Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

 

Access

Alternativna učenja

Analiza podataka

Android

Animacija

Antropologija

Apple - MAC OS X

Arheologija

Arhitektura

Astrologija

Astronomija

Audio kursevi + knjige

Audio, Multimedia, Video

Autobiografija

AutoCad, ArchiCAD, SolidWorks, Catia, Pro/Engineer

Automobili

Bajke

Baze podataka

Biografija

Biološke nauke

Blockchain

Botanika

C++ Visual C++ C#

ChatGPT

CSS

Dečije knjige

Delphi

Digitalna fotografija

Dizajn

Django

Domaće pripovetke

Domaći roman

Drama

E-knjiga

E-komerc

ECDL

Ekologija

Ekonomija

Elektrotehnika

Enciklopedija

Esejistika

Etika

Fantastika

Film

Filologija

Filozofija

Fizika

Fotografija

FULL STACK DEVELOPMENT

Funkcionalno programiranje

Generativna veštačka inteligencija

Geografija

Geologija

Git i GitHub

GOOGLE

GPT

Grafika, Dizajn, Štampa

Građevinarstvo

Hardver

Hemija

Hidrotehnika

Hobi

Horor

Humor

Internet

Intervju

Istorija

Istorija i teorija književnosti

Istorija umetnosti

Istorijski roman

Java

JavaScript

Joomla

jQuery

Knjiga posle posla - Beletristika i ostala izdanja

Knjižare i naše knjige

Književna kritika

Kuvari, hrana i piće

Leksikografija

Lingvistika

Ljubavni roman

logo

Magija

Marketing

Mašinsko učenje

Mašinstvo

Matematika

Medicina

Memoari

Menadžment

Modeliranje podataka

Monografija

Mreže

MS Office

Muzika

Nagrađivanje knjige

Naučna fantastika

Obrada teksta

OFFICE 2013

OpenOffice.org

Operativni sistemi

Oracle

Organizacione nauke

Pedagogija

PHP I MYSQL

Pisci u medijima

Ples

Poezija

Politika

Poljoprivreda

Popularna medicina

Popularna nauka

Popularna psihologija

Posao

Poslovanje

Pozorište

Pravo

Pravoslavlje

Primenjene nauke

Pripovetke

Prirodne nauke

Priručnik

Programiranje

Projektovanje softvera

Psihologija

Publicistika

Putopis

Python programiranje

Računarstvo u oblaku

Raspberry PI

Razvoj

Rečnici

Religija

Robotika

Roman

Ruby i Ruby on Rails

Satira

Saveti

Serija Roberta C. Martina

Sertifikati

Slikarstvo

Socijalna mreža - Facebook

Sociologija

Sport

Sport i hobi

SQL

Statistika

Strip

Tabele

Tableti

Tehnologija

Telekomunikacije

Triler

Turizam

Twitter

Udžbenici

Umetnost

Unix, Linux

Urbanizam

UX DIZAJN

Veštačka inteligencija

Visual Basic .NET, VBA, V. Studio

Web design

Windows

Windows 7

Windows 8

WordPress

Zaštita i sigurnost

Zoologija

 

Saveti – Internet

Ukupno: 1401, strana 17 od 71

Firefox: KAKO DA pomerite kartice ispod ili iznad linije adrese

 

 

 

Jedna od novih funkcija Firefoxa 4 je  mogućnost postavljanja kartica ispod ili iznad linije adrese. Da biste pomerili kartice ispod ili iznad  linije adrese, uradite sledeće:  Kliknite desnim tasterom miša desno od  linije adrese.   Iz kontekstnog menija izaberite opciju Tabs  on Top ako želite da se kartice nalaze iznad linije adrese.   Isključite opciju Tabs on Top ako želite da  se kartice nalaze ispod linije adrese.
 
   

Firefox: KAKO DA promenite boju dugmadi u liniji sa alatkama

 

 

 

Redizajnirana verzija Firefoxa je vizuelno  lepša i bolja od prethodnih verzija ali jedna sitnica može da zasmeta nekim  korisnicima. Pitate se koja je to sitnica?Jarko narandžasto dugme glavnog menija koje se  nalazi u gornjem levom uglu nekim korisnicima smeta i pronašli smo rešenje kako  da promenite boju ovog dugmeta ili čak da ga učinite providnim. Da biste promenili boju dugmeta glavnog menija  ili ga učinili providnim, uradite sledeće:  Potražite direktorijum vašeg profila -  kliknite na Help > Troubleshooting Information a zatim na opciju Open  Containing Folder.   Potražite direktorijum Chrome.   Kopirajte userChrome-example. css  Promenite naziv kopije na userChrome. css  Otvorite fajl userChrome. css u editoru po  izboru i unesite sledeći kod:    #appmenu-button-container {    position: fixed !important;    }    #appmenu-button {    padding: 3px 18px 3px 18px !important;    margin-top:3px !important;    background-color: rgba(54, 121, 166, 0. 2)  !important;    }    #navigator-toolbox[tabsontop="true"]  #TabsToolbar {    padding-left: 95px !important;    }    #navigator-toolbox[tabsontop="true"]  #TabsToolbar {    padding-left: 105px !important;    padding-top:1px !important;    padding-right:98px !important;    }  Najvažniji je drugi blok (#appmenu-button).   Promenite boju (54, 121, 166) ili providnost (0. 2) tako što ćete promeniti  vrednosti.   Snimite promene i restartujte Firefox.
 
   

Firefox: KAKO DA se ulogujete na više Gmail naloga istovremeno

 

 

 

Po standardnom podešavanju, istovremeno možete  da otvorite samo jedan Gmail nalog. Ako imate više Gmail naloga, postoji  rešenje koje vam omogućava da otvorite više naloga odjednom. Ako želite da otvorite više Gmail naloga  odjednom, uradite sledeće:  Instalirajte MultiFox, ekstenzija koja odlično  radi na Firefoxu 3. 6.   Restartujte Firefox.   Ulogujte se na prvi Gmail nalog.   U liniji menija kliknite na File > New identity profile.   Otvoriće se novi prozor Firefoxa u kojem  možete da otvorite drugi Gmail nalog.
 
   

Flock - pretraživač za socijalne mreže

 

 

 

Flock je web pretraživač izgrađen na kodu Mozilla-inog Firefox-a. Flock integriše različite blogove, agregatore vesti i socijalne mreže kao što su Facebook, YouTube, Twitter, Flickr, Blogger, i druge, u jednu funkcionalnu celinu. Kada se korisnici uloguju na bilo koji od 15 podržanih socijalnih servisa, pretraživač ih pita da li treba da zapamti njihov nalog. Ako korisnik da potvrdan odgovor, Flock će ih obaveštavati svaki put kada njihovi prijatelji aplouduju fotografije ili publikuju bilo kakve sadržaje. Tvorci pretraživača tvrde da on omogućuje "lako deljenje medijskih fajlova putem prevlačenja i puštanja, lako aploudovanje fotografija, a poseduje i ugrađeni editor za editovanje blogova koji omogućuje lako postovanje bilo gde na webu". Kompanija Flock je naslednik Round Two kompanije koja se razvila zahvaljujući investicijama Bessemer Venture Partners, Catamount Ventures, Shasta Ventures, i drugih investitora. Bart Decrem i Geoffrey Arone su osnivači kompanije. Reference "Flock, Under Those Feathers", PaulStamatiou. com, 21. oktobar, 2005.   "Flock, the New Browser on the Block", BusinessWeek, 5. oktobar 5, 2005.   "Killer Buzz Flocks to New Browser", Wired News, 14. september, 2005.   "I Have a New Favorite Web Browser: Flock", PC World, 23. oktobar, 2007.   Lista web pretraživača Poređenje web pretraživača Flock home stranica 1. 0 vodič za korisnike Informacije o dolazećoj verziji 1. 1 Flock Wiki Nezvanični Flock skrinšotovi Lista ekstenzija za Flock
 
   

Foxmarks je sada kompatibilan sa Firefox-om 3

 

 

 

Dok je Google Browser Sync za Firefox 3 još nedostupan, dobri momci u Foxmarks-u koji su testirali njihovu  Firefox 3 betu nekoliko nedelja, konačno su završili svoj posao. Krenite i preuzmite najnoviju verziju Foxmarks-a, koji vam omogućuje da sinhronizujete vaše bukmarkove na većem broju računara, zajedno sa svim novostima u funkcijama bukmarkovanja u Firefox-u 3.
 
   

FriendMobilizer - korisna aplikacija za Facebook

 

 

 

FriendMobilizer je Facebook aplikacija za Windows Mobile uređaje koja vam daje pristup najčešće upotrebljavanim delovima Facebook-a kada se ne nalazite za računarom. Vi možete da upotrebite aplikaciju da biste: Primali obaveštenja i odgovarali na njih kao i na inbox poruke Pretražujete fotografske albume Pišete na zidove Ažurirate vaš status FriendMobilizer je besplatan ali neće raditi na svim Windows Mobile uređajima. Treba da imate Windows Mobile 6 ili noviji da biste mogli da instalirate program u glavnu memoriju vašeg uređaja, a ne na karticu za skladištenje. Vi takođe treba da obezbedite telefonski broj da biste se registrovali, što znači da klasični PDA uređaji otpadaju. Adresa: FriendMobilizer
 
   

Funkcije Firefoxa 3 za koje možda niste znali - I deo

 

 

 

Iako je verovatno  najreprezentativnija funkcija Firefoxa 3 nova Awesome linija, pauziranje  daunlodovanja i rezimiranje, zaštita od zlonamernih sajtova, nove teme i poboljšane  performanse, u Firefox 3 su uključene i neke funkcije za koje možda niste ni  znali. Evo nekih  odličnih funkcija za koje biste trebali da znate:  Dupliranje  kartica. Pritisnite Ctrl dok povlačite karticu da biste kreirali duplikat  prevučene kartice uključujući i njenu istoriju pretrage. Napomena: ova funkcija  ne radi na Mac računarima.   Pomeranje  kartica u drugi prozor. Samo prevucite karticu i otpustite je na drugi prozor  da biste je premestili. Ako je prevučena kartica poslednja u svom prozoru,  prozor će se zatvoriti.   Promena  veličine linije za pretragu. Kada je linija za pretragu postavljena pored  linije Location, možete da povučete ručice između njih da biste im promenili  veličinu.   Dodavanje pretrage ključnih reči. Izaberite Manage Search  Engines u meniju i otvoriće se Search Engines Manager. Izaberite mašinu za  pretragu i pritisnite Edit Keywords a zatim unesite ključnu reč. Sada možete da  unesete ključnu reč praćenu sa terminima pretrage u liniju lokacije. Nastavak  sledi. . . .
 
   

Funkcije Firefoxa 3 za koje možda niste znali - II deo

 

 

 

Iako je verovatno najreprezentativnija funkcija Firefoxa 3  nova Awesome linija, pauziranje daunlodovanja i rezimiranje, zaštita od  zlonamernih sajtova, nove teme i poboljšane performanse, u Firefox 3 su  uključene i neke funkcije za koje možda niste ni znali. Evo još nekih  odličnih funkcija za koje biste trebali da znate:  Nekontinualne selekcije. Napravite selekciju mišem kao  što biste inače uradili. Zatim držite pritisnut taster Ctrl (Cmd na Mac-u) i  selektujte da biste dodali selekciji i kreirali veću, nekontinualnu selekciju  tako da možete da kopirate ili štampate šta god želite.   Integrisane ekstenzije. Nema potrebe da posetite Mozilla  Add-ons web sajt zato što Firefox 3 vam sve to donosi direktno iz nove stranice  Get Add-ons u Add-ons Manageru. Pretražujete, pronalazite i instalirajte pomoću  jednog klika.   Isključivanje plag-inova. Ako Firefox često blokira, uzrok može da bude plag-in. Da biste se uverili,  isključite sumnjive plag-inove na stranici Plugins u Add-ons Manageru.   Provera  blokiranja. Unesite about:crashes u liniju lokacije da biste dobili listu  grešaka. Kliknite na izveštaj o grešci da biste dobili i detaljan opis.
 
   

Gde da idete kada vam je dosadno

 

 

 

Nakon što pročitate sve vesti na našem sajtu, šta obično radite? Igrate igre, surfujete Internetom, komunicirate sa ljudima? Ako vam je sve to dosadilo možda će vam ovaj članak pomoći. Predstavićemo vam pet mesta na Internetu na koja možete da odete za koja smo sigurni da vam neće biti dosadna. Naravno ne mislimo da spomenemo nijedan od društvenih sajtova za gubljenje vremena, kao što je Facebook i slični. Kongregate - u ponudi od preko 2. 500 igara sigurno ćete naći barem nekoliko koje će vas zainteresovati. Najpopularnijih pet igara na ovom web sajtu su: - Desktop Tower Defense 1. 5- Dolphin Olympics 2- Boxhead: 2Play Rooms- Portal: The Flash Version- The Fancy Pants Adventures StumbleVideo - ovaj web sajt doneo nam je StumbleUpon. Srećom ne morate da instalirate nikakav dodatak ili ekstenziju da biste ga koristili.  Jednostavno idite na http://video. stumbleupon. com i kliknite na “Stumble” dugme. Web sajt će vam vratiti gomilu nasumičnih video klipova koje možete da pogledate i ocenite ih. Na osnovu vaših ocena, ovaj web sajt će pokušati da vam prikaže video materijale za koje pretpostavlja da će vam se svideti. Postoje i specijalizovani kanali kao što je humor (moj omiljeni kanal) koje možete da izaberete i koji će vam obezbediti sate i sate zabave! Fat Wallet/SlickDeals Forums - na ovom web sajtu ćete naći gomile povoljnih kupovina, robe na sniženju i slične povoljne ponude! Pregledajte forume i čitajte threadove i vrlo brzo ćete pronaći ponude koje jednostavno nećete moći da odbijete. Ako ste dovoljno brzi, možete da budete prvi koji će kupiti neki super jeftini proizvod. Uostalom svakako ćete trebati da budete brzi pre nego što ponuda postane “mrtva. ” Posetite FatWallet forums i SlickDeals forums. 10 aviona od papira - ko kaže da samo deca mogu da prave papire od aviona kada im je dosadno? Ovaj sajt poseduje animirane slike koje vas vode kroz proces izrade deset različitih aviona od papira, kao što je “Stealth” ili “Moth. ” Ako vas papirni avioni ne interesuju, probajte Paper Toys.   To je web sajt koji nudi razne vrste papirnih igračaka koje treba da odštampate, kako za decu tako i za odrasle. Sve što treba da uradite je da odštampate, isečete, savijate i lepite. Da li vam možda treba papirni Mercedes 320 SL? How Stuff Works - How Stuff Works je odličan web sajt ako imate nekoliko slobodnih minuta koji nisu dovoljni za igranje igre ili neku drugu aktivnost. Za samo nekoliko minuta vi možete da saznate kako rade različite stvari, kao što je prekidač strujnog kola ili računarski monitor! Na ovom web sajtu naći ćete raznorazna objašnjenja u različitim kategorijama, koja će vam omogućiti da saznate činjenice iz oblasti koje vas zanimaju.  Svakodnevna poseta ovom web sajtu će vam omogućiti da svaki dan saznate nešto novo i interesantno.
 
   

Gde da nabavite stare verzije programa

 

 

 

Da li ste možda poželeli da deinstalirate Windows Media Player 11 i da vratite Windows Media Player 10, zato što je on kompatibilan sa vašim MP3 plejerom? Pitate se da li je Windows Media Player 10 još dostupan? Posetite web sajt OldVersion. com, koji nudi stare verzije programa, čak i do njihovih početaka, čak i ako su kompanije koje su napravile program skinule isti sa Interneta. U slučaju Windows Media Playera, OldVersion se proteže unazad do WMP 5. 1, kada je to bio program od samo 200KB (i nakon što je promenio ime sa NetShow). WinZip, na primer, je dostupan unazad do verzije 3. 2. OldVersion nudi 2,388 verzija 179 programa. Naravno nećete naći komercijalni programe kao što je Microsoft Office za daunlod; OldVersion arhivira samo programe koji mogu da se daunloduju i samo popularne programe (naročito su popularni stari web pretraživači). Postoje i drugi sajtovi koji nude istu vrstu servisa: vredi da pogledate i OldApps. com i Old-Versions. net ako na OldVersion ne pronađete ono što vam je potrebno. Naravno, ako ni to ne uspe, osnovna web pretraga za specifičnom verzijom programa koji tražite je sledeći dobar korak. Ili, ako vam je potreban neki komercijalni program pokušajte da ga kupite na RetroSoftware (Microsoft Office 95 košta samo $99!). Konačno proverite Mac. OldApps. com ako imate Apple računar.
 
   

Generator jakih lozinki radi upravo ono što mislite da radi

 

 

 

Verovatno znate da biste trebali da koristite različite lozinke za svaki web sajt koji posećujete. I verovatno to ne radite. Ali se barem uverite da ne koristite iste lozinke za Facebook i za onlajn bankovni račun. I uverite se da imate bezbednu lozinku koju je teško pogoditi za važne sajtove kao što su finansijske institucije. Strong Password Generator može da vam pomogne da se pojavite sa lozinkom koja je malo bezbednija nego što je to datum vašeg rođenja, godišnjica, ime ljubimca ili devojačko prezime vaše majke. Samo treba da se uverite da imate dobar program za upravljanje lozinkama zato što garantujemo da nećete biti u stanju da zapamtite lozinke koje ovaj sajt generiše, čak ni pomoću smešnim mnemoničkih uređaja koje sajt nudi. Ako Strong Password Generator nije dovoljno dobar za vas postoji puno odličnih servisa za generisanje bezbednih lozinki. Samo napred i budite bezbedni. Adresa: Strong Password Generator
 
   

Gledajte besplatno FOX televiziju na iTunes-u

 

 

 

Počev od sledeće nedelje FOX Broadcasting će nuditi sezonske premijerne epizode nekoliko svojih televizijskih programa na iTunes-u, i to besplatno. Plan iza ovog koraka je da kada daunlodujete prvu epizodu na vaš iPod bićete toliko fascinirani dok gledate vaš omiljeni program na ultra malom iPod ekranu da ćete platiti za daulodovanje ostatka sezone, ili ćete, ako ništa drugo, na televiziji pratite emitovanje serije. Neće svi FOX-ovi programi biti dostupni na ovaj način. Trenutno FOX-ove besplatne ponude na iTunes-u uključuju American Dad, Bones, K-Ville, i Prison Break. ABC je objavio ranije ove nedelje planove da će da strimuje video kroz AOL-ov video portal, a NBC razmišlja o tome da dozvoli korisnicima da besplatno daunloduju programe na svoje računare nedelju dana nakon njihovog premijernog prikazivanja na televiziji. Trenutno možete da daunlodujete nekoliko NBC-jevih jesenjih programa sa Amazon Unbox-a pre nego što se uopšte prikažu.
 
   

Gmail je previše spor!

 

 

 

Možda ste primetili u poslednje vreme da je Gmail izgleda stvarno spor. Razlog za to može da bude to što radite u nekom programu koji je jako brz i onda vam se sve ostalo čini sporim, ili imate puno kontakata i emailova koji se nalaze u Gmailu ili je razlog nešto potpuno drugačiji. Kako bilo, znajte da niste sami jer se dosta korisnika žalilo na sporost Gmaila. Evo nekoliko saveta koji će vam pomoći da malkice ubrzate Gmail: Na dnu stranice, pored Gmail prikaza, izaberite standard bez četa umesto standarda sa četom. Umesto toga upotrebite samostalni Google Talk klijent ili klijent kao što je Adium. U Settings > Web Clips isključite opciju Show my web clips above the Inbox. U Settings > General izaberite opciju No snippets - Show subject only. Ako koristite Better Gmail Firefox ekstenziju isključite sve funkcije koje ne koristite tako što ćete izabrati Tools > Addons > Better Gmail > Preferences. RezultatiDo sada najbolje povećanje performanse dolazi od upotrebe standarda bez četa umesto kompletne čet verzije. Podešavanje Better Gmail-a takođe pravi primetnu razliku u brzini. Nisam baš siguran da je isključivanje web klipova i snippets-a u stvari ubrzalo Gmail, ili da li sam ja umislio da ga isključivanje ovih stvari ubrzava.
 
   

Gmail kontekstni meni ubrzava navigaciju

 

 

 

Firefox sa Greasemonkey-em: Gmail Right Click Menu dodaje kontekstni meni u vaš Gmail inbox koji vas vodi do standardnih Gmail-ovih navigacionih tačaka. Trenutno to uključuje većinu linkova u standardnom Gmail panelu, kao što je inbox, zvezdicom označeni mail-ovi, poruke u Drafts-u, i quick compose link. Skript je još veoma mlad, ali programer planira da inkorporira label-e i prečice na tastaturi, što će ovaj skript učiniti veoma interesantnim. Gmail Right Click Menu je besplatan, zahteva Firefox sa Greasemonkey-em. Adresa: Greasemonkey Script za Right Click Menu u Gmail-u
 
   

Gmail trik - Selektivno brišite poruke iz toka razgovora

 

 

 

Gmail-ova thread-ovana konverzacija je revolucionalizovala način na koji stupamo u interakciju sa našim mailom, ali jedna mala mana ovakvog pamćenja toka razmene poruka je da ako želite da izbrišete jednu poruku iz niza, morate sve da ih izbrišete. Međutim, sa malo ektra uloženog napora, moguće je selektivno uklanjanje poruka iz razgovora. Evo kako to radi: Izbrišite celokupan razgovor tako što ćete izabrati e-mail i kliknuti na Delete dugme. Sada pokrenite pretragu za izbrisanom porukom (nemojte da idete u vaš trash - search). Jednostavna pretraga kao što je in:trash će verovatno biti dovoljna. Zatim pronađite i otvorite datu poruku. Raširite tok e-mail razgovora kako biste videli svaki mail u thread-u. Sada samo kliknite Recover from Trash link za svaki e-mail u thread-u koji želite da sačuvate sve dok ne ostanu samo oni e-mail-ovi koje želite trajno da izbrišete. Jedan finalni opcioni korak koji ćete možda želeti da napravite kako biste odmah uklonili izbrisane e-mail-ove je da trajno izbrišete razgovor iz trash-a. Gmail će ga na kraju sam izbrisati, ali ako stvarno želite da ga se otarasite, verovatno ćete to hteti sada da uradite. Ovo svakako nije najjednostavniji način da izbrišete e-mail, ali je jedini način da to uradite selektivno u Gmail-u.
 
   

Gmail: Kako da unesete emotikone u svoje poruke

 

 

 

Potreban vam je drugačiji način da se predstavite na Gmailu, ili u pošti koju šaljete. Pored toga, želite da promenite i boju teksta, da biste se BOLJE izrazili. Sada u svoju poruku pored reči, možete da ubacite i brojne emotikone. Kada padne sneg, na raspolaganju vam je Sneško Belić. Kada nekoga hožete da pozovete na kafu, tu vam je šoljica kafe. Ako koristite naša podešavanja, kod kreiranja nove poruke, izaberite žutu ikonicu, na koju, kada postavite pokazivač, pojavljuje se tekst, Umetni emotikon.
 
   

Google - 20 saveta za efikasnije pretrage

 

 

 

Za milione ljudi Google je neophodna alatka za pretraživanje koju svakodnevno koriste u svim aspektima života. Google je glavna mašina za pretraživanje za posao, školu, istraživanje, traganje za filmovima i vestima. Ali umesto da samo ukucate frazu i kopate kroz stranice i stranice rezultata, postoji mnogo načina da svoje pretrage učinite efikasnijim. Neke od njih verovatno već i znate. Ali ima i manje poznatih ili onih koje se manje koriste. Upotrebite ovaj članak kao vodič da biste naučili više ili da biste se prisetili nekih od najboljih načina da dobijete upravo ono što tražite i to brzo. 1. Jedno ili drugo Google normalno pretražuje stranice koje sadrže sve reči koje ste ukucali u polje za pretraživanje, ali ako želite da prikažete stranice koje sadrže jedan termin ili drugi (ili oba), upotrebite OR operator ili upotrebite "|" simbol (pipe symbol) da biste uštedeli jedan otkucaj na tastaturi. Na primer, [dumb | little | man] 2. Navodnici Ako želite da tražite tačno određenu frazu upotrebite navodnike. Na primer, ["dumb little man"] će pronaći samo tačnu frazu, dok će [dumb "little man"] pronaći stranice koje sadrže reč dumb i tačnu frazu "little man". 3. Simbol za oduzimanje Ako ne želite da dobijete neki termin ili frazu upotrebite simbol – (crtica). Na primer, [-dumb little man] će vratiti stranice koje sadrže "little" i "man" ali neće sadržati reč "dumb". 4. Slični termini Upotrebite simbol "~" da biste u rezultatima dobili slične termine. Na primer, [~dumb little man -dumb] će vam dati stranice koje sadrže "funny little man" i "stupid little man" ali ne i "dumb little man". 5. Džoker Simbol "*" je džoker. On je koristan ako pokušavate da pronađete tekst pesme ali ne možete da se setite tačnog teksta. Na primer [can't * me love lyrics] će vam vratiti pesmu Beatles-a koju tražite. Isto tako je džoker koristan za pronalaženje stvari samo na određenim domenima, kao što su na primer informacije iz obrazovanja: ["dumb little man" research *. edu]. 6. Napredna pretraga Ako ne možete da se setite ovih simbola uvek možete da pogledate Google-ovu naprednu pretragu. 7. Definicije Upotrebite “define:” operator da biste dobili brzu definiciju. Na primer, [define:dumb] će vam dati puno definicija iz različitih izvora sa odgovarajućim linkovima. 8. Google kao kalkulator Jedna od korisnijih upotreba Google-a. Ukucajte željenu kalkulaciju u polje za pretraživanje i dobićete odgovor. U većini slučajeva mnogo je brže nego da otvarate kalkulator na računaru. Upotrebite +, -, *, / simbole i zagrade da biste izvršili jednostavnu jednačinu. 9. Numrange Ova malo poznata funkcija traži raspon brojeva. Na primer, ["best books 2002. . 2007] će vratiti listu najboljih knjiga za svaku godinu od 2002. do 2007. 10. Pretraga specifična za sajt Upotrebite "site:" operator da biste pretražili samo određeni web sajta. Na primer, [site:dumblittleman. com leo] će tražiti termin "leo" samo unutar ovog bloga. 11. Backlink-ovi "link:" operator će pronaći stranice koje se povezuju na specifični URL. Možete da upotrebite ovo ne samo za glavni URL već i za specifične stranice. Međutim, neće biti izlistani svi linkovi ka URL-u. 12. Vertikalna pretraga Umesto pretraživanja termina preko svih stranica na webu, pretražujte unutar specijalizovanog polja. Google ima veliki broj specifičnih pretraga, koje vam omogućavaju da pretražujete unutar blogova, vesti, knjiga i još puno toga: Blog Search Book Search Scholar Catalogs Code Search Directory Finance Images Local/Maps News Patent Search Product Search Video 13. Filmovi Upotrebite "movie:" operator da biste tražili naslov filma zajedno sa poštanskim brojem ili gradom i državom da biste dobili listu bioskopa u datom području i vremena prikazivanja. 14. Muzika "music:" operator vraća sadržaj koji se odnosi samo na muziku. 15. Goolge kao konvertor jedinica Upotrebite Google za brzu konverziju, preko metra pa sve do manje poznatih jedinica. Na primer, [12 meters in yards]. 16. Vrste brojeva Algoritmi Google-a mogu da prepoznaju šablone u brojevima koje unesete tako da možete da tražite: Telefonske brojeve ID broj automobila (samo SAD) Brojeve opreme Federal Communications Commission (FCC) (samo SAD) UPC kodove Broj registracije aviona Federal Aviation Administration (FAA) (samo SAD) Brojeve patenata (samo SAD) Čak i stanja na berzi ili vremensku prognozu za sledećih pet dana. 17. Vrste fajlova Na primer, ako želite da tražite . PDF fajlove ili Word dokumente, ili Excel tabele ukucajte "filetype:" operator. 18. Lokacija termina Po standardnom podešavanju Google pretražuje termine kroz web stranicu. Ali ako želite samo da pretražuje određene lokacije, možete da upotrebite operatore kao što su "inurl:", "intitle:", "intext:", and "inanchor:". Oni će tražiti termine samo unutar URL-ova, naslova, tekstova i sidara (tekst koji se koristi za opis linka). 19. Keširane stranice Tražite verziju stranice koju Google čuva na sopstvenim serverima? Ova opcija vam može pomoći za stranice sa starim datumom ili ažurirane stranice. Upotrebite "cached:" operator. 20. Odgovor na bilo koje pitanje vezano za život, univerzum ili bilo šta. Ukucajte frazu i Google će vam dati odgovor.
 
   

Google - Kako da ugradite Google Maps u vaš web sajt

 

 

 

Izgleda da svake nedelje neko izda barem jednu super stvar za Google Maps. Možda ste već videli veoma popularni Frappr servis koji je zasnovan na Google Maps. Nakon što je Google izdao API za njihov popularni Google Maps servis, integrisanje mape u vaš sajt nikada nije bilo lakše. Ovaj članak će vam pokazati kako da ugradite prilagođenu Google Map-u u vaš web sajt ili blog. Pre nego što bilo šta uradite, kao i kod većine API zasnovanih web servisa, trebaćete da nabavite API ključ da biste mogli da koristite servis. Zato krenite na Google Maps stranicu i prijavite se za API ključ. Prijavljivanje je potpuno besplatno i dobićete API ključ čim kliknete na dugme Generate API Key. Zatim treba da preuzmete gmapez. js fajl sa ovog web sajta i da ga kopirate negde na vaš web sajt. Kod koji će omogućiti da se mapa pojavi na vašem blogu ili web sajtu koristi iframe, tako da ćete trebati da napravite još jedan html fajl iz kojeg će iframe da čita podatke. Ispod se nalazi kod koji treba da stavite u tu html stranicu; nekoliko stvari ćete trebati da promenite zato nastavite da čitate. Ovo je osnovni kostur koda koji je potreban da bi Google Maps radio na vašem sajtu. Trebaćete da uneste vaš Google API ključ kao i validni URL ka vašem gmapez. js fajlu. Još jedna stvar je Google Maps link za područje koje želite da prikažete na mapi. Idite na maps. google. com i pronađite lokaciju koju želite da prikažete, dvostruko kliknite na nju a onda kopirajte link preko Link to this page koji se nalazi u gornjem desnom uglu Google Maps sajta. Pejstujte taj URL u kod iznad teksta YOUR GOOGLE LINK. To će automatski centrirati mapu na marker date lokacije. Vi možete da kreirate nove markere tako što ćete kreirati više tagova. Postavljanje velikog slova između datih tagova će prikazati slovo kao marker umesto standardne tačke. Možete saznati više o različitim konfiguracijama na GMap EZ sajtu. Prelazimo na ubacivanje koda u vaš sajt. Kod koji je prikazan ispod ide na izabrani blog post ili stranicu web sajta. Postarajte se da ubacite odgovarajući URL u html stranicu koja sadrži kod koji smo vam dali gore. Dodavanje info oblačića Hajde sada da malo začinimo sve to. Sledeće što možete da uradite je da dodate oblačić sa informacijama vašim markerima. To lako možete da uradite tako što ćete dodati div tag koji sadrži informaciju koju želite da prikažete odmah nakon odgovarajućeg taga (sve unutar glavnog div-a koji ima GMapEZ klasu). Vi možete da dodate čak i slike baš kao što biste ih dodali u bilo koji drugi htnl fajl. Sledi primer. Moje mesto Napomena: ovo je samo primer i ne vodi ka postojećoj slici. Specifikovanje tipa mapeSvaki put kada se vaša stranica koja sadrži Google Map otvori, vi možete da odredite koji pogled će korisnik da dobije. Idite u html fajl koji ste kreirali i pronađite prvu sekciju div taga; ona se naalzi odmah nakon body taga. Sve što treba da uradite je da dodate jedan od sledećih tagova tamo gde pišeclass=”GMapEZ GLargeMapControl GMapTypeControl GScaleControl”. Ovo su tagovi koje možete da upotrebite: G_MAP_TYPE, G_SATELLITE_TYPE, G_HYBRID_TYPE. Prvi prikazuje najuobičajeniji pogled na mapu, zatim sledi satelitski pogled i konačno sledi hibridni, koji prikazuje mapu preko satelistkog pogleda. Na primer, kod u vašem html-u mođe da izgleda ovako nakon što ste mu dodali tag. For example the code in your html should look like this after you’ve added a tag. Različite kontrole mapeVi možete da koristite tri veličine kontrola: velike, male i mini kontrole. Da biste koristili male kontrole promenite div klasu u class=”GMapEZ GSmallMapControl” umesto aktuelne vrednosti class=”GMapEZ GLargeMapControl GMapTypeControl GScaleControl”. Mini kontrole mogu da se postave sa class=”GMapEZ GSmallZoomControl GSmallMapTypeControl”. Auto Open marker InfoMožete da napravite da se automatski otvori marker kada se učita mapa (za razliku od otvaranja kada se klikne na njega) tako što ćete postaviti OPEN unutar tagova za dati marker.
 
   

Google - Novi Add Format može da vam pomogne da porastete

 

 

 

Bez obzira da li kupujete pay-per-click reklamu ili plaćate da biste ih postavili na vaš Web sajt, Google (GOOG - Cramer's Take - Stockpickr) radi beta testiranje formata reklame koja može da promeni način vašeg poslovanja. Zove se pay-per-action ili cost-per-action. Nagrade su veće ali na prvi pogled ovaj sistem izgleda čudniji. Šta se razlikuje? Umesto regularnog pay-per-click modela u kojem oglašivači plaćaju svaki put kada neko klikne na njihov oglas, pay-per-action se naplaćuje samo kada neko izvede određenu akciju nakon što su kliknuli na oglas. Oglašivač definiše akciju – narudžba, prijava na newsletter, pregled stranice – i cenu. Ovi oglasi koštaju više nego pay-per-click. Mnogo je teže navesti posetioce sajta da kupe ili da se prijave nego da kliknu na web sajt, tako da ljudi koji publikuju oglase na njihovim sajtovima neće videti mnogo akcije u terminima prihoda, barem u početku. Imajući u vidu da oni koji publikuju oglase biraju koje će oglase upotrebiti, oglašivači treba da definišu vredne nagrade. Postoji tri formata: tekstualni oglasi, slikovni oglasi i tekstualni linkovi, novi format iz Google-a koji izgleda kao običan hiperlink. Svi ovi formati mogu da se integrišu u sajt izdavača a izdavači isto tako mogu da promovišu oglase. Pošto akcija ne mora direktno da prati klik, željeni rezultat ne mora odmah da se dobije. Google koristi kolačiće (cookie) da prati posetioce koji su kliknuli ali još nisu izvršili specifikovanu akciju. Ovaj sistem je sličan usvojenom modelu koji giganti poput Yahoo! i Commission Junction već koriste. Kako god da ga nazovete Google-ov pay-per-action će dati AdWords oglašivačima i AdSense izdavačima novu fleksibilnost. Kako novi sistem funkcioniše za oglašivače Recimo da prodajete revolucionarni novi filter za kafu koji pretvara najjeftinija zrna u fin napitak, i želite da isprobate pay-per-action oglase. Specifikovali ste narudžbu kao vašu akciju. Ako neko klikne sa oglasa i kupi filter, platićete proviziju sajtu gde je oglas postavljen. Ali pre nego što prodate filter bilo kom potrošaču, treba da ubedite one koji postavljaju reklame da postave vašu reklamu a ne reklamu nekog drugog. Trebaćete da privučete ljude koji vode visokokvalitetne sajtove koji privlače ljubitelje kafe i koji žele da poboljšaju ukus svoje kafe. Google daje izdavačima oglasa dva načina da pronađu oglase koji se najbolje poklapaju sa njihovim sajtovima: Oni mogu da pretražuju pomoću ključnih reči ili mogu da pretražuju po kategorijama. Dakle, jednom kada kreirate svoj oglas, dodelite mu termine pretrage i povezane fraze tako da izdavači koje pokušavate da dobijete mogu da ga pronađu. Kada pronađu vašu listu, izdavači mogu da pogledaju vaše oglase, da nauče nešto o kompaniji i da vide kakvu vrstu akcije želite da preduzmu korisnici i koliko plaćate svaki put kada se akcija izvrši. Lista takođe može da bude povezana sa URL-om - i to je mesto gde vaša prodajna magija može da se iskaže punom snagom. Kreiranje stranice zajedno sa informacijama o proizvodu i zbog čega pokrećete oglas treba da ubedi vašeg idealnog izdavača da ćete mu doneti pare. Možete čak i da odete jedan korak dalje tako što ćete da uradite ono što rade najbolje prihvaćeni programi: pomognete u promovisanju. Predložite neke načine na koje oglasi mogu da se integrišu u web sajt ili im dajte neke preporuke ili pozive na akciju koje mogu da postave oko oglasa, kao što je “Ovaj filter za kafu čini svako zrno boljim! Isprobajte ga!” Kada pokažete da se trudite da pomognete izdavačima, oni će biti mnogo zainteresovaniji za postavljanje vašeg oglasa. Naravno, najveće pitanje će biti koliko vi plaćate. Izračunajte koliko ste spremni da platite, uzimajući u obzir troškove i sve ostalo. Treba da znate koliko vama vredi data narudžba i koliko možete da platite da biste je promovisali a i dalje imali profit. A možete da testirate koji oglasi se najbolje pretvaraju u novac tako što ćete pokrenuti Google AdWords-ovu funkciju praćenja konverzije, koju ćete pronaći pod "campaign management" karticom. Google-ov pay-per-action program je i dalje u beta testiranju i dostupan je samo u Sjedinjenim Državama. Ali oni dodaju nove oglašivače po pozivu. Ako već imate AdWords nalog, možete da se prijavite ovde.
 
   

Google - Ograničite pretragu slika samo na lica

 

 

 

Google može da ograniči pretragu slika samo na lica - i to bez ikakve najave. Evo kako to radi: Uradite pretragu neke ličnosti - recimo David Hasselhoff. Da biste ograničili pretragu samo na lica, unesite ovaj tesktualni niz na kraj URL-a rezultata pretrage: &imgtype=face. Sada ćete dobiti sva lica David Hasselhoff-a koja ste ikada mogli da poželite. Prilično dobar trik, moram da priznam. Međutim, ova funkcija se još razvija, tako da još nema mnogo funkcionalnosti.
 
   
Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272