Počeo sam nedavno da čitam priče o metodama koje ljudi primenjuju kako bi obezbedili mir na poslu i bili sigurni da njihovo vreme i pažnja neće biti utrošeni na loše ideje, nemarne ljude, ili neke druge vrste kradljivaca vremena.
U ovom članku donosimo nekoliko saveta koji će vam možda pomoći da napravite sopstvenu oazu mira na poslu, kada vam je to stvarno neophodno.
Odmah da istaknem da ja ne primenjujem sve od navedenih saveta ali ih navodim kao taktike koje primenjuju drugi kako bi raščistili gužvu oko sebe i dobili više vremena za obavljanje poslova koji su bitni.
Odvojite sve e-mail poruke koje nisu namenjene striktno vama
Filtrirajte u "čekaonica" direktorijum (ime direktorijuma promenite ako vam ovo ne odgovara) sve e-mail poruke koje nisu namenjene samo vama. Da biste to uradili filter treba da uključi liste, e-mailove koji sadrže "CC", "BCC" i sve ostale grupne mailove koji nisu namenjeni isključivo vama. Nakon toga, jednom dnevno možete da proverite sadržaj ovog direktorijuma i ako je potrebno kreirate određena kompenzujuća pravila.
Odložite za kasnije "to unsubscribe" e-mailove
Filtrirajte e-mailove koji sadrže tekst “to unsubscribe.” Iako će neki od ovih mailova sigurno biti vredni (Google liste i slično), taj tekstualni niz znači da psotoji velika šansa da se radi o bulk (grupnoj) poruci koja se generiše automatski. A većina ljudi ovakve e-mailove želi da vidi maksimum jednom dnevno i to samo onda kada imaju vremena. Drugim rečima: ne uznemiravaj me svaki put kada neko na Facebook-u želi da budem zombi ili nešto slično.
Ostavite e-mail poruke ljudi od poverenja
Ako imate veoma bučnu (punu đubreta u obliku spema) i dinamičnu listu, filtrirajte sve poruke osim poruka od ljudi sa kojima ste skoro svakodnevno u kontaktu i koji vam nešto znače. Kada se poruke od ovih ljudi pojave, saznajte povodom čega se javljaju i brzo im odgovorite.
Na sastanku ste nedodirljivi
Minut nakon utvrđenog vremena za sastanak vrata sobe za sastanke se zatvaraju i svi koji su zakasnili nisu dobrodošli. Naravno, ovo može da ima i neželjene posledice ako ste vi onaj što kasni ili mrzite da idete na sastanke.
Zabranite gadžete
Postavite sto pored vrata za sastanke. Ako želite da uđete na sastanak, svi elektronski uređaji koje nosite sa sobom ostaju tamo, i to isključeni. Nema čavrljanja i zezanja sve do pauze ili završetka sastanka. Razmišljanje koje stoji iza ovog pravila je sledeće: ako imaš vremena zda se bakćeš sa svojim iPhone-om, očigledno je da nisi potreban u tom delu sastanka, pa zašto ste ti i tvoj uređaj uopšte tu?
Uklonite sav komfor
Da bi sastanak protekao brzo i efikasno uklonite sve pogodnosti zbog kojih bi ljudi želeli da produže boravak na sastanku i preko vremena koje je potrebno. Tu mogu da spadaju pravila kao što su nepostojanje sokova i grickalica, isključivanje elektronskih uređaja, pa sve do stvarno ekstremnih mera kao što je sastanak bez mogućnosti da se bilo gde sedne.
Da, slažem se, neke od ovih mera su stvarno ekstremne. Ali morate da priznate da su ovo odlične ideje za malo eksperimentisanja. A ako vam omoguće da dobijete nazad dragoceno vreme koje svaki dan gubite na gluposti, siguran sam da ćete ih drage volje primenjivati, ma koliko da su ekstremne i nemilosrdne.
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272 |
||