Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

Preporučujemo

Šta nas čeka - Predviđanja eksperata - II izdanje

Šta nas čeka - Predviđanja eksperata - II izdanje

Popust cena: 880 rsd

Operacioni i projektni menadžment

Operacioni i projektni menadžment

Popust cena: 1140 rsd

Google Apps: Da li je došlo vreme da zamenite Office?

Nedavno je Google predstavio Premier izdanje Google Apps-a (prethodno poznatog pod imenom Google Apps for your Domain) po ceni od 50 dolara na godišnjem nivou.

Google Apps Premier Edition je kolekcija kancelarijskih alata za poslovnu upotrebu - procesor reči, program za rad sa tabelama, e-mail, kalendar i kreator web stranica - i svaki od ovih programa je dostupan preko Interneta.

Po ceni od 50 dolara po korisniku na godišnjem nivou, ovaj paket je mnogo jeftiniji nego Microsoft Office, a nudi skoro istu funkcionalnost. Microsoft poseduje svoj sopstveni kancelarijski onlajn paket koji se zove Office Live, ali ovaj paket ne može da se uporedi sa Google-ovim paketom. A ni Google se nije namerio na Office Live, već na Office.

Ovaj paket kao i drugi onlajn paketi iste namene predstavljaju u suštini vizije moguće budućnosti u kojoj će svi programi raditi isključivo preko Interneta. Da li dolazak Google Apps Premier Edition paketa signalizira smrt desktop softverskih dinosaurusa kao što je Microsoft Office?

Iako je ova ideja jako privlačna, odgovor je negativan. Barem za sada. Postoji mnogo razloga zbog kojih treba da budete uzbuđeni zbog Google-ovog novog plana, ali ima barem isto toliko razloga da se držite starih alata.

Razlozi za prelazak na Google-ove web zasnovane kancelarijske alate

  • Cena - U poređenju sa cenom od 500 dolara koliko košta kompletna verzija Microsoft Office Professional-a 2007, Google-ova cena od 50 dolara na godišnjem niovu je više nego konkurentna. U tu cenu je uključena telefonska, web i e-mail podrška, što znači da će kompanije uštedeti i u troškovima za IT podršku. Kompanije će možda na početku imati povećane troškove obuke prilikom prelaska sa jednog paketa na drugi, ali Google nudi neke interaktivne treninge koji mogu da pomognu da se ubrza proces adaptacije na novi kancelarijski paket.
  • Centralizovano skladištenje podataka - Dokumenti su dostupni sa bilo kog web pretraživača, olakšavajući rad korisnicima koji su često na putu ili koji vole da rade od kuće. Plus, 10 GB prostora za skladištenje je jako mnogo prostora za ovakvu vrstu aplikacija. Za većinu korisnika, to je više nego što će im ikada trebati.
  • Bezbednost - Podacima se pristupa kroz bezbedne konekcije i nasumično skladište, a Gmail koristi SSL za konekcije elektronske pošte. Na papiru, to je isti onaj stepen bezbednosti koji nudi Microsoft-ovo desktop rešenje. Google takođe nudi poslovnim korisnicima mogućnost da šalju celokupnu elektronsku poštu kroz gejtvej-ove koje sami hostuju. Korisnici dobijaju elegantan Gmail-ov interfejs, a korporacija može da nadgleda i prati saobraćaj i arhiviranje. Najveća prednost je u tome što Gmail ima najbolje filtere za spem i viruse od svih web zasnovanih e-mail servisa. Gmail automatski odbacuje izvršne fajlove (čak i ako se nalaze unutar arhive) i primenjuje ažurirane spem filtere.
  • 24/7 pristup radnom prostoru. Lepota web zasnovanih aplikacija je to što im se može pristupiti sa bilo kog računara koji ima vezu ka Internetu, bilo gde u svetu. Takođe, svaki radnik u kompaniji dobija isti komplet alata - kao standardnu korporacijsku softversku instalaciju ali bez troškova produkcije i instaliranja.
  • Oslobađanje od Microsofta - Svaka kompanija koja pređe na Google Apps će se osloboditi Microsoftovog sporaćkog ažuriranja i konfuznih, ograničavajućih zahteva licenci.

Razlozi za ostanak na desktop aplikacijama

  • Privatnost - Ovo je veoma važno i problematično pitanje. Trebaće jako mnogo dobrih razloga da se bilo koja kompanija, mala ili velika, ubedi da skladišti svoje podatke na serverima čiji je vlasnik, zaštitnik i menadžer Google. Trebaće stvarno veliko poverenje da se pristane na tako nešto. A čak i ako kompanija kaže OK, klijenti i investitori će možda reći Not OK.
  • Zakonska ograničenja - Određene industrije su zakonom obavezane da na tačno određeni način skladište, prenose i čuvaju podatke. Iako Google ima strategiju koja gotovo potpuno onemogućava gubitak podataka (podaci svih Google-ovih aplikacija se skladište nasumično u više centara za čuvanje podataka) i nudi opciona poboljšanja sigurnosti elektronske pošte, male su šanse da će finansijske i zdravstvene institucije u skoro vreme napustiti Microsoft Office.
  • Google Apps je nekompletan - Gde je PowerPoint ubica? Takođe, svi koji svoje kontakte čuvaju u Outlook-u će biti uplašeni Gmail-ovim funkcijama za upravljanje kontaktima.
  • Rad na Internetu je čudan - Korisnici koji su se navikli na glatko reagovanje desktop aplikacija će se osećati kao potpuni stranci u Web 2.0 svetu. Problemi vezani za latenciju, Ajax korisnički interfejs i nepostojanje bilo kakve drag-and-drop funkcionalnosti će odbiti mnoge korisnike.
  • Nema oflajn pristupa - Čak i u današnje vreme neprestane povezanosti sa Internetom, tokovi podataka se povremeno začepe. Pored, toga, na avionima još nema Wi-Fi-ja. Web zasnovani programi su potpuno beskorisni kada korisnik nije konektovan na Internet. Takođe, dokumentima skladištenim na Google-u ne može da se pristupi kada je Google van dohvata.

 

         
Twitter Facebook Linkedin Pinterest Email
         

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar

 

 

 

Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272