Virtual Hosting ima odličan članak koji se bavi detaljima dobrog web dizajna koji su usko povezani sa istraživanjima kretanja pogleda posmatrača. Većina saveta i informacija je zdravorazumska: ljudi skeniraju web stranice a ne čitaju ih, prvo pogledaju gornji levi ugao stranice, ignorišu reklame, ignorišu šareno formatiranje koje izgleda kao reklama, i tako dalje. Ali zašto ljudi stupaju u interakciju sa stranicama na ovaj način?
Odgovoro je očigledan: web dizajneri su istrenirali posetioce da koriste web sajtove na određeni način. Yahoo, Google, AOL, i MSN formatiraju svoje web stranice prema navedenim smernicama. Zbog toga, ljudi očekuju imena web sajtova i logoe da se nalaze gore levo. Oni očekuju da slike koje liče na banere budu reklame i zbog toga ih ignorišu. Oni očekuju da sajt izgleda i funkcioniše na određeni način i postanu frustrirani kada oni to ne rade.
Na neki način ovo je slično kao kod novina. Ljudi očekuju da novine izgledaju i funkcionišu na određeni način, bez obzira u kom gradu ili kraju sveta se nalaze. Svaki web sajt koji koristi ovu standardnu šemu (koja uopšte nije loša) dovodi do toga da sve više korisnika očekuje da i sledeći sajt koji posete izgleda isto. To je sa jedne strane dobro jer se tako povećava upotrebljivost. Sa druge strane je loše zato što se time ograničava kreativnost i otkrivanje novih dizajnerskih rešenja. Ovajko dizajneri moraju da budu inovativni unutar veoma malog prostora za manevrisanje.
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272 |
||