Access

Alternativna učenja

Android

Animacija

Antropologija

Apple - MAC OS X

Arheologija

Arhitektura

Astrologija

Astronomija

Audio kursevi + knjige

Audio, Multimedia, Video

Autobiografija

AutoCad, ArchiCAD, SolidWorks, Catia, Pro/Engineer

Automobili

Bajke

Baze podataka

Biografija

Biološke nauke

Botanika

C++ Visual C++ C#

Cloud

CSS

Dečije knjige

Delphi

Digitalna fotografija

Dizajn

Django

Domaće pripovetke

Domaći roman

Drama

E-knjiga

E-komerc

ECDL

Ekologija

Ekonomija

Elektrotehnika

Enciklopedija

Esejistika

Etika

Fantastika

Film

Filologija

Filozofija

Fizika

Fotografija

FULL STACK DEVELOPMENT

Geografija

Geologija

GOOGLE

Grafika, Dizajn, Štampa

Građevinarstvo

Hardver

Hemija

Hidrotehnika

Hobi

Horor

Humor

Internet

Intervju

Istorija

Istorija i teorija književnosti

Istorija umetnosti

Istorijski roman

Java, JavaScript, JScript, Perl

Joomla

jQuery

Knjiga posle posla - Beletristika i ostala izdanja

Knjižare i naše knjige

Književna kritika

Kuvari, hrana i piće

Leksikografija

Lingvistika

Ljubavni roman

logo

Magija

Marketing

Mašinsko učenje

Mašinstvo

Matematika

Medicina

Memoari

Menadžment

Modeliranje podataka

Monografija

Mreže

MS Office

Muzika

Nagrađivanje knjige

Naučna fantastika

Obrada teksta

OFFICE 2013

OpenOffice.org

Operativni sistemi

Oracle

Organizacione nauke

Pedagogija

PHP I MYSQL

Pisci u medijima

Ples

Poezija

Politika

Poljoprivreda

Popularna medicina

Popularna nauka

Popularna psihologija

Posao

Pozorište

Pravo

Pravoslavlje

Primenjene nauke

Pripovetke

Prirodne nauke

Priručnik

Programiranje

Psihologija

Publicistika

Putopis

Python programiranje

Raspberry PI

Rečnici

Religija

Robotika

Roman

Ruby i Ruby on Rails

Satira

Saveti

Sertifikati

Slikarstvo

Socijalna mreža - Facebook

Sociologija

Sport

Sport i hobi

SQL Server

Statistika

Strip

Tabele

Tableti

Tehnologija

Telekomunikacije

Triler

Turizam

Twitter

Udžbenici

Umetnost

Unix, Linux

Urbanizam

UX DIZAJN

Visual Basic .NET, VBA, V. Studio

Web design

Windows

Windows 7

Windows 8

WordPress

Zaštita i sigurnost

Zoologija

 

Kako da zaradite milijarde lajkovima na primeru Fejsbuka

 

 

  • Twitter
  • Facebook
  • Google plus
  • Linkedin
  • Pinterest
  • Email

 

Pregleda (30 dana / ukupno): 9 / 2830


Zakerberg poseduje 28,2% deoničarskog kapitala, što mu daje većinsku kontrolu

 

Fejsbuk je veoma profitabilna kompanija: U 2011. godini ostvarila je prihod od 3,7 milijardi dolara i operativnu dobit (pre odbijanja kamata i poreza) od 1,7 milijardi dolara. Čist prihod u 2011. iznosio je milijardu dolara.


Dugme za “lajkovanje” i povećanje broja korisnika pretvorilo je gubitke u profit.

Fejsbuk je profit počeo da ostvaruje 2009, nakon uvođenaj dugmeta za "lajk",  koje je omogućilo prihode od reklame i utvrđivanej ciljnih grupa korisnika za reklamiranje proizvoda.


Mark Zakerberg i dalje kontroliše kompaniju. 

Zakerberg trenutno poseduje 28,2% deoničarskog kapitala, što mu (kada se  pretvori u glasove u Upravnom odboru ) daje većinsku kontrolu nad kompanijom.


Broj aktivnih korisnika se i dalje brzo povećava: krajem 2011. Fejsbuk je imao 845 miliona aktivnih korisnika, za 39 odsto više nego u istom periodu prethodne godine.

 

Ahilovu petu sajta potencijalno predstavlja njegova verzija za mobilni telefon. Na mobilnoj verziji sajta trenutno nema reklama, ali upravo to je način na koji sve veći broj ljudi ide na Fejsbu. S toga kompanija konstatuje da "na naše prihode može negativno da se odrazi ako u svoje moblne aplikacije i mobilni vebsajt ne uključimo reklame ili sponzorisane priče. Verujemo da će ljudi širom sveta i dalje sve više koristiti Fejsbuk preko mobilnih uređaja, i da će taj vid korišćenja delimično zamenjuje i ubuduće će zamenjivati,  korišćenje putem personalnih kompjutera."


Fejsbuk zavisi od oglašavanja, ali udeo oglasa u ukupnom prihodu smanjuje iz godine u godinu (2009. prihod od oglašavanja iznosio je 98 odsto, 2010. 95 odsto, a 2011. 85 odsto. Ostatak potiče od kupovine internet aplikacija, kao što je onlajn igrica “Farmvil” kompanije Zinga.


Kompanija Zinga je značajan partner. U 2011. godini, njen doprinos prihodu Fejsbuka iznosio je 12 odsto.

“Ukoliko se smanji broj korisnika Zinginih igrica na našoj platformi, ako Zinga nastavi da lansira nove igrice ili ih preseli na konkurentske platforme, ili ako ne uspemo da sačuvamo dobre odnose sa ovom kompanijom, može da nam se desi da izgubimo Zingu kao značajnog saradnika, što će negativno uticati na naše finansijske rezultate”, navodi se u dokumentu.


Očekuje se pad stope rasta. Ovo nije iznenađujuće s obzirom na brzinu dosadašnjeg rasta - u 2010. zabeležen je rast od 154 odsto u odnosu na prethodnu godinu, a 2011. u odnosu na 2010. rast je iznosio 88 odsto.
 

Prihod Fejsbuka 2011. bio je otprilike isti kao prihod Gugla 2004, kada je ta kompanija podnela svoju prijavu. Profit Fejsbuka je, međutim, mnogo veći.
 

Privatnost se samo uzgred spominje. Nije joj posvećen poseban odeljak s upozorenjima šta bi moglo da se dogodi ako se ljudi zabrinu za svoju privatnost.
 

Fejsbuk je, međutim, započeo da gradi sopstvene centre za čuvanje podataka. Ne navodi se precizno količina novca koja je u ove centre investirana, ali u dokumetu stoji  "2011. smo počeli da svoje proizvode  isporučujemo iz centara az obradu podataka koji su u vlasništvu Fejsbuka, uz upotrebu servera konstruisanih specijalno za nas."  Interasantno bi bilo da se sazna nešto više o tome ko ove servere konstruiše - da li ih Fejsbuk sam proizvodi, poput Gugla?

 

Fejsbuk ima mnogo rivala, naročito u Kini. Fejsbuk želi da se probije i u tu zemlju, ali ističe da u njoj ima konkurente, kao što su Renren, Sina i Tensent.
 

Kao “ključni kadrovi” navedeni su samo Zakerberg i Šeril Sandberg, glavna izvršna direktorka.
 

Mnogi zaposleni koji su u Fejsbuku duže vreme postaće veoma bogati. To ne iznenađuje; njima je podeljeno 138 miliona akcija po ceni od 0,83 dolara. Budući da se očekuje da njihova cena dostigne 45 dolara, to je skoro 6,2 milijarde dolara čistog profita za celokupno osoblje.

BLIC.

 

Budite prvi koji će ostaviti komentar.

Ostavite komentar Ostavite komentar