Veze, linkovi
Kompjuter biblioteka
Korpa

 

Access

Alternativna učenja

Analiza podataka

Android

Animacija

Antropologija

Apple - MAC OS X

Arheologija

Arhitektura

Astrologija

Astronomija

Audio kursevi + knjige

Audio, Multimedia, Video

Autobiografija

AutoCad, ArchiCAD, SolidWorks, Catia, Pro/Engineer

Automobili

Bajke

Baze podataka

Biografija

Biološke nauke

Blockchain

Botanika

C++ Visual C++ C#

ChatGPT

CSS

Dečije knjige

Delphi

Digitalna fotografija

Dizajn

Django

Domaće pripovetke

Domaći roman

Drama

E-knjiga

E-komerc

ECDL

Ekologija

Ekonomija

Elektrotehnika

Enciklopedija

Esejistika

Etika

Fantastika

Film

Filologija

Filozofija

Fizika

Fotografija

FULL STACK DEVELOPMENT

Funkcionalno programiranje

Generativna veštačka inteligencija

Geografija

Geologija

Git i GitHub

GOOGLE

GPT

Grafika, Dizajn, Štampa

Građevinarstvo

Hardver

Hemija

Hidrotehnika

Hobi

Horor

Humor

Internet

Intervju

Istorija

Istorija i teorija književnosti

Istorija umetnosti

Istorijski roman

Java

JavaScript

Joomla

jQuery

Knjiga posle posla - Beletristika i ostala izdanja

Knjižare i naše knjige

Književna kritika

Kuvari, hrana i piće

Leksikografija

Lingvistika

Ljubavni roman

logo

Magija

Marketing

Mašinsko učenje

Mašinstvo

Matematika

Medicina

Memoari

Menadžment

Modeliranje podataka

Monografija

Mreže

MS Office

Muzika

Nagrađivanje knjige

Naučna fantastika

Obrada teksta

OFFICE 2013

OpenOffice.org

Operativni sistemi

Oracle

Organizacione nauke

Pedagogija

PHP I MYSQL

Pisci u medijima

Ples

Poezija

Politika

Poljoprivreda

Popularna medicina

Popularna nauka

Popularna psihologija

Posao

Poslovanje

Pozorište

Pravo

Pravoslavlje

Primenjene nauke

Pripovetke

Prirodne nauke

Priručnik

Programiranje

Projektovanje softvera

Psihologija

Publicistika

Putopis

Python programiranje

Računarstvo u oblaku

Raspberry PI

Razvoj

Rečnici

Religija

Robotika

Roman

Ruby i Ruby on Rails

Satira

Saveti

Serija Roberta C. Martina

Sertifikati

Slikarstvo

Socijalna mreža - Facebook

Sociologija

Sport

Sport i hobi

SQL

Statistika

Strip

Tabele

Tableti

Tehnologija

Telekomunikacije

Triler

Turizam

Twitter

Udžbenici

Umetnost

Unix, Linux

Urbanizam

UX DIZAJN

Veštačka inteligencija

Visual Basic .NET, VBA, V. Studio

Web design

Windows

Windows 7

Windows 8

WordPress

Zaštita i sigurnost

Zoologija

 

Saveti – Grafika, Dizajn, Štampa

Ukupno: 431, strana 13 od 22

KAKO DA zaoblite uglove fotografije u GIMP-u

 

 

 

GIMP je grafički program koji je mnogo bolji za ljude kojima  je potreban jednostavniji set alatki pomoću kojih mogu brzo da modifikuju  fotografije. Ovim člankom započećemo seriju trikova koje bi svi korisnici  GIMP-a trebali da znaju. Zaobljeni ugloviKada zaoblite uglove fotografije, ona izgleda mnogo lepše.   Zaobliti uglove fotografije je veoma jednostavno u GIMP-u. Evo kako to možete  da uradite:  Otvorite sliku na kojoj želite da primenite efekat  zaobljenih uglova.   Izaberite Rectangle Select Tool koji se nalazi u prozoru  GIMP Tools. Selektujte celu sliku ili deo slike koji želite da zaoblite.   Iz menija Select, izaberite Rounded Rectangle. . .   Otvoriće se prozor gde ćete trebati da specifikujete  poluprečnik u procentima. Standardna vrednost je 50. Preporučljivo je da  upotrebite vrednost poluprečnika 15-20.   Kliknite desnim tasterom miša na sliku a zatim iz menija  Select izaberite opciju Invert.   Pritisnite taster Delete.   Pritisnite kombinaciju tastera Ctrl+S da biste snimili  fotografiju.
 
   

KAKO DA Zumirate u područja ekrana pomoću Zoomit

 

 

 

Besplatni pomoćni program ZoomIt vam omogućuje da uvećate selektovano područje ekrana kako biste ga istakli. Nakon što ste instalirali ZoomIt vi možete da mu dodelite vrući taster kako biste brzo zumirali (po standardnom podešavanju, to je Ctrl+1), zatim kliknite sa mišem da biste izvukli okvir oko područja na koje želite da zumirate (kao što biste zaokružili dugme ili URL). Širina olovke i boja su podesivi. ZoomIt nudi i tajmer za zumiranje. Video sam primenu ZoomIt-a u jednoj prezentaciji i uverio sam se da on nudi lep i elegantan način da se zumira u određeni detalj na ekranu. Mac korisnici već imaju mogućnost zumiranja u  OS X-u. ZoomIt je besplatan za preuzimanje za Windows Vistu i XP. Adresa: ZoomIt v1. 50
 
   

KAKO DA – izrada plastičnog dugmeta, PhotoShop

 

 

 

Postupak izgradnje realističnog, plastičnog dugmića, koji može da posluži višestrukoj nameni. U izradi interfejsa, bio za Web ili za neku aplikaciju (softverski proizvod) gotovo je sigurno da ce vam zatrebati dugmić. Komandni dugmići mogu da budu klasičnog pravougaonog oblika, ali mogu biti i mnogo privlačniji - okrugli, i to vrlo zanimljivog plastičnog izgleda kojim možete oduševiti korisnike vaših proizvoda (interfejs). U narednim redovima ćemo vam po principu korak po korak, uz odgovarajuće ilustracije prikazati postupak dobijanja ovakvih dugmića. Alatka koju ćemo koristiti u procesu kreiranja je, naravno Photoshop. Pokrenite Photoshop i kreirajte novi dokument. Veličina neka bude recimo 200 puta 200 piksela, a rezolucija 72 dpi. Kreirajte novi sloj (prečica Ctrl+Shift+N) pa izaberite alaku za kružno selekcionisanje - Elliptical marquee tool M i iscrtajte kružnu selekciju. Da bi dobili  perfektni krug, prilikom kreiranja držite pritisnut taster Shift. Kliknite na foreground boju i u dijalogu Color picker podesite boju: R 255 , G 125 i B 96. Izaberite alatku Paint Bucket Tool G i kliknite unutar kruzne selekcije kako bi popunili krug podedenom bojom. Nakon ovoga neka selekcija ostane netaknuta. Izaberite padajući meni Select > Modify > Contract, pa u dijalogu unesite 6, kako bi se selekcija smanjila za 6 piksela. Ova veličina moze biti različita, a sve u zavisnosti od veličine vaše kružne selekcije. Proverite da li je još uvek u paleti sa alatkama izabrana Elliptical marquee tool alatka, a zatim uz pomoć tastera-strelica na tastaturi premsetite selekciju malo dole. U našem primeru, kliknuli smo dva puta taster - strelica dole. Pritisnite sada dugmiće Ctrl i Alt, i kliknite jednom iznad sloja unutar palete Layers. Ovim ćete izvršiti deselekciju površine kruga u odnosu na pomerenu selekciju, tako da će vam ostati mali polumesec na dnu kružnice. Sada ponovite četvrti korak i pomerite selekciju vertikalno prema gore, koristeći tastere-strelice. Osigurajte da se vratite na istu poziciju sa koje se prethodno premestili selekciju. U našem primeru, pritisnuli smo strelicu gore, desetak puta. Kreirajte novi sloj (prečica Ctrl+Shift+N), izaberite meni Select > Feather i unesite 5. alatkom Paint Bucket Tool G popunite novonastalu selekciju belom bojom. Izvršite deselekciju i izaberite padajući meni Filter > Blur > Gaussian Blur, pa u dijalog za podešavanje unesite 5. Promenite modus sloja (unutar palete Layers) na Color dodge i transparentnost - osobinu Opacity na 75%.   Sada ćemo malo istaći osvetljenjem. Da bi ovo uradili držite pritisnute tastere Ctrl i kliknite sloj sa prvim krugom. Izaberite meni Select > Modify > Contracti u dijalogu unesite 6. Za razliku od prethodnog pomeranja, pomerite selekciju na gore, koristeći tastere-strelice. Potom, držeći tastere Ctrl i Alt kliknite na sloj sa kružnicom. Vratite ovu “okrnjenu” selekciju unutar kruga. Pređite na paletu Channels i kreirajte novi kanal, te selekciju obojte belom bojom. Izvršite deselekciju i primenite filter Filter > Blur > Gaussian Bluri unesite 5. Izaberite meni Image > Adjust > Levels, te unutar sekcije Input Levels unesite redom: 110, 1. 00 i 150.   Držeći pritisnut taster [Ctrl] kliknite na novi kanal, pa se vratite na paletu Layersi kreirajte novi sloj.   Izaberite sada alatku Gradient Tool [G], pa pritisnite taster [D], a zatim i [X] kao bi postavili podrazumevane boje (bela-crna). Pređite na paletu Options i u opcijama postavite Foreground to transparent. Napravite gradijent koji će startovati od vrha selekcije, a završiće se na dnu selekcije. Dodaćemo dugmiću i nešto senke. Kreirajte novi sloj, i držeći [Ctrl] kliknite na sloj sa kružnicom, popunite novi sloj crnom bojom, pa izaberite padajući meni Select > Modify > Contract. Kontrakcija (sužavanje) selekcije neka bude 3 piksela. Idite na meni Select > Feather i unesite 5. Pritisnite taster [Delete] i poništite selekciju (prečica [Ctrl+D]). Promenite još transparentonst ovog sloja - postavite Opacity na 30%. Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

KAKO DA – kreiranje sloja sa grafičkim objektom, PhotoShop

 

 

 

U Photoshop-u možete kreirati posebnu vrstu layer-a, takozvane shape layere, koji se dobijaju korišćenjem alatki shape tool ili pen tool. Photoshop nudi mogućnost kreiranja posebnih slojeva sa grafičkim objektima, tzv. shape layer-a, korišćenjem alatki shape tool() ili pen tool. Tehnički gledano, shape layer predstavlja obični fill (popunjavajući) layer sa popunjenim vektorskim putanjam (clipping path). Popunjavajući sloj definiše boju grafičkog objekta, dok vektorske putanje određuju geometrijski oblik objekta. Pri tome, vi možete izmeniti boju popune i druge atribute grafičkog objekta preuređenjem popunjavajućeg sloja i primenom različitih stilova na sloj. Takođe, možete promeniti i sam geometrijski oblik, preuređenjem vektorskih putanja. Za kreiranje novog sloja sa grafičkim objektom, uradite sledeće: • Odredite foreground boju, koja će zapravo biti boja ispune grafičkog objekta. • Izaberite alatku rectangle tool (), zatim rounded rectangle tool (), ili ellipse tool (), ili alatku line tool (); dodatno, u Photoshop-u, možete izabrati polygon tool (), custom shape tool (), pen tool (), ili alatku freeform pen tool (). • Na paleti Options, kliknite dugme Create New Shape Layer (), i podesite naredne opcije:- Izaberite stil za sloj preko palete Layer Style, radi primene predefinisanog stila na grafički objekat. - Odresite transparentnost sloja preko klizača Opacity unutar palete Layer Style. - Ukoliko koristite alatku custom shape tool, izaberite neki od predefinisanih oblika sa palete Shape. - Dodatno, možete podesiti opcije koje su vezane za pojedinačne alatke. • Ako pri formiranju sloja koristite alatku shape tool, prevucite oblik na platno (canvas) radi iscrtavanja objekta. Ukoliko pak, koristite pen tool alatku, kliknite ili prevucite mišem na platno radi iscrtavanja objekta. • Ako želite, možete na istom sloju (shape layer-u) iscrtati više objekata, zato samo nastavite sa daljim crtanjem:- Izaberite opciju shape area radi određivanja šta će se desiti u slučaju pojave preseka kod preklapanja objekata. - Možete izabrati i druge alatke sa palete, radi iscrtavanja više različitih objekata na istom sloju. - Kada koristite alatku shape tool, takođe možete selektovati različite grafičke oblikepreko palete Options. • Na kraju, kliknite dugme OK () na paleti Options, ili pritisnite taster Enter, radi oslobađanja alatki za crtanje geometrijskih oblika. Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

KAKO DA – magnetni laso, PhotoShop

 

 

 

Da bi vam bio jasniji princip rada ove alatke (Magnetic lasso), vratićemo se u vreme crno-belih monitora i iste takve grafike. U programima koji su bili prethodnica alata kakav je Photoshop, kod crtanja niste imali mogućnost biranja boja, već ste imali samo crnu boju na beloj pozadini. Popunjavanjem belih piksela crnom bojom, gradili ste crteže koji se nisu mogli pohvaliti naročitim kvalitetom. Da bi izvršili selekciju nacrtanog lika, bilo je dovoljno običnim „lasom” (lasso) opcrtati oko željenog lika i program bi automatski izdvojio crne piksele. Ovo je upravo bio početak „pametne” selekcije. U današnjici Photoshop je unapredio i prebacio ovu tehnologiju u svet boja, tako da ako sada magnetnim lasom opcrtate neki lik na nekoj grafici biće besprekorno izdvijen (naravno u idealnim uslovima). Neiskusni korisnici Photoshop-a često imaju dosta problema u radu sa ovom alatkom, i to uglavnom zato što pokušavaju da naprave vrlo složene selekcije. Morate imati na umu da ova alatka ima ograničenu upotrebu samo na određene tipove grafika. Radi probe, izaberite neku sliku na kojoj postoji jasna kolorna razlika između pozadinskog dela slike i nekog centralnog lika (kao na našoj slici), i tu sliku učitajte u Photoshop: • U plutajućoj paleti alatki izaberite „Magnetic Lasso Tool” ili držeći taster „Shift” pritiskajte slovo „L” sve dok ne bude aktivna data alatka. • Kliknite bilo gde na prelazu, između glavnog lika (obris telefona) i pozadinskog dela slike. • Počnite sada lagano da pomerate pokazivač miša uz dati prelaz. Pri tome ne morate da držite levi taster miša i ne morate da klikćete na njega. Photoshop će, kako vi pomerate pokazivač, ostavljati liniju selekcije uzduž prelaza. Pored toga možete, na određenim rastojanjima, primetiti i kontrolne tačke. Ukoliko vam se pri selekciji ne svidi linija, potrebni je samo da kurzor vratite do prethodne kontrolne tačke i ponovo započnete selekciju. Ukoliko vam se ne svidi pozicija određene kontrolne tačke, potrebno je da pritisnete taster „Backspace” radi brisanja problematične tačke. Nakon ovoga vratite kurzor na početak prethodne tačke i ponovo krenite u selekciju. Inače, i sami možete postavljati kontrolne tačke, jednostavnim klikom na levi taster miša. • Kada napravite ceo krug oko objekta, i stignete do početne tačke, samo kliknite na prvu tačku radi zatvaranja selekcije. Ili, jednostavno napravite levi dvoklik mišem. Naravno, „magnetni laso” ne može učiniti čuda, ali će biti od velike pomoći kod određenih slika. Potrebi je samo da dobro procenite – gde ovu alatku možete koristiti, a gde ne možete. Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

KAKO DA – nov izgled

 

 

 

Povećajte paletu poslovaAko na paleti poslova i sistemskoj paleti imate previše dugmadi, pritisnite paletu poslova desnim tasterom miša i proverite da li je polje 'Lock the Taskbar' potvrđeno. Ako jeste, izbrišite znak za potvrdu. Nakon toga možete povući gornju ivicu palete poslova da biste udvostručili njenu visinu. Pomerite je do ivice ekrana i podesite veličinu da biste uštedeli prostor. Sakrijte paletu poslovaAko želite da na ekranu napravite više prostora za prozore, desnim tasterom miša pritisnite paletu poslova i izaberite Properties. Potvrdite polje Auto Hide ili Auto-hide the taskbar i pritisnite OK. Paleta će nestati s ekrana, ali će se ponovo pojaviti kada pokazivač pomerite do ivice ekrana uz koju je paleta ranije bila, pa ćete lako moći da je vratite kada vam zatreba. Smanjite ikonice menijaWindows u meniju Start standardno koristi velike a u podmenijima male ikonice. Da biste se oslobodili preuveličanih ikonica, desnim tasterom miša pritisnite dugme Start (u Windowsu XP) ili paletu poslova (u svim verzijama) i izaberite Properties. U Windowsu XP pritisnite odgovarajuće dugme Customize i izaberite Small icons (ako koristite meni Start Windowsa XP) ili Show Small Icons in Start menu iz liste 'Advanced Start menu options' (ako koristite klasičan meni Start). Da biste to postigli u drugim verzijama Windowsa pritisnite Show small icons in Start menu na prvoj kartici. Počistite radnu površinuDojadile su vam ikonice koje su zatrpale radnu površinu? Da biste ih u Windowsu 98 sakrili, pritisnite radnu površinu desnim tasterom miša i izaberite Properties. Otvorite karticu Effects, potvrdite polje Hide icons when the desktop is viewed as a Web page i pritisnite OK. Kad god kasnije poželite da radna površina bude preglednija, sve što treba da uradite jeste da je pritisnete desnim tasterom miša i da u priručnom meniju izaberete Active Desktop-View As Web Page. I u drugim verzijama Windowsa ikonice na radnoj površini mogu da se "rasprostru" i napune ceo ekran. Da biste ih sakrili u Windowsu 2000 i Windowsu Me, pritisnite radnu površinu desnim tasterom miša, izaberite Active Desktop i uverite se da je potvrđeno polje Show Web Content. Ponovo pritisnite radnu površinu desnim tasterom miša (ako je potrebno) i izaberite Active Desktop-Show Desktop Icons da biste ikonice opet prikazali. Kad hoćete da ih sakrijete u Windowsu XP, pritisnite desnim tasterom miša radnu površinu i pritisnite Arrange Icons By-Show Desktop Icons (da biste poništili potvrdu). Zatim ponovite postupak da biste ikonice vratili. Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

KAKO DA – popunjavanje bojom, PhotoShop

 

 

 

„Bojenje” (filling) selekcije (odabranog dela slike) ili celog sloja (layer) predstavlja popunjavanje određenom bojom datog elementa slike. Nema dobrog objašnjenja izraza „popunjavanje bojom” (bojenja) bez same definicije: „Bojenje” (filling) selekcije (odabranog dela slike) ili celog sloja (layer) predstavlja popunjavanje određenom bojom datog elementa slike (selekcije ili sloja). Slična ovoj funkciji je i funkcija „Stroke” koja vrši popunu bojom, ali samo po ivicama izabranog dela slike, i to u određenoj veličini (u pikselima) i u određenom smeru (spolja, iznutra ili centralno). Sama popuna bojom može da se izvrši na nekoliko načina, uz pomoć različitih alatki: Prva mogućnost je putem alatke „Paint Bucket Tool” (takođe poznata kao i „Fill tool”). Ova alatka leži u istoj „kućici” (na paleti alatki) kao i alatka “Gradient tool”. Ovom alatkom možete izvršiti popunu neke selekcije prednjom (foreground) bojom ili nekom šarom-obrascem (pattern), jednostavnim izborom alatke, te klikom na datu površinu. Pored popuna izabranih selekcija, možete izvršiti i bojenje određenih površina koje nisu selektovane, a imaju istu boju. Na primer, ako je deo slike prekriven određenim brojem piksela crvene boje, a vi kao foreground boju izaberete plavu, te kliknete na bilo koji od crvenih piksela - izvršiće se popuna plavom bojom svih crvenih piksela. Druga mogućnost je „Fill” komanda. Izaberite padajući meni Edit > Fill za popunu foreground bojom ili izabranom šemom. U novoj verziji Photoshop-a , nije više potrebno da bude selektovan deo slike da bi komanda Fill uopšte bila dostupna. Ukoliko pozovete ovu komandu, a ni jedan deo slike nije izabran, bojom će se popuniti cela površina sloja. Prečica sa tastature za ovu komandu je . Shift+Backspace. Treća mogućnost je uz pomoć tastera Backspace. Nakon selekcije dela površine sloja (kod slika sa jednim slojem) ili dela pozadine (background layer), možete izvršiti popunu sa background bojom (ne foreground) - jednostavnim pritiskom tastera Backspace ili Delete. Kod bilo koje druge vrste slojeva, pritisnite kombinaciju Ctrl+Backspace. Kombinacija za popunu foreground bojom je Alt+Backspace. Još jedna mogućnost je popuna slojeva uz pomoć funkcije „Layer Style”, kojom sloj možemo da „ofarbamo” standardnim bojama, gradijentima i šemama. Uz pomoć prethodno navedenih načina za popunu bojom, probajte da što više vežbate, jer se samo stalnom vežbom stiče prava rutina, te onda nije teško postići bilo šta što se zamisli. Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

KAKO DA – rad sa filterima, PhotoShop

 

 

 

Filteri koji su ugrađeni u Adobe Photoshop omogućavaju vam primenu specijalnih efekata na vaše slike. Koristeći ove efekte možete recimo vašim slikama dodati impresionistički doživljaj ili recimo efekat mozaika, dodati efekat šuma (noise), na ovaj način možete kreirati puno interesantnih vizuelnih efekata. Adobe Photoshop, takođe omogućava primenu tzv. plug-in filtera, tj. filtera koje su razvile različite softverske kuće. Kada instalirate ove filtere oni će se pojaviti u Filter meniju i sa njima možete raditi kao i sa originalnim. Ovakva otvorena arhitektura dozvoljava drugim softverskim kućama da kreiraju plug-in module koji se koriste uz Photoshop. Da bi više saznali o naknadno ugrađenim filterima, iz menija Help izaberite About Plug-ins. Da bi primenili određeni filter koristićemo razgranati sistem podmenija, u okviru osnovnog menija Filter. Poslednji primenjeni filter pojavljuje se na vrhu menija. Takođe za primenu filtera možete koristiti njihove prečice sa tastature. Zapamtite da filteri ne mogu biti primenjeni na bitmapirane slike i index color slike. Kako primeniti filter 1. Izaberite deo slike na koji želite da primenite filter. Ukoliko ne izvršite selekciju filter će se primeniti na celu sliku. 2. Izaberite jedan od filtera sa podmenija, u meniju “Filter”, u nekim slučajevima pojaviće se dijalog prozor. 3. Ukoliko je potrebno, preko numeričekih polja i klizača u dijalog prozoru, možete dodatno podesiti efekte jednog filtera. Nekoliko Adobe Photoshop ugrađenih filtera dozvoliće vam da u dijalog prozoru vidite preview tj. da vidite efekat filtera na primeru, pre same primene filtera. Ovo jer vrlo bitno, jer primena složenijeg filtera na sliku iziskuje dosta vremena, tako da gde god imate ovu mogućnost koristite opciju preview. Ukoliko se određena sekcija slike ne vidi u preview prozorčiću, pomerite pokazivač miša unutar prozorčića, da bi se pokazivač pretvorio u hand tool, na ovaj način će te moći da pomerate sadržaj u prozorčiću. Ovaj prozorčić vam takođe dozvoljava i korišćenje dugmića [+] i [-] , pomoću kojih možete da uvećavate ili smanjujete prikaz u okviru prozorčića. Na kraju kada ste zadovoljni podešavanjima jednostavno kliknite na [Ok] i filter će biti primenjen. Pripremio: Milenko Kusurović
 
   

Kako može da se opremi autobuska stanica

 

 

 

Autobuska stanica može da bude mesto gde onaj koji čeka treba da se oseća dobro. Evo nekoliko primera svetskih autobuskih stajališta. Zašto da se ne zabavite dok čekate autobus? Ova devojka čeka dečka u Londonu. Ako je nepolju 50 iznad nule, unutra je taman koliko treba, ali u Dubaiju. Ja kući idem skejtom, ali i dalje volim ovu autobusku. Ikea je kreirala takvu autobusku stanicu da niko ne sme da uđe unutra i sačeka svoj prevoz. Ovo je  Dennis Oppenheim Kaliforniji. Slikajte svoju stanicu, i pošaljite nam snimak.
 
   

Kako napraviti najmanji auto na svetu?

 

 

 

Predstavljamo vam najmanji auto na svetu. Ovo je buba, ali nije mala. Link. Ali ovo jeste. Nano auto. Ovo je Rice University Nanocar. Na nivou DNK. Veličine 4x3 nanometra. Link.  
 
   

KAKO radi OpenGL

 

 

 

Najprihvaćeniji grafički standardOpenGL je premijerno okruženje za razvoj prenosivih, interaktivnih 2D i 3D grafičkih aplikacija. Od svoje pojave 1992. godine, OpenGL je postao najčešće korišćen i najviše podržavan programski interfejs za 2D i 3D grafičke aplikacije, donoseći na hiljade aplikacija sa različite računarske platforme. OpenGL uvodi inovacije i ubrzava razvoj aplikacija tako što inkorporira širok skup funkcija renderovanja, mapiranja tekstura, specijalnih efekata i drugih funkcija vizuelizacije. Visok vizuelni kvalitet i performanseSvaka grafička aplikacija koja zahteva maksimalne performanse – od 3D animacije do CAD aplikacija za vizelnu simulaciju – može da koriste OpenGL mogućnosti. Ove mogućnosti dopuštaju dizajnerima koji se bave različitim tržištima, poput prenosa podataka, CAD/CAM/CAE, zabave i virtuelne realnosti, da prave i prikazuju 2D i 3D grafike izuzetnog kvaliteta. Prednosti Industrijski standardNezavisni konzorcijum, pod nazivom OpenGL Architecture Review Board, se bavi OpenGL specifikacijama. Uz široku industrijsku podršku, OpenGL je potpuno otvoren, nezavisan od proizvođača i višeplatformski grafički standard. StabilnostOpen GL implementacije su već više od sedam godina dostupne za razlišite platforme. Dodaci specifikacijama se dobro kontrolišu, a predložene izmene se objavljuju na vreme kako bi ih dizajneri blagovremeno prihvatili. Zahtevi za kompatibilnošću unazad osiguravaju da postojeće aplikacije neće postati zastarele. Pouzdanost i prenosivostSve OpenGL aplikacije pružaju dosledne vizuelne rezultate na svakom hardveru saglasnom sa OpenGL API, bez obzira na operativni sistem. RazvojZbog svog temeljnog i naprednog dizajna, OpenGL dopušta da se hardverskim inovacijama pristupa kroz API, a preko OpenGL mehanizma ekstenzija. Na taj način se inovacije pojavljuju u API blagovreno, omogućavajući dizajnerima aplikacija i proizvođačima hardvera da nove osobine inkorporiraju u sledećem proizvodnom ciklusu. SkalabilnostAplikacije zasnovane na OpenGL API mogu da se izvršavaju na sistemima u opsegu od elektrouređaja široke potrošnje do PC-a, radnih stanica i superkompjutera. Rezultat toga je da se aplikacije mogu prilagoditi gotovo svakoj klasi uređaja koju dizajner odabere. Jednostavna upotrebaOpenGL je dobro struktuiran, sa intuitivnim dizajnom u logičkim komandama. Efikasne Open GL rutine obično rezultiraju aplikacijama sa manjim brojem linija koda nego kod kodova koji sačinjavaju programe generisane upotrebom drugih grafičkih biblioteka ili paketa. Pored toga, OpenGL drajveri kapsuliraju informacije o osnovnom hardveru, oslobađajući dizajnere aplikacije obaveze da rade samo za hardver sa određenim osobinama. Dobra dokumentacijaO OpenGL je objavljen veliki broj knjiga, što informacije i ovom okruženju čini lako dostupnim. Vizuelni prikaz OpenGL programiranja OpenGL pojednostavljuje razvoj softvera i ubrzava put do tržištaOpenGL rutine pojednostavljuju razvoj grafičkih softvera – od renderovanja prostih geometrijskih linijskih ili popunjenih višeugaonika do pravljenja kompleksnijih osvetljenih ili sa dodatkom teksture NURBS zakrivljenih površina. OpenGL pruža dizajnerima softvera pristup prostim geometrijskim elementima ili elementima slika, listama prikaza, transformacijama modelovanja, osvetljenju i teksturama, mogućnostima ublažavanja oštrih ivica i mnogim drugim osobinama. Svaka implementacija OpenGL okruženja obuhvata sve OpenGL funkcije. OpenGL standard ima jezičke veze za C, C++, Fortran, Ada i Java programske jezike. Aplikacije koje koriste OpenGL funkcije su lako prenosive na gotovo sve platforme. Svi elementi OpenGL okruženja – čak i sadržaj memorije tekstura i bafera okvira – se mogu dobiti pomoću jedne OpenGL aplikacije. Dostupan svudaOpenGL je podržan na svim UNIX radnim stanicama, Windows 95/98/2000/NT računarima i Mac OS PC, što znači da nijedan drugi grafički API ne funkcioniše u širem opsegu hardverskih platformi i softverskih okruženja. OpenGL se izvršava na svakom popularnom operativnom sistemu, uključujući Mac OS, OS/2, UNIX, Windows 95/98, Windows 2000, Windows NT, Linux, OPENStep, iBeOS; takođe, može da radi sa svakim od popilarnijih sistema sa prozorima, uključujući Win32, MacOS, Presentation Manager i X-Window System. OpenGL se može pozvati iz programskih jezika Ada, C, C++, Fortran, Python, Perl i Java i nudi potpunu nezavisnost od mrežnih protokola i topologija. Fleksibilnost i diferencijacija Mada OpenGL specifikicaja definiše određenu tzv. protočnu grafičku obradu, proizvođači platformi imaju tu slobodu da prilagode određenu OpenGL implementaciju tako da odgovara ceni i performansama sistema. Pojedinačni pozivi se mogu izvršavati na specijalizovanom hardveru, pokretati se kao softverske rutine na standardnom sistemskom CPU, ili se implementirati kao kombinacija specijalizovanog hardvera i softverskih rutina. Ova fleksibilnost implementacije znači da OpenGL hardverska akceleracija može da bude u opsegu od prostog renderovanja do potpune geometrije i dostupna je na gotovo svakom uređaju, od jeftinih personalnih računara do radnih stanica i superkompjutera. Dizajneri aplikacija mogu biti sigurni da će dobiti dosledne rezultate prikaza bez obzira na platformsku implementaciju OpenGL okruženja. Korišćenjem OpenGL mehanizma ekstenzija, proizvođači hardvera mogu da diferenciraju svoje proizvode razvijanjem ekstenzija koje dizajnerima softvera omogućavaju da pristupe dodatnim performansama i tehnološkim inovacijama. Mnoge OpenGL ekstenizije, kao i ekstenzije povezanih programskih interfejsa za aplikacije (API), poput GLU, GLX i WGL, su definisali proizvođači i grupe proizvođača. SGI se bavi održavanjem registra OpenGL ekstenzija, koji sadrži specifikacije za sve najpoznatije ekstenzije, napisane kao modifikacija za odgovarajuće dokumente specifikacija. Registar takođe definiše konvencije imenovanja, uputstva za pravljenje novih ekstenzija i pisanje adekvatnih specifikacija ekstenzija, kao i ostale dokumentacije. API hijerarhija OpenGL aplikacije koriste prozor, ulaz i mehanizam događaja u sistemu sa prozorima GLU podržava kvadratne površine, NURBS, složene višeugaonike, matrične pomoćne module i još puno toga Osnova za napredne APIVodeći proizvođači softvera koriste OpenGL okruženje kao 2D/3D grafičku osnovu za API viših nivoa. Dizajneri softera koriste OpenGL mogućnosti za dobijanje visoko diferenciranih i široko podržanih rešenja. Na primer, Open Inventor pruža korisnički interfejs za više platformi što pojednostavljuje pravljenje OpenGL aplikacija. IRIS Performer koristi OpenGL funkcionalnost i isporučuje dodatne osobine namenjene tržištu koje zahteva visoku učestalost kadrova, poput vizuelne simulacije. OpenGL Optimizer je skup alata za interakciju, modifikaciju i renderovanje u realnom vremenu kompleksnih modela površina, poput onih u CAD/CAM. OpenGL Volumizer je API za neposredno renderovanje i koristi se za oblast energetike, medicine i nauke. OpenGL Shader pruža interfejs koji podržava realistične vizuelne efekte, više tekstura, mape okruženja i gotovo neograničeni skup novih efekata koji koriste hardversku akceleraciju na standardnim OpenGL grafičkim karticama. Upravljačka telaOpenGL Architecture Review Board (ARB), nezavisni konzorcijum osnovan 1992. godine, upravlja OpenGL specifikacijama. Sastavljen od članova iz brojnih vodećih proizvođača grafičkih komponenti, ARB definiše uslove testiranja i odobrava izmene u OpenGL. OpenGL Performance Characterization Committee, još jedna nezavisna organizacija, kreira i održava OpenGL referentna testiranja i objavljuje rezultate na svom web sajtu: www. specbench. org/gpc/opc. static/index. html Neprekidne inovacijeOpenGL standard se neprekidno razvija. Formalne revizije se odvijaju u redovnim intervalima, a ekstenzije koje omogućavaju dizajnerima softvera da pristupaju najnovijim hardverskim komponentama preko OpenGL se stalno razvijaju. Čim ekstenzije postanu opšte prihvaćene, uzimaju se u razmatranje za uključivanje u jezgro OpenGL standarda. Ovakav postupak omogućava da se OpenGL razvija na kontrolisan, a ipak inovativni način. LicenciranjeOpenGL specifikacije koje odobri ARB i izvorni kod su dostupni licenciranim proizvođačima hardverskih platformi. Krajnji korisnici, nezavisni proizvođači softvera i ostali koji se bave pisanjem kodova na osnovu OpenGL API su oslobođeni svih zahteva za licenciranjem. OpenGL 2. 0OpenGL v. 2. 0, predstavljena u septembru 2004. godine, je šesta revizija od pojave originalne verzije 1. 0. Verzija 2. 0 je kompatibilna sa ranijim verzijama, što znači da će se svaki program koji se izvršava pomoću verzija 1. 5, 1. 4, 1. 3, 1. 2, 1. 1 ili 1. 0 GL impementacijom neizmenjeno izvršavati i sa 2. 0 GL implementacijom. Neke od novih osobina u OpenGL 2. 0 su programabilno senčenje, višestruko renderovanje, Point Sprites, posebne matrice i td.
 
   

Kako se kreira animacija u Photoshop-u

 

 

 

abduzedo je sajt koji veoma volimo da posećujem. Sada su objavili kratko uputstvo Osnove animacije u Photoshop-u. Ovo je početna slika. Znam da ima onih koji i ne znaju da je u Photoshop-u moguće napraviti bilo kakvu animaciju. Za njih je ovo uputstvo odličan primer. Imamo lep dan na fotografji. Kako napraviti da pada kiša? Link. Pošaljite nam svoju animaciju, i kratko uputstvo kako ste je kreirali. Rado ćemo objaviti vaš rad i nagraditi vas.
 
   

KoolWIRE: Još jedan način da konvertujete dokumente u PDF

 

 

 

Treba da konvertujete dokument ili sliku u PDF a nemate vremena da daunlodujete i instalirate program? Samo pošaljite email na pdf@koolwire. com a fajl prikačite za email. Za nekoliko trenutaka, dobićete email sa odgovorom od KoolWIRE-a sa novom prikačkom koja sadrži vaš fajl u PDF formatu. Servis je besplatan, i KoolWire može da konvertuje Word (. doc), Powerpoint (. ppt), Excel (. xls), Jpeg, GIF, Rich Text Format (. rtf), i tekst (. txt) fajlove u PDF. On prilično dobr odrađuje posao sa fajlovima koji nemaju puno grafika. Ali kada smo mi napravili brz snimak ekrana Kompjuter biblioteke, dodali ga u Word dokument i aploudovali ga, rezultat koji se vratio nazad nije bio baš najbolji. Takođe možete da aplouduje fajlove na servis za besplatnu konverziju kao što je Zamzar, a za neke dokumente možete da upotrebite besplatan Google Docs & Spreadsheets. Ipak, dobro je imati više opcija.
 
   

Kreirajte bolje snimke ekrana pomoću RumShot-a

 

 

 

Morate da zavolite program koji ima ovako interesantno ime. Uostalom ko još ne voli da cimne malo ruma? Tako da sam od samog starta bio predodređen da zavolim RumShot. Ovaj mali besplatni program vam omogućuje da primenjujete teme na vaše snimljene ekrane dok ih kreirate. Krajnji rezultat izgleda izuzetno dobro. Nema instalacionog programa sa kojim treba da se mučite. Jednostavno raspakujte Zip arhivu i odmah možete da ga pokrenete. Naravno, najverovatnije ćete želeti da pročitate readme fajl, koji isto ime inteligentno "README OR LOSE YOUR HAIR. txt" (u prevodu, pročitaj me ili izgubi kosu). Ovo uputstvo daje osnovni opis načina na koji RumShot radi. Da budem iskren, ja sam ustanovio da je opis prilično zbunjujući, ali nakon 30 sekundi poigravanja sa programoma bilo mi je jasno kako funkcioniše. Jednu stvar imajte na umu; nemojte da vas razočara činjenica da postoji samo jedna tema kada instalirate RumShot; prva stvar koju ćete uraditi nakon njegove instalacije je da odete na Internet i preuzmete basplatan Theme Pack, koji će vam dati još dodatnih 68 tema među kojima možete da birate. Adresa: RumShot
 
   

Kreirajte skice i web stranice u Firefoxu

 

 

 

Pomoću Firefoxa vi možete da uradite mnogo više od jednostavnog pretraživanja web stranica. Pencil je besplatan dodatak koji vam omogućuje da skicirate složene GUI ekrane ili prototipove web stranica unutar Firefox-a, čak i ako niste web dizajner.   Pencil uključuje set šara koje možete da postavite na slikarsko platno. Takođe vi možete da kliknete desnim tasterom miša na oblik da biste editovali njegove glavne karakteristike kao što su boja, kontura, providnost, i tako dalje. Alternativno, vi možete da prevučete i pustite slike sa desktopa. Kao i u drugim programima za ilustrovanje, ovi oblici mogu da se poravnavaju međusobno ili mogu da se grupišu kako bi se sprečilo njihovo slučajno editovanje. Vaše radove možete da eksportujete u PNG formatu. Adresa: The Pencil Project
 
   

Kreirajte web sajt za par sekundi pomoću Jottit-a

 

 

 

Web aplikacija Jottit vam nudi mogućnost web publikovanja u wiki stilu bez registracije i još puno odličnih opcija. Jedna petina Twitter (samo okvir za tekst), a četiri petine wiki, Jottit podržava specijalni markup za linkove, slike i video klipove, a može i da prati revizije stranica. Kada kreirate prvu stranicu na Jottit, vi možete da izaberete Jottit pod domen po vašem izboru (na primer kompjuterbiblioteka. jottit. com), dodate nove stranice i selektujete boje i fontove na stranici. Moja omiljena funkcija je Jottit-ova prikaz stranice dok kucate, odlična funkcija dok učite markup (pritsnite help karticu za savete). Vi ne morate da se registrujete da biste koristili Jottit, ali možete da definišete lozinku za vaš sajt i zahtevate njeno unošenje pre nego što edituju ili vide vaše stranice. Ako želite da saznate još više o kreiranju pomoću Jottit-a saznajte to direktno od programera Aaron Swartz-a.
 
   

Lepo dizajnirane bošure i katalozi - 11. deo

 

 

 

U ovoj seriji članaka predstavićemo vam primere vrhunski dizajniranih brošura i kataloga. Mi smo pokušali da uključimo kreativna, vizuelno lepa i interesantna dizajnerska rešenja. Nadamo se da će svako od vas naći nešto interesantno i neobično za sebe. Svaki dan predstavićemo samo jedno ili dva rešenja. čisto da se ne zasitite prebrzo. Virtual Water Zasnovano na podacima prikupljenim od strane Hoeckstra et al. u njihovom istraživanju »Water Footprint of Nations«, nemački dizajner Timm Kekeritz je kreirao dvostrani poster i prateću brošuru. Jedna strana vizualizuje vodeni otisak selektovanih nacija, ističući import i eksport virtualne vode. Druga strana prikazuje sadržaj virtuelne vode u selektovanim jelima i stvarima. Alba Product Folder Ovu brošuru je veoma teško ne primetiti. Dizajnirao ju je A-Side Studio. Altus Koncept se fokusira na postavljanje gledaoca u poziciju da zamisli svoj savršeni dom bez slika koje mogu da zamagle um potencijalnog kupca. Umesto toga ova brošura sadrži iskačuće delove kako bi naglasila da vas život u Altusu postavlja iznad svega. Kombinacija teksturisanog papira, iskačućih elemenata i horizontalnih listi različitih građevina i susedstava daju brošuru koje na jedinstven način prikazuje unikatnost proizvoda. Dizajnirao ju je Andrew MacPhee.
 
   

Lepo dizajnirane brošure i katalozi - 1. deo

 

 

 

U ovoj seriji članaka predstavićemo vam primere vrhunski dizajniranih brošura i kataloga. Mi smo pokušali da uključimo kreativna, vizuelno lepa i interesantna dizajnerska rešenja. Nadamo se da će svako od vas naći nešto interesantno i neobično za sebe. Svaki dan predstavićemo samo jedno ili dva rešenja. čisto da se ne zasitite prebrzo. Mrav i grafička šara stolnjaka su upotrebljeni kako bi se interpretirao uobičajeni piknik u ovoj brošuri posvećenoj Architecture Week događaju. Brošuru karakterišu kontrastne boje koje reflektuju građevinske materijale. Izbor boja je impresivan i veoma privlačan: ovo je ono što čini dobar dizajn brošure. Kreirao ju je Rob Brearley, RGB dizajnerski studio. Urban Picnic
 
   

Lepo dizajnirane brošure i katalozi - 10. deo

 

 

 

U ovoj seriji članaka predstavićemo vam primere vrhunski dizajniranih brošura i kataloga. Mi smo pokušali da uključimo kreativna, vizuelno lepa i interesantna dizajnerska rešenja. Nadamo se da će svako od vas naći nešto interesantno i neobično za sebe. Svaki dan predstavićemo samo jedno ili dva rešenja. čisto da se ne zasitite prebrzo. Rizzo + Gobart Namena ovog umetničkog rada je promocija “Les hyperréalistes en France” izložbe u Catherine et André Hug Art galeriji. Dizajnirao ga je Xavier Encinas. Sheridan & Co Brochure Minimalizam u kombinaciji sa atraktivnim bojama. Ovo je brošura koju bi svako rado poneo sa sobom. Dizajnirao ju je Un. titled.
 
   

Lepo dizajnirane brošure i katalozi - 12. deo

 

 

 

U ovoj seriji članaka predstavićemo vam primere vrhunski dizajniranih brošura i kataloga. Mi smo pokušali da uključimo kreativna, vizuelno lepa i interesantna dizajnerska rešenja. Nadamo se da će svako od vas naći nešto interesantno i neobično za sebe. Svaki dan predstavićemo samo jedno ili dva rešenja. čisto da se ne zasitite prebrzo. Alphabet City 2007 Promotivna brošura. Cornwall Film Scott Parker Design Limited.
 
   
Veze, linkovi
Linkedin Twitter Facebook
 
     
 
© Sva prava pridržana, Kompjuter biblioteka, Beograd, Obalskih radnika 4a, Telefon: +381 11 252 0 272