knjige

Audio, Multimedia, Video

Autobiografija

AutoCad, ArchiCAD, SolidWorks, Catia, Pro/Engineer

Automobili

Bajke

Baze podataka

Biografija

Biološke nauke

Botanika

C++ Visual C++ C#

Cloud

CSS

Dečije knjige

Delphi

Digitalna fotografija

Dizajn

Django

Domaće pripovetke

Domaći roman

Drama

E-knjiga

E-komerc

ECDL

Ekologija

Ekonomija

Elektrotehnika

Enciklopedija

Esejistika

Etika

Fantastika

Film

Filologija

Filozofija

Fizika

Fotografija

Geografija

Geologija

GOOGLE

Grafika, Dizajn, Štampa

Građevinarstvo

Hardver

Hemija

Hidrotehnika

Hobi

Horor

Humor

Internet

Intervju

Istorija

Istorija i teorija književnosti

Istorija umetnosti

Istorijski roman

Java, JavaScript, JScript, Perl

Joomla

jQuery

Knjiga posle posla - Beletristika i ostala izdanja

Knjižare i naše knjige

Književna kritika

Kuvari, hrana i piće

Leksikografija

Lingvistika

Ljubavni roman

logo

Magija

Marketing

Mašinsko učenje

Mašinstvo

Matematika

Medicina

Memoari

Menadžment

Modeliranje podataka

Monografija

Mreže

MS Office

Muzika

Nagrađivanje knjige

Naučna fantastika

Obrada teksta

OFFICE 2013

OpenOffice.org

Operativni sistemi

Oracle

Organizacione nauke

Pedagogija

PHP I MYSQL

Pisci u medijima

Ples

Poezija

Politika

Poljoprivreda

Popularna medicina

Popularna nauka

Popularna psihologija

Posao

Pozorište

Pravo

Pravoslavlje

Primenjene nauke

Pripovetke

Prirodne nauke

Priručnik

Programiranje

Psihologija

Publicistika

Putopis

Python programiranje

Raspberry PI

Rečnici

Religija

Robotika

Roman

Ruby i Ruby on Rails

Satira

Saveti

Sertifikati

Slikarstvo

Socijalna mreža - Facebook

Sociologija

Sport

Sport i hobi

SQL Server

Statistika

Strip

Tabele

Tableti

Tehnologija

Telekomunikacije

Triler

Turizam

Twitter

Udžbenici

Umetnost

Unix, Linux

Urbanizam

UX DIZAJN

Visual Basic .NET, VBA, V. Studio

Web design

Windows

Windows 7

Windows 8

WordPress

Zaštita i sigurnost

 

KAKO DA od lenjivca postanete zaljubljenik u fizičke aktivnosti

 

 

  • Twitter
  • Facebook
  • Google plus
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Email

 

Pregleda (30 dana / ukupno): 6 / 4279

Vežbanje vam pomaže da budete sretni i vitalni. Mnogobrojne naučne studije pokazuju da su ljudi koji redovno vežbaju zdraviji, veseliji, energičniji, čistije razmišljaju, bolje spavaju i zaboravnost im se javlja mnogo kasnije u životu. Pored svega navedenog, oni se lakše oslobađaju nervoze i depresije u poređenju sa onima koji uzimaju lekove.

Ali naravno, niko ne spori korisnost vežbanja. Trik je u tome da se nateramo da vežbamo.

Moja omiljena aktivnost je čitanje knjiga u krevetu - ako je moguće u društvu kikirikija, čipsa i sličnih nezdravih poslastica. Trebalo mi je jako mnogo vremena, ali sam na kraju odbacio ovu lošu naviku (ne mislim na čitanje!!!) i navikao se da redovno vežbam.

U ovom članku ukratko ćemo opisati deset strategija koje mi omogućuju da se držim svoje rutine vežbanja iz dana u dan:

1. Uvek počnite da vežbate u ponedeljak. Ako počnete vežbanje prvog dana nedelje lakše ćete se držati vašeg plana.

2. Nikada nemojte da izostavljate vežbanje dva dana uzastopce. Možete da preskočite jedan dan, ali sledeći dan morate da vežbate, ma koliko vam bilo teško ili neprikladno. Pridržavanje ovog pravila je dovelo do toga da sam tokom mesec dana vežbao mnogo više nego pre.

3. Zapamtite, vežbanje vam daje snagu. Ako ste umorni da biste vežbali, zapamtite da vežbanje daje energiju a ne oduzima je. Trebalo mi je mnogo vremena da shvatim da se često jedva dovučem do sporstke sale, vežbam četrdeset minuta, i izađem osećajući se mnogo energičnije nego kada sam krenuo.

4. Svako vežbanje se računa. Pohvalite sami sebe i za ulaganje najmanjeg napora. Moj prijatelj, atletičar, mi je često rekao da sve što treba da uradi da bi vežbao je da navuče patike i zatvori vrata za sobom. Zašto ovo funkcioniše? Zato što znam da mogu da prekinem za pet minuta ako to želim, ali kada jednom počnem sa vežbanjem u najvećem broju slučajeva izdržim do kraja. Izlaženje na vrata je daleko najteži deo.

5. Ne morate da se istuširate. Jedan od problema - pogotovo za žene - je to što tuširanje može da oduzme mnogo vremena. Ali vi ne morate da trčite, ni da dižete tegove. Pronađite vežbe kao što je joga, šetanje i slično, od kojih se nećete oznojiti.

6. Uložite malo para u fizičke vežbe. Potrošite malo novca na članstvo u boljoj teretani, kupite iPod da vam pravi društvo tokom trčanja ili šetnji, ili angažujte sopstvenog trenera. Vežbanje se isplati sa stanovišta kvaliteta života, zato nemojte da budete škrti.

7. Nemojte da imate prevelike ambicije. Ja imam jednog prijatelja koji smatra da ako ne istrči maraton svaki dan, onda nije ništa uradio - pa zato uopšte ne vežba. Bolje bi mu bilo kada bi istrčao jedan kilometar pet puta nedeljno.

8. Nemojte da lažete sami sebe. To što ste član teretane, ne znači da i idete u teretanu. To što ste bili u dobroj formi na fakultetu ne znači da ste i danas u dobroj formi. Budite iskreni u vezi vaše kondicije i zdravstvenog stanja.

9. Imate vremena. Samo prošetajte dvadeset minuta. Ako nemate vremena za dužu šetnju, uradite barem toliko! I šetnja od dvadeset minuta dnevno će se isplatiti.

10. Vežbajte zbog zdravlja a ne zbog sujete. Mene mnogo više motiviše da razmišljam o vežbanju kao o sredstvu koje će me učini sretnijim, staloženijim i energičnijim i to odmah, umesto da razmišljam o dugoročnoj koristi, kao što je jačanje imuniteta i duži život. Nije naučno dokazano da vežbanje dovodi do mršavljenja, zato nemojte da odustanete zato što vam ne silaze kilogrami. Postoji mnogo drugih razloga zbog kojih vredi vežbati.

 

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar