Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

Preporučujemo

ColdFusion MX

ColdFusion MX

Popust cena: 400 rsd

Ajax - trikovi

Ajax - trikovi

Popust cena: 1590 rsd

KAKO DA izaberete dobro ime za web sajt

Tužna je istina je da većina ljudi ne posvećuje dovoljno pažnje važnosti imena web sajta kada pokreće svoju prezentaciju na Internetu.

Zašto je ime web sajta važno?

Zato što ćete ga koristiti u imenu domena, u logou (najverovatnije), u naslovu stranice, a možda i u dizajnu web sajta. Međutim, ime web sajta je i više od toga. Od imena vašeg web sajta ili biznisa zavisiće i to:

  • kako će ljudi nalaziti vaš web sajt.
  • kako će se odnositi prema njemu.
  • kako će ga pamtiti kada odu sa vašeg web sajta.

Kod nas (mislim na Srbiju) se ova problematika ne shvata baš ozbiljno. A kao ilustraciju toga koliko je to važno dovoljno je da uzmemo nekoliko primera koji su svima (ili barem većini ljudi) poznati.

  1. U svetu, kada ljudi hoće da kupe knjigu preko Interneta u većini slučajeva idu samo na dva mesta: Amazon i Barnes & Noble. Kada ljudi kupe dobru knjigu na jednom od ova dva mesta oni neće
    prijateljima reći: "Hej, kupio sam odličnu knjigu na Internetu", već će reći: "Hej, kupio sam odličnu knjigu na Amazonu/Barnes & Nobleu".
  2. Možemo uzeti i primer koji je još poznatiji. Kada pretražujete Internet na globalnom nivou, na koje od ova dva mesta idete? Google ili Yahoo?
    Bez obzira na to koje ime web sajta izaberete, nikada nemojte da zaboravite da će ime igrati veoma važnu ulogu u vašem uspehu (ili propasti).

Kako da znam da sam izabrao dobro ime?

Prva stvar o kojoj treba da se postarate je domen, to jest zakup domena sa određenim imenom, koje bi trebalo da bude isto kao i ime web sajta. Naravno, ovo nije obavezno, ali je svakako najbolja varijanta sa marketinške tačke gledišta. Zato nema nikakvog smisla biranje odličnog naziva za web sajt, ako ne možete da zakupite domen sa istim imenom.

Biranje domena

Vaš domen je centar vašeg Internet identiteta. Šta jedan domen čini dobrim, a šta lošim? Pre svega njegovo ime. Zbog toga je veoma bitno da znate koje stvari treba da uzmete u obzir kada birate ime koje će vas predstavljati u čitavom svetu. Sledi kratak spisak stvari na koje morate obratiti pažnju kada birate domen.

Birajte odgovarajuću ekstenziju

Ime svakog domena ima ekstenziju, na osnovu koje se donekle može pretpostaviti šta se nalazi na web sajtu, to jest čime se bavi. Trenutno je dostupno mnogo različitih ekstenzija. Nabrojaću samo neke: .co.yu (domaći domen), .com, .biz, .org, .net, .ws i tako dalje.

Ubedljivo najbolji izbor je .com. Pre svega, zato što je to prva ekstenzija koju će ljudi da ukucaju u pretraživač kada traže nešto. Drugo, zato što je .com jedna od najstarijih ekstenzija, koja sugeriše vašim posetiocima i klijentima da vaš biznis/web sajt već dugo vremena postoji, posluje i opstaje na Internetu, što, naravno, ne mora uopšte da bude tačno. Ali, kao što je Robert Redford rekao u filmu "Sneakers": "Nije važno kakva je stvarnost, već kakva je perpcepcija stvarnosti". Zato, ako ste vlasnik domena koji želi da bude lako pronađen (a koji to neće?) najbolji izbor je .com.

Međutim, često je veoma teško naći dobar .com domen. Ono što najviše dolazi u obzir u slučaju da ne nađete odgovarajući .com domen su .net, .info i domeni na nivou država, a to je u našem slučaju .co.yu. Ali, i oni su dobri samo u određenim situacijama:

  • net ekstenziju možete da koristite za većinu sajtova, ali ona je najbolja za tehnološki orijentisane sajtove. Ako uspete da nađete kratko .net ime koje se lako pamti, to je skoro isto tako dobro kao .com, ali ako je ime predugačko ili suviše složeno, odustanite.
  • Razmislite o .info ekstenziji ako je vaš web sajt informacionog karaktera. Na primer, ako bih želeo da kupim hard disk ukucao bih harddisk.com, ali ako bih želeo da saznam kako hard disk radi i koje su mu osnovne komponente, ukucao bih harddisk.info. I nemojte slučajno da postavite neinformacijski sajt na .info domen. Time ćete samo iznervirati posetioce, što nikako nije dobro za posao.
  • Domeni na nivou država su korisni za poslove koji su stacionirani u određenim državama, ili čija klijentela je specifično vezana za određenu državu. U tom slučaju, ovakav domen je bolji i od .com domena. Nikako nemojte da uzimate .co.yu domen (ekstenzija naših domena) za sajtove koji su usmereni ka svetu, osim ako to nije nešto stvarno jako kratko i lako za pamćenje.

Što kraće ime to bolje

Mada vam neki provajderi omogućuju da registrujete ime koje ima čak 63 karaktera, morate da imate u vidu da ime domena treba lako da se pamti i da se brzo i lako ukucava u pretraživač. Probajte da registrujete najkraće moguće ime koje ća vaši klijenti i posetioci lako povezati sa vašim web sajtom. Generalno pravilo glasi da je najbolje da bude ispod 7 karaktera (naravno bez nastavka, kao što je .co.yu, .com i slično).
Takođe, jednostavno ime se:

  • lakše izgovara.
  • izgleda profesionalnije.
  • i manje su šanse da će ga korisnici pogrešno ukucati u pretraživač.

Izaberite ime koje se lako izgovara

Ovo sam već spomenuo u prethodnom odeljku, ali bih hteo da objasnim zašto je to bitno. Nedostatak dobrih imena poslednjih godina je doveo do pojave besmislenih imena. Ako treba tri puta ljudima da sričete ime vašeg domena, znaćete da ste napravili veliku grešku.

Ako želite da vas ljudi pamte, oni treba da budu u stanju da zapamte vaš domen kao jednu reč.

Takođe, izbegavajte korišćenje crtica. Istina, to je odličan način da dođete do domena koji nije registrovan, ali će pamćenje imena vašeg domena još više otežati. Ako već morate da je koristite, ograničite se na jednu crticu, ni slučajno više.

Izaberite opisno ime

Dobro ime domena ili biznisa će precizno opisati sadržaj web sajta. Uzmimo za primer Royal Mail (Kraljevska pošta) u Velikon Britaniji. Ova kompanija je promenila ime u Consignia. Kada Englezu kažete Royal Mail, on će imati jasnu asocijaciju na posao kojim se bavi data kompanija. Ali, kada mu kažete Consignia, on neće imati asocijaciju na pisma i poštu. Ova kompanija je ubrzo uvidela grešku i ponovo promenila ime. Sada se zove Royal Mail Group. Iz ovoga je jasno da izmišljeno korporativno ime koje košta mnogo novaca nije uvek najbolje rešenje.

Naravno, postoje svetski poznate kompanije koje koriste potpuno besmislena imena koja ne opisuju ono čime se kompanija bavi (na primer, Orange koja nudi usluge mobilne telefonije). Međutim, ove kompanije uspeh mogu da zahvale skupim marketinškim kampanjama koje su njihova imena učinila poznatim. Ali, šta je po vašem mišljenju bolje? Besmisleno ime koje treba reklamirati (što košta mnogo novca), ili ime koje precizno opisuje šta radite i ne košta ništa?

Pazite na ključne reči

Kao što vam je poznato, kada pretražujete Internet vi upisujete ključne reči u Google ili neki drugi svetski ili domaći sajt za pretraživanje. Ako za ime domena upotrebite termin koji se koristi u pretrazi sadržaja kojima se vaš sajt bavi, na dobrom ste putu da se veoma visoko rangirate na sajtovima za pretraživanje. Bez upotrebe ijedne od složenih tehnika za visoko rangiranje na pretraživačima kao što je Google, ovo može da bude baš ono što vama treba.

Izbegavajte imena poznatih kompanija i brendova

Postoji jedan vrlo dobar razlog za ovo. Sigurno ste čuli priče o ljudima koji su na vreme kupili domene poznatih multimilionskih kompanija i onda ih prodali tim kompanijama za ogromne pare. Međutim, imajte na umu da su ove firme potrošile jako mnogo para na izgradnju svog brenda i da im se ne daje još para za kupovinu domena koji im, složićete se sa mnom, po određenom pravu i pripada. Umesto da vam plate za domen, oni će najverovatnije platiti svojim advokatima da vas tuže.

Odmah registrujte domen

Imena domena se registruju ogromnom brzinom. Što više odugovlačite, tim su manje šanse da ćete naći domen sa imenom koje vama odgovara. Lako može da se desi da završite sa imenom domena od 30 karaktera koje niko drugi nije hteo. Zato požurite. Ne morate da budete web dizajner, niti da znate bilo šta o web dizajnu. Samo registrujte ime
domena pre nego što prođe i poslednji voz da nađete ime koje stvarno želite.

Jedno ime nije uvek dosta

Ponekad nije loše da registrujete više sličnih domena, ili domene istih imena koji se razlikuju samo u ekstenziji. Na primer, ako ste uzeli domen mojdomen.com, uzmite i domen mojdomen.net. Takođe, možete da registrujete jedan domen koji sadrži puno ime vaše firme i drugi domen sa njegovom kraćom verzijom, lakšom za pamćenje. Neki ljudi čak registruju pogrešno napisana imena njihovih kompanija (ne morate da imate različite web stranice za svaki domen, pošto više domena može da vodi na jedan te isti web sajt).

 

         
Twitter Facebook Linkedin Pinterest Email
         

Komentari

• Jelena Buncic
Odlican teskt, puno korisnih saveta.

• Bojana Gez
Sjajan tekst. Mnogo korisnih saveta

Ostavite komentar Ostavite komentar

 

 

 

Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272